گزارش سفرای ایران در آلمان، موریتانی و سنگال به وزیر امور خارجه

کد خبر: 1166456

سفرای ایران در کشورهای آلمان، موریتانی و سنگال و همچنین کاردار ایران در کشور آفریقایی ماداگاسکار، عصر پنچشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به‌صورت جداگانه دیدار و گزارشی از فعالیت‌های خود در محل مأموریتشان را ارائه کردند.

گزارش سفرای ایران در آلمان، موریتانی و سنگال به وزیر امور خارجه

محمود فرازنده - سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان - در دیدار با وزیر امور خارجه، گزارشی از حوزه ماموریت و آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در زمینه مناسبات دو کشور، توجه هرچه بیشتر به ایرانیان مقیم و برنامه‌ریزی برای تعامل هرچه بیشتر با هموطنان را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، امیر علی امام جمعه شهیدی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی - نیز در دیدار امروز خود با وزیر امور خارجه، از حوزه ماموریت و اقدامات به عمل آمده در زمینه توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور گزارشی ارائه کرد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار توصیه‌هایی در ارتباط با ارتقاء مناسبات دو کشور بیان کرد.

همچنین محمدرضا دهشیری - سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال - امروز در دیدار با امیرعبداللهیان گزارش مربوط به حوزه ماموریت خود و اقدامات برای توسعه و بسط مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور را ارائه کرد و وزیر امور خارجه نیز نقطه‌نظرات و رهنمودهای لازم در ارتباط با گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان ایران و سنگال را ارائه کرد.

همچنین حسن علی بخشی - کاردار جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار - با وزیر امور خارجه دیدار و خلاصه‌ای از وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با ماداگاسکار، موریس، سیشل و کومور را گزارش کرد.

امیرعبداللهیان نیز با اشاره به رویکرد دولت در زمینه فعال‌سازی روابط با آفریقا در حوزه‌های مختلف، نقطه‌نظرات و دیدگاه وزارت امور خارجه برای فعال‌سازی مناسبات فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها