در گفتگو با فردا مطرح شد؛

سفر رئیسی به نیویورک خروجی موفقی خواهد داشت

کد خبر: 1175552

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دنیا شاهد نطق آتشین و قاطع نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود،.

سفر رئیسی به نیویورک خروجی موفقی خواهد داشت

گروه سیاسی فردا: سیدابراهیم رئیسی عازم نیویورک شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و در حاشیه این اجلاس نیز گفتگوهای دیپلماتیک دو جانبه و چندجانبه‌ای با مقامات عالی رتبه سایر کشورها داشته باشد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نکات حائز اهمیت حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تمام روسای جمهور ایران در ادوار گذشته وقتی در سازمان ملل متحد سخنرانی کردند، خروجی موفق و خوبی برای کشورمان در حوزه های مختلف به همراه داشت و این دوره نیز همین اتفاق می افتد.

وی افزود: حتما آقای رئیسی درباره موضوعات مربوط به ایران و جهان اسلام به ویژه فلسطین و یمن صحبت خواهد کرد، به نقد یکه تازی آمریکایی ها در صحنه سیاست جهانی،‌ فرار و شانه خالی کردن آمریکایی‌ها از عمل به تعهدات شان در قبال پیمان های بین المللی و نگاه دوگانه نهادهای بین المللی به موضوعاتی همچون حقوق بشر و ‌تروریسم خواهد پرداخت؛ همچنین راهکارهای موثر را برای حل و فصل مناقشه اوکراین و روسیه پیشنهاد خواهد کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: حق مشروع جمهوری اسلامی در استفاده از تکنولوژی های روز جهان و تأمین منافع ملی از قِبَل همکاری های بین المللی از جمله موضوعات دیگری است که قطعا آقای رئیسی در سخنرانی و نشست های دیپماتیک دو جانبه و چندجانبه به آن اشاره خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد نطق آتشین و قاطع نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود،‌ درباره حاشیه سازی‌های رسانه های غربی و معاندین نظام گفت: شأن آقای رئیسی خیلی اجل از آن است که بخواهد به این حاشیه سازی ها همچون اظهارات بی ارزش داریوش مطرب پاسخ دهد بنابراین در مجموع بی‌اعتنا از کنار این حاشیه ها عبور خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: آقای رئیسی قطعا دیدار و نشست وزینی را با ایرانیان مقیم خارج کشور خواهد داشت و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های آموزشی، فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی و تسهیل بازگشت این گروه از ایرانی ها به کشور را در این نشست تشریح و تبیین خواهد کرد. در مجموع برخورد پخته و مدبرانه ای را از آقای رئیسی در این سفر شاهد خواهیم بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها