خبر به روایت «فردا»

صدای مردم و پایان آشوب/ درمان اقتصاد ناامن

کد خبر: 1176681

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

صدای مردم و پایان آشوب/ درمان اقتصاد ناامن

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است: 

 

ایران/ حضور حداکثری

«ایران» جلد امروز خود را به تصویری از حضور حداکثری و باشکوه مردم در راهپیمایی دیروز اختصاص داده و نوشته: «تجمع اعتراضی مردم تهران نیز در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم، مسجد و پرچم کشورمان عصر دیروز (یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ) در میدان انقلاب تهران درحالی برگزار شد که مردم از ساعت 15 یعنی یک ساعت قبل از شروع این اجتماع بزرگ در این میدان حاضر شده بودند. رسانه‌های ضدانقلاب تلاش داشتند تا با خبرسازی‌های جعلی درخصوص لغو این مراسم در فضای مجازی از استقبال مردم بکاهند. اما این تجمع که با حضور هیئات مذهبی، مجامع قرآنی و اقشار مختلف مردم برگزار شد با جمعیتی قابل توجه خوش درخشید. «آتش به اختیاریم؛ از فتنه‌گر بیزاریم»، «ایران پر از شهیده؛ فتنه جواب نمیده»، «از فتنه‌گر بیزارم؛ کشورمو دوست دارم»؛ «ما لشکر امامیم؛ آماده قیامیم»، «سلبریتی حیا کن، جوان‌ها رو رها کن» و.... بخشی از شعارهایی بود که از سوی تجمع‌کنندگان سر داده شد.»

این روزنامه دولتی همچنین تاکید کرده که «رئیس جمهور شب گذشته با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از مجروحین اغتشاشات اخیر عیادت کرد»

روزنامه ها

صبح نو/ صدای ملت؛ از خرز تا خلیج فارس

«صبح نو» راهپیمایی سراسری و گسترده دیروز را عکس یک کرده و با تیتر «صدای ملت؛ از خرز تا خلیج فارس» نوشته: «سوءاستفاده از احساسات پاک مردم پس از فوت دختر کردستانی مهسا امینی،  صحنه مطالبه  مردمی را به‌سمت اغتشاش و تخریب و غارت اموال عمومی و خصوص برد. ضد‌انقلاب، از سلطنت‌طلبان و منافقین گرفته تا پادوهای داخلی و خارجی آن‌ها، بار دیگر با همراهی سرویس‌های امنیتی غربی-عبری-عربی و بازیگردانی برخی سفارتخانه‌ها در تهران، با بازی با احساسات مردم و موج‌سواری، نشان دادند تا چه میزان به خون ملت ایران تشنه هستند. ... واقعیت آن چیزی بود که دیروز ایران از دریای خرز تا خلیج‌فارس از خود به نمایش گذاشت. بعد از راهپیمایی دشمن‌شکن روز جمعه، امروز مردم میهن اسلامی بار دیگر در قالب تجمع امت رسول‌الله(ص) در کنار یکدیگر به دشمنان اعلام کردند از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی دست نمی‌کشند و اجازه بی‌احترامی به مقدسات را نمی‌دهند. از خزر تا خلیج‌فارس عرصه حضور مردم شد تا یک‌صدا پیام بیعت با رهبر انقلاب اسلامی سر دهند.»

روزنامه ها

دنیای اقتصاد/ نسخه درمان اقتصاد ناامن

«دنیای اقتصاد» در تیتر یک امروز خود راه مواجهه سیاستگذار با تقاضای «دارایی امن» را بررسی کرده و با عنوان «نسخه درمان اقتصاد ناامن» نوشته: «یکی از مباحث کلیدی که پس از وقوع بحران مالی سال۲۰۰۸ مورد توجه قرار گرفت، چگونگی ترکیب دارایی‌ها در یک اقتصاد برای جلوگیری از بحران مالی است. نشریه روند بانک مرکزی در یک مطالعه پژوهشی ضمن بررسی این موضوع در ایران، نسخه درمان «اقتصاد ناامن» را معرفی کرده است. بر اساس یافته‌های این مطالعه، فقدان دارایی امن در اقتصاد می‌تواند به بی‌ثباتی نظام مالی منتهی شود. این مطالعه تصریح می‌کند که دارایی امن، بهره‌گیری از اوراق دولتی از سوی سیاستگذار خواهد بود. بر این اساس درحالی‌که جایگزین شدن تسهیلات مسکن به جای این اوراق در ترازنامه بانک‌ها باعث شد تا بحران ۲۰۰۸ به وجود بیاید، نبود این دارایی‌ در اقتصاد ایران متقاضیان را به سوی سپرده‌های بانکی سوق داده است. مطابق این پژوهش، شبکه بانکی درحالی‌که به مشتریان خود سود قطعی می‌پردازد، از داشتن دارایی امن با بازدهی قطعی محروم است. این مساله باعث می‌شود شبکه بانکی به دارایی‌های ریسکی و ناامن روی بیاورد و ثبات نظام مالی کشور به خطر بیفتد.»

روزنامه ها

وطن امروز/ انقلاب علیه اغتشاش

«وطن امروز» بخش عمده‌ای از صفحه یک امروز را صرف انعکاس عکس‌های راهپیمایی گسترده دیروز کرده و تیتر زده: «انقلاب عیله اغتشاش».

این روزنامه اصولگرا نوشته: «در پی آشوب‌های چند روز اخیر که به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی در برخی شهرهای کشور برپا شده بود و هتک حرمت قرآن، پرچم مقدس کشورمان و ارزش‌های اسلامی را در پی داشت، مردم انقلابی ایران با حضور در خیابان‌ها ضمن اعلام انزجار از اغتشاشگران، خواستار برخورد دستگاه قضایی با برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه شدند ... حضور مردم انقلابی سراسر کشور در این اجتماعات بسیار گسترده و چشمگیر بود. مردم انقلابی دیروز نه در فضای مجازی و از طریق هشتگ، بلکه در جهان واقعی، در خیابان، در میدان حاضر شدند، سینه سپر کردند و شعارهای انقلابی سر دادند تا نشان دهند همچنان با هوشیاری فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را رصد می‌کنند و به‌موقع به میدان می‌آیند؛ میلیون‌ها نفر از مردم انقلابی ایران دیروز در خیابان‌ها حاضر شدند. دیروز حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در سراسر کشور همانند پتکی بود که بادکنک وهم و تخیل ضدانقلاب و ساده‌لوحان درباره تضعیف پایه‌های محکم جمهوری اسلامی در افکار عمومی و نزد مردم را از هم پاشید.»

روزنامه ها

خراسان / حضور مردم؛رمز پایان آشوب

«خراسان» نیز مثل سایر روزنامه‌هایی که امروز منتشر شده‌اند، به راهپیمایی عظیم و معنادار دیروز پرداخته و در گزارشی که تیتر یک کرده، با عنوان «حضور مردم؛رمز پایان آشوب» نوشته: «مردم  با حضور پرشور خود در صحنه، بار دیگر نسخه برچیده شدن اغتشاشات را پیچیدند و در پاسخ به هتک حرمت‌های اخیر، یکپارچه در حمایت از  شعائر دینی و انقلابی به پا خاستند؛  مردمی که بازیگر اصلی این میدان بودند و همان طور که بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی بارها  تصریح کرده بود، تنها حضور  اقشار مختلف مردم در صحنه و اجتماعات آنان دست صحنه گردانی قدرت های بزرگ را قطع خواهد کرد و جلوی فتنه ها و اغتشاشات را خواهد گرفت.  در همین راستا و در پی هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی توسط آشوبگران  در چند روز اخیر و به دنبال فراخوان هیئت های مذهبی برای تجمع و راهپیمایی در محکومیت این اقدام، اجتماع بزرگ امت رسول ا... روز گذشته در چند استان کشور برگزار شد. در این میان حضور چشمگیر مردم پایتخت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت به طوری که ساعاتی از برگزاری مراسم نگذشته بود که  مسیرهای منتهی به میدان انقلاب مملو از جمعیت شد. مردم تهران با در دست داشتن پرچم ایران و با سر دادن شعارهایی در بیزاری از فتنه گران و حمایت از نیروی انتظامی در این راهپیمایی شرکت کردند.»

روزنامه ها

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها