رستمی: در وقایع اخیر با جنگ شناختی مواجه هستیم

کد خبر: 1178699

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: در حوادث اخیر با یک جنگ شناختی مواجه هستیم و نخبگان بیشتر در معرض این جنگ هستند. هدف این القائات تصمیمات غلط و احساسی مدیران و جامعه است.

رستمی: در وقایع اخیر با جنگ شناختی مواجه هستیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: در حوادث اخیر با یک جنگ شناختی مواجه هستیم و نخبگان بیشتر در معرض این جنگ هستند. هدف این القائات تصمیمات غلط و احساسی مدیران و جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معارفه حجت الاسلام کرمی به‌عنوان سرپرست نهاد در بنیاد ملی نخبگان گفت: رهبر معظم انقلاب سرمایه نخبگانی را از هدیه‌های نفیس خداوند به ملت ایران می‌دانند و ما هم معتقدیم که بابت این نعمت؛ سرمایه انسانی نخبه که خداوند به کشور ما عطا کرده است باید مراقبت، شکرگزاری و توجه ویژه‌ای را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در تولید علم و دانش و ثروت و موضوع فناوری به افتخارات زیادی دست پیدا کرده‌ایم که بی‌تردید رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین حامیان جریان علمی و نخبگانی کشور بوده‌اند و توجه، حمایت و راه‌اندازی و شتابدهی بالای ایشان در خصوص نخبگان موجب رشد و حرکت بالا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های دشمن در مسیر پیشرفت ملت ایران خاطرنشان کرد: این ملت و انقلاب به نظام سلطه و استعمار نه و به آینده روشن بدون بردگی آری گفته است و به‌تبع این با هجمه‌های مختلفی از ابتدا تا کنون همراه بوده است. نظام سلطه می‌خواهد مانع از آن شود که این ملت بر پای خودش بایستد؛ راز این هجمه‌های ناجوانمردانه و حمله‌های مکرر و اتفاقات دیگر در همین است که نگذارند استقلال ملت ایران حفظ شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه عنوان کرد: با وجود همه این اتفاقات ملت ما در همه صحنه‌ها مقتدرانه از خودش دفاع کرده است و حتی پس از دوران 8 سال دفاع مقدس، صدام به‌عنوان یک عنصر یاغی در نامه‌ای می‌گوید "شما هرچه می‌خواستید در جنگ به آن رسیدید."

وی با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه پس از دوران جنگ تحمیلی همچنان ادامه دارد، افزود: تحریم‌ها، فشارها و آسیب‌های دشمن نشان از آن دارد که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که در عرصه سخت امکان هم‌آوردی با ایران وجود ندارد و قدرت ایران به استحکام درونی و اعتقادی و اعتماد بین آحاد جامعه و حاکمیت است و اگر ملت ایران از باورها و آرمان‌ها خالی شود عرصه جنگ سخت را واگذار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران نه‌تنها در دوره‌ای که دستش خالی بود توانست مقابل دشمنان بایستد، بلکه در این دوره هم در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله اقتدار و بازدارندگی است و اینها همگی محصول همین دانشجویان و نخبگان ایرانی در دانشگاه‌های کشور است. علی‌رغم وجود تمامی تحریم‌های سخت و شکننده کشور در حوزه‌های علمی نو و پیچیده جزو کشورهای پیشروی جهان است. از جمله چهارمین کشور در تولید دانش در حوزه نانو رتبه‌بندی می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه گفت: نظام سلطه علی‌رغم آن‌که از درون در حال فرسایش و فروپاشی است و حتی اندیشمندان و سیاست‌مداران غربی به این حقیقت اعتراف کرده‌اند، به دشمنی‌اش شدت بخشیده است. آنها چون در عرصه سخت و در میدان‌های حقیقی امکان مواجهه با ملت ایران را ندارند به این نتیجه رسیده‌اند که تنها کار قابل انجام سیاه‌نمایی و تحریف حقایق است، می‌خواهند ملت ما را از درون تهی کنند تا از گذشته پشیمان شوند و نسبت به وضعیت کنونی بی‌توجه و نسبت به آینده ناامید شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی گفت: در اغتشاشات اخیر شما ملاحظه کردید که میدان واقعیت یک وضعیتی دارد. اکثریت مردم با نظام و انقلاب همراهند و زندگی همراه با امنیت و آسایش را می‌خواهند، جمعیت اندکی از مردم یا دانشجویان هم در ماجرای اخیر معترض بودند و عده‌ای بدخواه سوار این موج اعتراضی شدند، اما خروجی آن در رسانه و فضای مجازی به‌گونه‌ای دیگر است که همه را دچار اختلال در تصمیم‌گیری می‌کند. شما در این میدان با یک جنگ شناختی مواجه هستید و نخبگان بیشتر در معرض این جنگ هستند و هدف این القائات تصمیمات غلط و احساسی مدیران و جامعه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر لزوم حمایت از نخبگان، اضافه کرد: ارزشمندترین گوهرها در فضای دانشگاهی نخبگان هستند و ما موظفیم جهت تسهیل در مسیر نخبگی حمایت‌های خودمان را انجام دهیم. خروج نخبگان از کشور اگر ارزش افزوده‌ای برای کشور نداشته باشد خسارت‌بار است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: حضور همکاران نهادی ما در بنیاد ملی نخبگان قطعاً برای تقویت حمایت از نخبگان است و حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی و دکتر باقری مقدم در بنیاد ملی نخبگان فرصت خوبی جهت رقم زدن اتفاقات مثبت در این مسیر است. حجت الاسلام کرمی یکی از عناصر آشنا با محیط و بدنه نخبگی در نهاد است که ان‌شاءالله تمامی اقدامات و فعالیت‌ها منجر به اعتلای جریان نخبگی به‌نفع اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ملت باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها