ترقی: برخی احزاب به دنبال ترویج تفکر غربی در جامعه هستند

کد خبر: 1170107

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: در نظام اسلامی مقام رهبری تعیین کننده سیاستگذاری است نه احزاب و احزاب برای خدمت با هم رقابت کنند نه برای حاکمیت، در حقیقت رقابت احزاب باید ذیل نظام شکل گیرد.

ترقی: برخی احزاب به دنبال ترویج تفکر غربی در جامعه هستند

حمیدرضا ترقی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کردستان در سنندج، حزب را حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت (حکمرانی) دانست و افزود: احزاب چرخ‌دنده دموکراسی و بیانگر شاخص مردم‌سالاری در کشور هستند و نشان می‌دهند چه اندازه نخبه‌گرایی در جامعه مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه دیده‌گاه‌های محققانه و اثرگذار در زمینه تحزب در جامعه وجود دارد، اظهارکرد: خودسازی آحاد جامعه، جامعه‌سازی و دولت‌سازی از مهم‌ترین آثار تحزب در جوامعی است که احزاب حاکمیت دارند.

به گفته قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی، در نظام اسلامی تحزبی ارزشمند و موفق است که دعوت به خدا کند و در جهت تقویت و تثبیت نظام اسلامی حرکت کند و در راستای به قدرت رساندن صالحان و اهل ایمان نقش ایفاء کند.

وی یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب سه مرحله از انقلاب جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن اسلامی را باید سپری کرد تا به تمدن نوین اسلامی دست یافت.

ترقی با بیان اینکه تحقق جامعه‌سازی بدون کار تشکیلاتی و حزبی امکان‌پذیر نیست تصریح کرد: دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند مردمانی هم‌تراز جامعه اسلامی بسازند.

وی کار تشکیلاتی را لازمه حرکت سریع در جامعه دانست و افزود: تا تشکیلات نباشد نمی‌توان به اهداف احزاب دست یافت.

به گفته قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی، نداشتن درک درست احزاب از کارکرد خود به تحزب ضربه می‌زند.

وی افزود: از آنجا که برخی احزاب در کشور درصدد ترویج تفکر غربی در جامعه هستند و این کارکرد در جامعه مبتنی بر ولایت فقیه نیست دچار تضاد فکری با نظام می‌شود.

ترقی یادآور شد: در نظام اسلامی مقام رهبری تعیین کننده سیاستگذاری است نه احزاب و احزاب برای خدمت با هم رقابت کنند نه برای حاکمیت، در حقیقت رقابت احزاب باید ذیل نظام شکل گیرد.

وی مشکلات فرهنگ عمومی جامعه را از ضعف‌ها و فقدان کار جمعی دانست و گفت: کار جمعی زیرساخت همه عبادات و مفاهیم اسلامی از نماز جمعه گرفته تا سایر مسائل اسلامی است در این راستا ضرورت دارد کار جمعی در کشور باید تقویت شود تا تحزب نهادینه شود.

ترقی موتلفه اسلامی را نمونه استقرار جامعه اسلامی در کشور دانست و افزود: ایجاد حکومت اسلامی و نظام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی هدف اصلی است که دستیابی به این هدف جزء در ذیل ولایت امکان‌پذیر نیست.

وی حفظ و پایداری ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب و کمک به تحقق آنها را از وظایف احزاب عنوان کرد و گفت: حفظ واجبات و انقلاب به معنای انتقال ارزش‌های نسل‌های پیشین به نسل جدید است که لازمه آن نیازمند استمرار ارزش‌های اسلامی در مقابل انحرافات ارزش‌های دینی است.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی کشور کمرنگ جلوه‌دادن استقلال‌طلبی، استکبارستیزی، توجه به اسلام حداقلی و نظارت به ولایت فقیه به جای نظام مبتنی بر ولایت فقیه را از انحرافات نظام برشمرد و افزود: رهنمون‌های امام و رهبر با استحکام و صلابت باید به پیش برد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که دولت رئیسی دولت وفاق است تصریح کرد: در دولت وفاق انحصار‌طلبی جایی ندارد بلکه بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های کارآمد برای پیشرفت تاکید شده است.

به گفته قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی، احزابی که دنبال انحصارطلبی هستند جز کارشکنی نمی‌توانند کاری به پیش برند.

وی افزود: قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید با وحدت و یکپارچگی و نگاه وفاق‌آمیز جامعه را به پیش ببرند.

ترقی بر بهره‌گیری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم با بهره‌گیری از راهکارهای فرهنگی تاکید کرد.

وی عملکرد دولت را علیرغم تنگناها و کاستی‌ها مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: دولت گام‌های مثبتی در راستای حل مشکلات برداشته است و تا جایی که توانسته کارآمدی وزار ، دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده است.

ترقی بیشترین مشکلات امروز کشور را مربوط به مشکلات ساختاری و رفتاری دانست و افزود: تنها ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه در دولت گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان به دلیل داشتن استاندار، فرماندار و نیروهای انقلابی شورای شهر یکی از استان‌های ممتاز در کشور است، اتصال راه آهن سنندج، توسعه راه روستایی، اشتغال جوانان، رونق مناطق آزاد تجاری و رونق گردشگری را از پروژه‌های مهم استان بیان کرد.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی بر داشتن اتحاد و انسجام میان احزاب و موتلفه برای پی‌گیری مطالبات مردم استان تاکید کرد.

در این آیین از مسوولیت چندساله جلیل مهدی‌عراقی دبیر قبلی حزب موتلفه اسلامی تقدیر و رضا زکی‌زاده به عنوان دبیر حزب موتلفه اسلامی کردستان معرفی شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها