سردار فرحی: صادرات محصولات دفاعی ۳ برابر شده است

کد خبر: 1178859

جانشین وزیر دفاع از همکاری یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با این وزارتخانه خبر داد و گفت: صادرات محصولات دفاعی نیز سه برابر شده است.

 سردار فرحی: صادرات محصولات دفاعی ۳ برابر شده است

جانشین وزیر دفاع از همکاری یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با این وزارتخانه خبر داد و گفت: صادرات محصولات دفاعی نیز سه برابر شده است.

به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سردار فرحی جانشین وزیر دفاع در نشست تخصصی مشترک کمیته عالی بهره‌وری وزارت دفاع  و سازمان ملی بهره‌وری گفت: بحث توسعه فناوری در وزارت دفاع به عنوان یک موضوع اولویت دار همواره مطرح است چرا که چرخه عمر فناوری به سرعت می‌گذرد و مدام در حال جابجایی و تغییر است و بر این اساس ضروری است  برای حرکت رو به جلو و همچنین عقب نماندن از این قافله به فرایند توسعه فناوری توجه ویژه داشت و از ترکیب سخت افزار، نرم افزار و مغز افزار مناسب، شرایط مطلوب و رو به توسعه ای ایجاد کرد.

وی  با بیان اینکه رویکردهای پیشرفت در دنیای کنونی از بازه بلند مدت به سمت راهبردهای کوتاه مدت رفته است گفت:  توسعه فناوری باید با چرخش مناسب انجام شود که متناسب با رشد تکنولوژی در دنیا و حتی فراتر از سایرین پیش رویم و این موضوع نیاز به راهبرد و استراتژی کاربردی و عملیاتی در سه سطح سخت افزار و زیر ساخت‌ها، نرم‌افزار و نیروی انسانی دارد.

سردار فرحی با بیان اینکه در دام پیروزی نباید گرفتار شویم چراکه بحث رشد و توسعه انتها ندارد، گفت: امروز برتری خفیف و یک عقب ماندگی کوتاه باعث برد و شکست در عرصه رقابتی می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته 3 برابر شده است، تأکید کرد: همزمان با تحقق این موضوع در عرصه صادرات، طی سه سال گذشته  قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضا کاهش یافته و یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است و این اتفاق به دلیل کاهش شدید هزینه ها و افزایش بهره وری در وزارت دفاع صورت گرفته است. 

سردار فرحی با بیان اینکه وزارت دفاع با 7 هزار شرکت خصوصی و 1500 شرکت دانش بنیان در حال همکاری است، گفت: به دنبال کاهش هزینه، اصلاح فرایندها، توسعه فناوری و شبکه همکاران وزارت دفاع توسعه یافت و در حالا حاضر سالانه 50 هزار میلیارد تومان تراکنش مالی با این شرکت ها داریم که همه این موارد در راستای اصلاح فرایند و افزایش بهره‌وری است.

وی نیروی انسانی را اتصال ارگانیک سازمان یافته میان بهره‌وری و نوآوری عنوان کرد و گفت: حدود 10سال پیش گام اول نوآوری دفاعی مصوب شد و در طی این سالها به شدت عمق پیدا کرد و امروز توسعه ی فناوری های گلوگاهی، رصد فناوری ها،  آینده پژوهی، غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن در نظام نوآوری جدید لحاظ شده است.

وی توسعه صادرات را از شاخصهای اصلی ارزیابی بهره‌وری خواند و 3برابر شدن صادرات را نشان از مسیردرست وزارت دفاع در امر بهره‌وری دانست و تأکید کرد: امروز  بیش از 400‌ دفتر طراحی داریم که در این رقم در حال افزایش است.

میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری نیز در این مراسم گفت: شعار دولت، دولت مردمی است؛ دولت سیزدهم یکی از اهداف جدی خود را دولت مردمی و رشد و پیشرفت بر اساس آن قرار داده است.

وی افزود: دولت سیزدهم بنا دارد رشد اقتصادی 8درصد را محقق کند و تصمیم دارد3/5 درصد از محل بهره‌وری انجام شود.

پیشوایی خاطرنشان کرد: بهره وری یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی است که با 2 مولفه تدبیر و نوآوری  محقق خواهد شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها