«فردا» گزارش می‌دهد

ادعاهای جدید هسته‌ای علیه ایران

کد خبر: 1164544

پس از آنکه مدیرکل آژانس مدعی شد که ایران در حال تولید سلاح هسته‌ای و غنی‌سازی بالای نود درصد است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرده که اگر توافق نشود بحران هسته ای به وجود می‌آید‌.

ادعاهای جدید هسته‌ای علیه ایران

گروه سیاست سایت فردا - غربی‌ها اگرچه معترف هستند که فشار حداکثری فایده نداشته و در این سیاست شکست خورده‌اند، دست از فشار بر ایران برنمی‌دارند! شاهدش همین مواضع و اظهارات اخیر آنهاست که پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات بیان شده و موجب می‌شود که با توجه تلاش و تمایل ایران برای حل و فصل قضیه، وضعیت پیچیده‌تر از قبل شود.

پس از آنکه مدیرکل آژانس مدعی شد که ایران در حال تولید سلاح هسته‌ای و غنی‌سازی بالای نود درصد امروز نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرده که اگر توافق  نشود بحران هسته ای به وجود می‌آید‌.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی در روزنامه فایننشال‌تایمز درباره مذاکرات احیای برجام نوشته: فضا برای مصالحه‌های قابل توجه بیشتر دیگر تمام شده است. 

وی ادامه داده: من اکنون متنی را روی میز گذاشته ام که با جزئیات دقیق به لغو تحریم ها و همچنین گام های هسته ای مورد نیاز برای احیای برجام می پردازد.

بورل معتقد است: اگر توافق رد شود، ما در معرض خطر یک بحران هسته ای خطرناک هستیم که در برابر چشم انداز افزایش انزوای ایران و مردم آن قرار دارد. این مسئولیت مشترک ما است که توافق را منعقد کنیم.

در این میان رافائل گروسی در پاسخ  به این که چه موانعی بر سر راه احیای توافق هسته‌ای وجود دارد گفته: به موارد مختلفی اشاره شده است. گاهی مسائل مالی بوده است، گاهی تحریم‌ها، افراد و برخی فعالیت‌های بخصوص.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها