اخبار جلسه کمیسیون های تخصصی مجلس

کد خبر: 1168264

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب ماده واحده طرح ساماندهی کارکنان دولت در شور دوم رسیدگی به این طرح خبر داد.

اخبار جلسه کمیسیون های تخصصی مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب ماده واحده طرح ساماندهی کارکنان دولت در شور دوم رسیدگی به این طرح خبر داد.

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز طرح ساماندهی کارکنان دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان بررسی این طرح که به صورت دو شوری در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته ماده واحده آن بدون تغییر خاصی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز نظرسنجی‌ درباره وضعیت معیشیت مردم و مسائل روز کشور از اعضای کمیسیون انجام شد و بنا شد تا نقطه‌نظرات نمایندگان توسط رئیس کمیسیون در نشست امروز عصر هیئت‌رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت انعکاس داده شود.

 جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس/تعیین اهداف کلان در لایحه نظام جامع باشگاهداری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تعیین اهداف کلان و خرد لایحه نظام جامع باشگاهداری خبر داد.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز لایحه نظام جامع باشگاهداری مورد بررسی قرار گرفت و اهداف کلان و خرد این لایحه با مصوبه اعضای کمیسیون مشخص شد.

وی افزود: در مورد اهداف کلان چهار هدف در نظر گرفته شده که این چهار مورد عبارت از تعمیم ورزش در ابعاد مختلف، حرکت به سمت اقتدار و عزت ملی با استفاده از ظرفیت ورزش، تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های ورزش در بهبود فرهنگ جامعه مبتنی بر اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای بهره‌گیری از ورزش برای اقتدار ملی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در مورد اهداف خرد و اختصاصی از بین 9 هدف تعیین شده در لایحه هفت مورد به تصویب اعضای کمیسیون رسید و بحث و بررسی برای تصویب در مورد دو هدف خرد و اختصاصی دیگر به جلسه بعد موکول شد.

راستینه خاطرنشان کرد: از جمله اهداف خرد در نظر گرفته شده برای نظام جامع باشگاهداری که به تصویب اعضای کمیسیون رسید می‌توان به کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه ورزش، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه ورزش حرفه‌ای، اجرایی‌سازی سیاست‌های اصل 44 در واگذاری بخش‌های مربوط به ورزش حرفه‌ای در حوزه دولتی به بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای ارتقای ورزش قهرمانی و توسعه ورزش قهرمانی اشاره کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز اعضای کمیسیون از جایگاه نظارتی خود موضوع اجرای ماده 4 قانون خانواده و جوانی جمعیت را با حضور نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار دادند.

راستینه اظهار داشت: در ماده چهار این قانون تأکید شده که به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها و همچنین شهرهای با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر زمین یا واحد مسکونی تا حداکثر 200 متر به صورت اقساط و با تنفس 2 ساله و اقساط 8 ساله واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در قانون نیامده که خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتری که فاقد مسکن هستند اما این قید در آیین‌نامه اجرایی آن آمده که این موضوع برخلاف قانون مصوب مجلس است و در جلسه امروز این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا اصلاحات لازم در این باره انجام شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:‌ طبق گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی تاکنون 72 هزار و 644 خانواده به عنوان متقاضی دریافت زمین و مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کرده‌ا‌ند.

تعیین اعضای هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی

در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، اعضای هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های شستا در دستورکار قرار گرفت.

علی بابایی کارنامی به عنوان رئیس، علی زنجانی به عنوان نایب رئیس اول، محمد کعب عمیر به عنوان نایب رئیس دوم و فاطمه قاسم پور به عنوان دبیر این هیئت انتخاب شدند.

بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و جلال محمودزاده طراح یکی از طرح های ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه مشترک، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و اعضای کمیسیون نیز در پاسخ به وی بر ضرورت تامین نیازهای آموزش و پرورش تاکید کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: تاکید اعضای کمیسیون بر ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش از نیروهای فعال در آموزش و پرورش اعم از نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و غیر انتفاعی بود که در همین راستا طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد دو طرح از کمیسیون در زمینه ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش راهی صحن علنی مجلس شود.

اعتراض نمایندگان به عملکرد وزارت نفت

جزئیات موارد بررسی شده در جلسات عصر امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس را در این گزارش می‌خوانید.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که موضوعات مختلف را با حضور مسئولان دولتی بررسی و مصوباتی نیز داشتند که در این گزارش می‌خوانید:

*بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح دستور کار ( این کمیسیون، عنوان کرد: نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و جلال محمودزاده طراح یکی از طرح های ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مشترک رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و اعضای کمیسیون نیز در پاسخ به وی بر ضرورت تأمین نیازهای آموزش و پرورش تأکید داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: تأکید اعضای کمیسیون بر ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش از نیروهای فعال در آموزش و پرورش اعم از نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی، نهضت سواد آموزی و غیرانتفاعی بود و در همین راستا طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.

بیان کرد:در نشست امروز نیز مقرر شد 2 طرح از کمیسیون در زمینه ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش راهی صحن علنی مجلس شود.

*کلیات اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها تصویب شد

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: از آنجایی که طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی تصویب شده بود، بررسی این طرح در دستورکار کمیسیون قرار گرفت و پس از بحث و بررسی، کلیات آن به رای گذاشته شد و به تصویب اعضای کمیسیون امور داخلی کشور رسید.

وی افزود:اصلاح قوانین انتخاباتی و رفع نواقص و کاستی های قانون انتخابات همواره به عنوان یکی از چالش های نظام انتخاباتی در کشور مطرح بوده است، پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، اصلاح قانون کلید خورد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد:برای تحقق سیاست های ابلاغی، مباحث مختلفی مطرح است اما طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در چند محور مهم ارائه شده است، با وجود اینکه در قانون انتخابات شرایط داوطلبان پیش بینی شده اما شرایط از دو بُعد عدم جامعیت یا کافی نبودن شاخص ها برای احراز توانایی نامزدها نمایندگی و دیگری عدم امکان ارائه معیارهای علمی مورد ایراد بود.

* بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

به گزارش تسنیم، روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون ، گفت: بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور در دستورکار اعضای کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افزود:پس از بحث و بررسی پیشنهادات مختلف، به منظور تسریع در بررسی طرح مذکور مقرر شد تمامی پیشنهادات به صورت کتبی ارائه شود تا در جلسات آینده تعیین تکلیف شود.

*اعتراض نمایندگان به عملکرد وزارت نفت

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی نیز در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه گزارشی درباره  آخرین وضعیت جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل توسط مسئولان مربوطه وزارت نفت به اعضای کمیسیون انرژی ارائه شد.

وی افزود: طبق گزارش مسئولان وزارت نفت، فقط 5 درصد اهداف برنامه ششم در این زمینه محقق شده است به همین دلیل عقب ماندگی بسیاری وجود دارد لذا این گزارش با اعتراض اعضای کمیسیون رو به رو شد و در نهایت مقرر شد؛ وزارت نفت اقدامات جدی‌تری را در این زمینه پیگیری کند و کمیسیون پیگیر این موضوع خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:موضوع دوم جلسه در رابطه با "تحول دیجیتال در حوزه انرژی کشور" بود البته این مسئله در حوزه وزارت نفت بسیار جدی است چراکه باید اطلاعات دقیقی از وضعیت تولید و میترینگ نفت و گاز کشور داشته باشیم اما اکنون اطلاعات به صورت دستی ثبت می‌شود، ضمن آنکه حوزه حسابداری و هزینه‌کرد درآمدهای به دست آمده در صنعت نفت نیز باید به صورت یک سیستم بر خط و کاملا قابل رصد و کنترل برای نهادهای نظارتی ازجمله مجلس شورای اسلامی قابل دسترس باشد.

شریعتی بیان کرد: گرچه در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز تکمیل نشده لذا انتظار می‌رود وزارت نفت -که در حوزه تولید و اقتصاد کشور پیشتاز است-  بتواند در زمینه حسابداری مالی و میترینگ نیز ضعف‌ها را جبران کند تا اطلاعات دقیق و کامل‌تری را در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها