خبر به روایت «فردا»

گزارش اطلاعاتی به مردم/ شهرت و مسئولیت/ حساب کار در دست گروهک‌های ضد ایرانی

کد خبر: 1177482

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

گزارش اطلاعاتی به مردم/ شهرت و مسئولیت/ حساب کار در دست گروهک‌های ضد ایرانی

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است: 

 

اعتماد/ اصلاحات باید کرد

«اعتماد» گفت‌وگویی دارد با احمد زیدآبادی و سعی کرده با نگاه متفاوت به تحولات اخیر کشور پرداخته و چشم‌اندازهای پیش رو را ترسیم کند. زیدآبادی در این مصاحبه که با تیتر «اصلاحات باید کرد» تیتر یک شده، می‌گوید: «  3 مسیر وجود دارد، یکی «ادامه وضع موجود»، دوم حرکات رادیکال  و «دگرگونی ساختاری» و نهایتا «اصلاحات».من با اصلاحات موافقم». 

او معتقد است که «در درون جامعه‌ای که نتواند مخالفت خودش را نسبت به سیاست‌ها و راهبردها اعلام کند، نه مطبوعات مستقل شکل می‌گیرد نه احزاب سیاسی».

زید آبادی با تاکید بر اینکه «اگر راه اصلاحات بسته شود، این تنازعات دروازه‌های جهنم را باز می‌کند» می‌گوید: « اغلب افرادی که به خیابان می‌آیند، مطالبه سیاسی ندارند. بیشتر می‌خواهند سبک زندگی آنها به رسمیت شناخته شود و گشت ارشاد، آزارشان ندهد».

اعتماد

جوان/ جاهلیت مدرن

«جوان» بیانیه دیروز وزارت اطلاعات درباره ناآرامی‌های اخیر را عکس یک کرده و با عنوان «این شیپور جاهلیت مدرن بود که دمیده شد» نوشته: «وزارت اطلاعات در بیانیه مهمی درباره حوادث اخیر کشور خطاب به مردم شریف و سرافراز ایران اسلامی اعلام کرد: حوادث روز‌های اخیر در برخی نقاط کشور، پوسته‌ای آشکار و محسوس و لایه‌های پنهان متعددی در پشت صحنه‌های خود داشت. سربازان گمنام امام زمان (عج) برای شکار هدفمند عناصر اصلی ترور و تخریب، ضمن حضوری ناملموس در صحنه اغتشاشات و کمک به برادران و خواهران فداکار، مقتدر و سربلند خود در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و همراهی با نیرو‌های بسیج جان برکف و همیشه حاضر در صحنه‌های دفاع از کشور، در عین حال بخش اصلی مأموریت، توجه و توان خویش را معطوف به رصد و ردیابی سازمان‌دهندگان و آتش بیاران اصلی پشت صحنه، اعم از کشور‌های بیگانه تا تروریست‌های آلبانی نشین و سایر گروهک‌های معاند و فرقه‌های دست پرورده استعمار و عناصر سرسپرده داخلی آن‌ها کردند.»

جوان

شرق/ برجام دوباره درجا زد

«شرق» امروز بیش از آنکه سیاسی باشد، صنفی است. عکس یک خود را به عکاس تازه درگذشته آرش عاشوری‌نیا اختصاص داده و یادداشتی به خاطر الهه محمدی خبرنگار بازداشت شده «هم‌میهن» دارد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در تیتر یک امروز خود البته به آخرین تحولات برجامی پرداخته و با عنوان «برجام دوباره درجا زد» نوشته: «با وجود اهمیت احیای توافق هسته‌ای بر ثبات و تقویت توسعه کشور، اخبار حکایت از آن دارد که ظاهرا برجام دیگر احیاشدنی نیست. ... خاصه آنکه اروپایی‌ها صراحتا عنوان کرده‌اند پیشنهاد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای برجام بهترین و آخرین راهکار در این زمینه بود که تحولات نشان از آن دارد که این پیشنهاد هم مانند دیگر راهکارها به شکست رسیده است و این اخبار منفی در چند روز گذشته تأثیر خود را روی بازار نشان داده است؛ چنان‌که دلار در بازار آزاد وارد کانال 32 هزار تومانی شد و در صورت تداوم این وضع یقینا رکورد دولت رئیسی در سقوط ارزش پول ملی دوباره شکسته خواهد شد.»

شرق

کیهان/ پشت پرده حوادث اخیر

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به بیانیه وزارت اطلاعات اختصاص داده و با عنوان «بازداشت 260 اغتشاشگر 9 تبعه اروپایی و ده‌ها تروریست تکفیری و تجزیه‌طلب» نوشته: «وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تحلیلی به جزئیات بیشتری از پشت پرده حوادث روزهای اخیر در برخی نقاط کشور پرداخت.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «پیچیدگی‌های صحنه، هجوم عوامل رنگارنگ خصم و عناصر گروهکی و شبیخون وهم‌آور شناختی، قطعاً نیاز به هوشیاری هرچه تمام‌تر و به‌ویژه مراقبت هرچه بیشتر از جوان‌ترها دارد تا دچار فریب شیادان حرفه‌ای رسانه‌های سعودی- لندنی و شارلاتان‌های خودپرست فضای مجازی نشوند و ناخواسته و ندانسته، آب به آسیاب دشمنان خون‌خوار ملّت نریزند؛ و این مسئولیتِ مقدس خانواده‌ها و مربیان و معلمین فرهیخته، بصیر و دلسوز کشور است.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نوشته: «بیش از 6 هزار استاد دانشگاه‌ و مراکز آموزش عالی کشور‌ در بیانیه‌ای، اغتشاشات اخیر را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های قضایی و امنیتی کشور با اخلالگران و اوباش اجاره‌ای شدند.»

کیهان

آرمان ملی/ زبان نسل جدید

«آرمان ملی» گفت‌.وگویی دارد با امان‌الله قرایی‌مقدم و اتفاقات اخیر کشور را بررسی می‌کند. این استاد جامعه شناسی در این مصاحبه که با عنوان «باید با زبان نسل جدید با آنها سخن بگوییم» عکس یک شده، می‌گوید: «هنگامی که آگاهی و دانش یک نسل افزایش پیدا می‌کند به صورت طبیعی در بیان خواسته‌های خود راحت‌تر و صریح‌تر خواهد بود. نکته دیگری که وجود دارد این است که نظام آموزشی ما هنوز دچار اشکال است. امروز کار نسل جدید به جایی رسیده که با نوع پوشش خود مطالبات خود را اعلام می‌کند. این یک اتفاق مهم است که در نسل جدید رخ داده و در نسل‌های گذشته وجود نداشت. نکته مهم در این زمینه این است که برخی حاضر به پذیرش شکاف نسلی و تغییر دغدغه‌ها نیستند. باید بپذیریم که دغدغه نسل‌ها تغییر می‌یابد و به همین دلیل باید شرایط برای بروز و ظهور دیدگاه‌های جدید در جامعه به وجود بیاید»

آرمان ملی

وطن امروز/ وحشت در تیرانا

«وطن امروز» در گزارشی که با عنوان «وحشت در تیرانا» عکس یک کرده با اشاره به «ادامه حملات انتقامجویانه ایران به مقر گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق» نوشته: «پس از موشک‌باران مواضع گروهک‌های تروریستی مستقر در کردستان عراق، حساب کار حامیان دیگر گروهک‌های ضدایرانی نیز دست‌شان آمده است. در روزهای گذشته در پی اقدامات خرابکارانه و آشوب‌طلبانه گروهک‌های تروریستی که هدفی جز تجزیه ایران ندارند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات‌های متعدد مواضع تروریست‌هایی از قبیل کومله، حزب دموکرات کردستان و پژاک را با موشک منهدم کرد. حالا پس از حمله آخر که چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، نخست‌وزیر آلبانی در اظهاراتی اعلام کرده است تنها برای نجات جان باقی‌مانده اعضای سازمان مجاهدین(گروهک تروریست منافقین) به آنها پناه داده شده است. «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی در مصاحبه با خبرگزاری تلگراف گفت ما فقط برای نجات جان منافقین به آنها پناه دادیم و از اقدامات سیاسی آنها حمایت نمی‌کنیم.»

وطن امروز

هم‌میهن/ شب به خیر رادیو لندن

«هم میهن» مسعود فرزاد یکی از اولین سخنگوهای رادیو فارسی بی‌بی‌سی را عکس یک کرده و بهانه‌اش در دستور کار قرار گرفتن تعطیلی بخش فارسی رادیو بی‌بی است. این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی با عنوان «شب به‌خیر رادیو لندن» به بازخوانی کارنامه و بررسی نقش این رادیو در تحولات سیاسی و تاریخی معاصر ایران پرداخته است. هم‌میهن درباره مسعود فرزاد نیز نوشته: «در آغاز جنگ جهانی دوم به انگلستان رفت و از طرف بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی به عنوان سخنگو استخدام شد. در این میان تنش بین دولت مصدق و انگلستان درم ساله ملی شدن صنعت نفت بالا گرفت. آن زمان رادیو لندن اخباری علیه دولت ایران تهیه می‌کرد. فرزاد اما حاضر نشد علیه دولت ایران اخبار بخواند و استعفا کرد».

این روزنامه اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صفحه یک امروز خود به «بازداشت روزنامه‌نگاران روایت‌گر» پرداخته و به نقل از حسن نمکدوست استاد دانشگاه در رشته ارتباطات نیز تاکید کرده که «روزنامه‌نگاران باید بتوانند به اطلاعات مربوط به رویدادها دسترسی داشته و خودشان هم بتوانند در صحنه رویدادهای اجتماعی حضور داشته باشند».

هم میهن

جام‌جم / تحول از آغاز تا استمرار

«جام‌جم» عکس یک امروز خود را به یک سالگی صدور حکم رهبر انقلاب برای ریاست رسانه ملی اختصاص داده و با عنوان «تحول از آغاز تا استمرار» نوشته: «از ابتدا و براساس تجربه حاصل از عملکرد مدیران پیشین مشخص بود اجرای خط‌مشی تعیین‌شده نیازمند تغییر در ساختارهای اجرایی و تحول ساختاری در سازمان صداوسیماست. ... برخلاف انتظار تغییرات را ناگهانی و پرفشار اعمال نکرد ... اصلاحات را با تسلط و تمرکز بر معاونت سیاسی آغاز کرد، مدیران خود را در این بخش مستقر کرد و در مدت زمان کوتاهی بسیاری از بخش‌های خبری را برای جلوگیری از تداوم تکرار و موازی‌کاری تجمیع کرده و ماموریت اصلی خبر را به شبکه تخصصی این امر یعنی شبکه خبر واگذار نمود. تغییری که همچنان تا مرحله نهایی گام‌های تازه‌ای در پیش دارد. جبلی از سوی دیگر هدف‌گذاری برای ایجاد تحول پایدار را با انتخاب وحید جلیلی به‌عنوان قائم‌مقام خود در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول کلید زد. ... جبلی پس از اصلاح شبکه‌های برنامه‌های خبری در اقدام دیگری در راستای چابک سازی رسانه‌ملی به ادغام شبکه‌های تلویزیونی و حذف شبکه‌های ناکارآمد و هزینه‌بر رسانه‌ملی پرداخت».

جام جم

سازندگی/ مرد بی‌چهره

«سازندگی» جلد امروز خود را به کارتونی از مهران مدیری اختصاص داده و نگاهی دارد به نوسانات رفتاری این سلبریتی تلویزیونی؛ از نقد اصلاح‌طلبان تا نقد اصولگرایان. در تیتر نیز با کنایه به یکی از آثار او که مرد هزارچهره نام داشت، وی را مرد بی‌چهره می‌خواند. 

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته: «مهران مدیری، برنامه‌ساز تلویزیونی است که در مقاطع مختلف سیاسی تلاش کرده از خوشته حوادث به وجود آمده منافع خود را از آن اتفاقات  بچیند. به همین دلیل است که سخنان اخیر او بیش از آنکه طبیعی و مردمی به نظر برسد، بوی دیگری دارد. ... مواضع سینوسی مدیری در مقاطع مختلف فراموش شدنی نیست. مهران مدیری در هنگامه اعتراض نمایندگان مجلس ششم به تمسخر آنها در برنامه پاورچین پرداخت و برای خودشیرینی مدیران وقت تلویزیون تحصن سیاسی و روزه سیاسی آنها را دستمایه تمسخر قرار داد. مهران مدیری حتی در همان برنامه دورهمی در تلویزیون دولت روحانی و محمدجواد ظریف را نیز بارها مورد نقدهای صریح قرار داد. این نقدها البته در آن مقاطع مورد استقبال رسانه‌های اصولگرا قرار می‌گرفت».

سازندگی

صبح نو/ شهرت و مسئولیت

«صبح نو» در شماره امروز خود مقوله برخورد سلبریتی‌ها با حوادث اخیر را از زاویه دیگری دیده و به جای نقد آن گروهی که از ناآرامی‌ها حمایت کردند، به تشویق آنهایی که واکنش متفاوتی داشتند؛ پرداخته است. 

این روزنامه اصولگرا،  هاتف علیمردانی، محمد اصفهانی ، وحید امیری و محسن کیایی را عکس کرده و با تیتر «شهرت و مسئولیت» نوشته: «بر خلاف برخی سلبریتی ها که با نوع رفتار و کنش خود طوری عمل کردند که انگار به‌دنبال فرصتی می‌گردند تا از آب گل‌آلود آشوب ماهی بگیرند، برخی دیگر از چهره های مشهور هنری و ورزشی با درک درست از شرایط کشور ضمن بیان نظرات خود از هرگونه سخن یا حرفی که از دل آن تنش اجتماعی بیرون بیاید دوری کردند.» صبح نو به نقل از پگاه آهنگرانی نوشته: «بازیگران فکر کرده‌اند چون چند میلیون دنبال‌کننده دارند، حق دارند درباره همه‌‌چیز حرف بزنند، مگر ما که هستیم و چه برتری‌ای‌ نسبت‌به دیگر مردم داریم که باید راجع‌به همه‌‌چیز نظر دهیم؟»

صبح نو

دنیای اقتصاد/ راز حراج لوکس‌های دپویی

«دنیای اقتصاد» در تیتر یک امروز خود به ۴ پرسش درباره مزایده خودروهای گمرکی پاسخ داده و نوشته: « یک‌هزار و ۶۲دستگاه خودروی خارجی رسوبی که از سال۹۶ با عنوان قاچاق در انبار‌های گمرکات ۹استان کشور دپو شده بود، پنج‌شنبه گذشته به مزایده گذاشته شد و تاچند روز آینده اسامی برندگان این مزایده اعلام می‌شود. ...  نکته اینجاست که چرا بعد از حبس پنج‌ساله که خودروهای دپویی را معیوب و مستهلک کرده، حالا دولت برای فروش آنها اقدام کرده است؟ آیا این خودروها طی چهار سال گذشته که بازار وارداتی‌ها ملتهب و قیمت‌ها به‌طور نجومی رشد کرده بود، قادر به ایجاد تعادل در بازار نبود؟ سوال دیگر در راستای معمای فروش این خودروها همزمان با آزادسازی واردات است و اینکه آیا دولت، قبل از واردات رسمی در تلاش است که انبار گمرکات کشور را از این محصولات خالی کند؟ نکته دیگر اینکه تکلیف شماره‌گذاری این خودرو‌ها چیست، آیا پلیس راهور در این زمینه با دولت هماهنگ است؟ آنچه مشخص است در مسیر پنج‌ساله دپویی‌ها رد پای بی‌تدبیری سیاستگذار، رانت و همچنین مخالفت‌ها با واردات خودرو موج می‌زند.»

دنیای اقتصاد

ایران/ گزارش اطلاعاتی به مردم

«ایران» بخش عمده‌ای از صفحه یک امروز خود را به بیانیه اخیر وزارات اطلاعات درباره ناآرامی‌های اخیر اختصاص داده است. آنطور که در این بیانیه آمده است: 

*مزدوران منطقه‌ای و عناصر گروهکی و تروریستی جاهلانه، هرآنچه را در چنته داشتند به میدان آوردند که البته کار شکارچیان مترصد را نیز آسان‌تر کردند

*9 تبعه‌ بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و... در صحنه‌ اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند

*2 هواپیمای مسافربری با هدف سقوط آنها  مورد خرابکاری قرار گرفت که این عملیات تروریستی  خنثی شد

*3نفر از سران بهائیت و دو نفر از تیم رسانه‌ای آنها بازداشت شدند

*77 نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از اعضای گروهک‌های کومله، دموکرات، پاک و  پژاک دستگیر شدند، تعدادی از کادرهای رده بالای این گروهک‌ها نیز درمیان دستگیر‌شدگان  هستند

*92 نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسایی و بازداشت شدند

*28 نفر از اوباشی که سابقه‌ زندان، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، تجاوز به عنف و...  را دارا هستند در صحنه‌ اغتشاشات شناسایی و بازداشت شدند. حمله‌ نامبردگان به نیروهای حافظ امنیت مستند است

ایران


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها