اسماعیلی: منتظر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و معرفی وزرای جدید هستیم

کد خبر: 1165821

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت می‌خواهد لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را جداگانه ارائه دهد، منتظر این لایحه و معرفی وزرای جدید هستیم؛ تاکید بر این است که این موضوع لایحه‌محور پیش رود.

اسماعیلی: منتظر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و معرفی وزرای جدید هستیم

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: منتظر لایحه دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی هستیم. ما مصوبه‌ای تحت عنوان تشکیل وزارت بازرگانی از مجلس قبل داریم که بررسی شده و شورای نگهبان نیز دو ایراد ساختاری به این مصوبه گرفته است.

وی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان بر مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس قبل، افزود: باید شرح وظایف وزارت بازرگانی از وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی احصا شود تا رفع ایراد شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: جلساتی در این زمینه برگزار کردیم و موارد اولیه بررسی شد و در نهایت نامه موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی را دریافت کردیم. دولت بار مالی آن را پذیرفته است، بنابراین منع قانونی برای این کار نداریم.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت می‌خواهد لایحه‌ای جداگانه برای تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس ارائه دهد، گفت: ما منتظر لایحه دولت و معرفی وزرای جدید هستیم؛ تاکید بر این است که این موضوع لایحه محور پیش برود.

وی تشکیل وزارت بازرگانی را از نیازهای کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به ساختار معیوب توزیع که داریم، تعهدات متوجه متولی اصلی است؛ وزارت جهاد و صمت مسئولیت آن را نمی‌پذیرند و توزیع در کشور متولی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تشکیل وزارت بازرگانی نیاز کشور در شرایط کنونی است. برای روابط خارجی و تقویت ارتباط با همسایگان و خنثی‌سازی تحریم‌ها، وجود رایزن‌های اقتصادی، تشکیل این وزارتخانه ضرورت دارد.

اسماعیلی گفت: این طرح مخالفان و موافقانی دارد، اما تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، جایی برای مخالفت و موافقت باقی نمی‌گذارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها