یوسفیان ملا در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

روحانی و همکارانش در موضع تدافعی هستند

کد خبر: 1173774

یوسفیان ملا این تحلیل که روحانی و حامیانش درصدد بازگشت به قدرت بوده و از این رو فعال شده‌اند را قبول ندارد و معتقد است که آنچه این روزها می‌گویند و انجام می‌دهند در چارچوب تدافعی است و جنبه واکنشی دارد.

روحانی و همکارانش در موضع تدافعی هستند

گروه سیاست سایت فردا ، حسن روحانی، همکارانش در دولت یازدهم و دوازدهم و حامیانش این روزها فعال تر از قبل شده‌اند. یا کتاب منتشر می‌کند یا مصاحبه و اظهار نظر و یا گعده و جلسه برگزار می‌کنند! در همین راستا است که برخی تصور می‌کنند تا درصدد بازگشت به قدرت هستند. مثلا روزنامه جام جم دیروز نوشته بود که روحانی می‌خواهد جایگاهی شبیه مرحوم هاشمی رفسنجانی برای خود ایجاد کند و حتی ممکن است که ناگفته‌هایی را هم بیان کند! (نقل به مضمون)

عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی اصولگرا اما معتقد است که فعال شدن اخیر طیف نزدیک به حسن روحانی بیشتر واکنشی و تدافعی است. او در گفت‌وگو با «فردا» در واکنش به تحلیل‌هایی که در باب این فعالیت‌ها بیان شده است، گفت: «به هرحال آقای روحانی هشت سال رئیس جمهور بوده و الان هم بسیاری از مسائل موجود در کشور به عملکرد دولت او نسبت داده می‌شود. مثل همین بحث ارز 4200 تومانی. طبیعی است که وقتی این‌ها در برخی مسائل متهم می‌شوند، می‌خواهند که تا حدی پاسخ بدهند».

وی افزود: «به نظر من اقدامات این آقایان تا اینجا عاقلانه بوده است یعنی عملکردی نداشتند که باعث تضعیف دولت فعلی شود. گاهی اوقات اما نیاز است که پاسخگو باشند. مثلا ارز 4200 تومانی در زمان خود حرکت مناسبی بود که مجلس هم آن را قبول داشت و باعث شد که برخی از تحریم‌ها خنثی شود. اگر همین ارز 4200 تومانی نبود و قیمت‌ها مثل الان جهش پیدا می‌کرد، شرایط دیگری ایجاد می‌شد اگرچه که در برخی حوزه‌ها مثل مسکن و ... شاهد این جهش بودیم».

این نماینده پیشین مجلس گفت: «به هرحال باور من این است که آقای روحانی و همکاران و حامیانش می‌دانند که اگر قرار باشد جایگاهی پیدا کنند باید از طریق رای مردم باشد. لذا بعید است که بخواهند با این حرف‌ها اقدامات جایگاهی مثل جایگاه مرحوم هاشمی و ... برای خود تدارک ببینند. مگر اینکه در انتخابات مجلس یا انتخابات ریاست جمهوری بعدی شرکت کنند و در آنجا اتفاقاتی که به نفع آنها باشد، رخ دهد. اما اینکه با این حرف‌ها بخواهند دنبال جایگاه بالاتر باشند بعید است».

یوسفیان ملا ادامه داد: «به هرحال ابزاری که الان در اختیار دارند، در حد پاسخ و رفع شبهه است و اقدامی واکنشی به حساب می‌آید».

او در پاسخ به اینکه آیا واقعا روحانی ناگفته‌ای دارد که بگوید؟ گفت: «او هر چه هم که برای گفتن داشته باشد، الان ابزار ندارد. او وقتی رئیس جمهور بود و یک روزنامه کامل به اسم روزنامه دولت داشت یا ابزارها گسترده دیگری در اختیار داشت حرفی نزد. الان که دیگر در موضع تدافعی قرار گرفته است تا حمله ها به دولت قبل بیش از این نباشد. با وجود این حمله‌هایی که به دولت قبل می‌شود نهایتا می‌تواند از خود دفاع کند نه اینکه به پست و مقامی برسد. او اگر خواهان جایگاه باشد باید در ساختار انتخابات خود را به رای بگذارد و نظر مردم را ببیند. او با این رویه به جایی نخواهد رسید او حتی تا مدت‌ها مشکل دفتر و جا و مکان داشت لذا اینکه مثلا بخواهد با این حرف‌ها جای هاشمی را بگیرد، بعید است».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها