«فردا» گزارش می‌دهد

دولت در یک سالگی

کد خبر: 1166087

ارزیابی عملکرد دولت نشان می‌دهد که در بحث برقراری رابطه با کشورهای دوست و همسایه و هدف‌گذاری برای سیاست‌های بلندمدت برای همکاری با روسیه و چین و حضور در پیمان‌های اقتصادی مثل بریکس، اوراسیا و شانگهای می‌توان گفت که سیاست خارجی دولت موفق بوده است و باید منتظر نتایج آن در عرصه اقتصادی هم بود.

دولت در یک سالگی

گروه سیاست سایت فردا - یک سال از تشکیل دولت سیزدهم گذشته و بسیاری از رسانه‌ها امروز و همزمان با یک سالگی مراسم تنفیذ رئیسی به ارزبای عملکرد او در یک سال اول ریاست جمهوری پرداخته‌اند. وعده‌ها و شعارها را با آنچه امروز شاهد هستیم، مقایسه کرده و اغلب به دولت تاخته‌اند. آنچه که تحویل گرفته، شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای، حوادث غیرمترقبه و اینکه سال نخست دولت‌ها به جهت زمانی که نیاز است تا کارها روی ریل افتد، کمترین دستاورد را دارد؛ نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگر اما با رعایت این ملاحظات به دولت رئیسی در سال نخست نمره قبولی می‌دهد. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «یکی از شعارهای محوری این دولت در بحث سیاست خارجی مساله افزایش همکاری با کشورهای همسایه، کشورهای محور مقاومت و لغو تحریم‌ها از طریق گفت‌وگو و پیگیری در مجامع بین‌المللی بوده است. ارزیابی عملکرد دولت نشان می‌دهد که در بحث برقراری رابطه با کشورهای دوست و همسایه و هدف‌گذاری برای سیاست‌های بلندمدت برای همکاری با روسیه و چین و حضور در پیمان‌های اقتصادی مثل بریکس، اوراسیا و شانگهای می‌توان گفت که سیاست خارجی دولت موفق بوده است و باید منتظر نتایج آن در عرصه اقتصادی هم بود.»

وی افزود: «درباره بحث برجام که مساله مهمی هم است، دولت بر اساس سیاست‌های خود مبنی بر اینکه از موضع قدرت در مذاکرات حاضر شود و منافع ملی و امنیت را حفظ کند، عمل کرده و آن نرمش‌هایی که ۱+۵ مد نظر داشت را نشان نداده است. طولانی شدن این پروسه اما می‌تواند صدماتی را از نظر اقتصادی به ما وارد کند. در عین حال که با توجه به عدم توقف فعالیت هسته‌ای‌، طولانی شدن این پروسه از جهتی هم به نفع ما است و ما همزمان با از دست دادن زمان منافع قابل توجهی را به دست آورده‌ایم.»

کنعانی‌مقدم ادامه داد: «دولت از آنجایی که نوپا است و دوران ماه عسل خود را طی می‌کند خیلی به مسائل سیاسی داخلی مثل احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی توجه نکرده است. دولت آن‌قدر درگیر مشکلات سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه بوده که وزیر کشور وقتی برای پرداختن به مسائل احزاب و گروه‌ها نداشته است. به همین خاطر در این یک ساله اقدام چشمگیری در این حوزه ندیدیم غیر از بحث ایجاد امنیت در مرزها و در داخل مبارزه با برخی مفاسد که بروز و ظهور آن عمدتا در سیستم‌های اداری است و دولت در این زمینه اقدامات خوبی داشته است. اما نباید فکر کنیم که این وضعیت برای مردم رضایت‌بخش و کافی است.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها