آیت‌الله‌علم‌الهدی: باید ساز و کار مشخصی برای بنیاد زائر تعریف شود

کد خبر: 1180390

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر ضرورت ساخت و توسعه زائرسرای ارزان قیمت تأکید کرد و گفت: میزبانی از زائران امام هشتم، تکلیف مشهدی‌ها است.

 آیت‌الله‌علم‌الهدی: باید ساز و کار مشخصی برای بنیاد زائر تعریف شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با اعضای بنیاد زائر، اظهار کرد: باید به‌طور ویژه به ساخت و توسعه زائرسراهای ارزان‌قیمت توجه شود زیرا زائران کم برخورداری که تنها به عشق زیارت امام هشتم حتی پیاده از موطن خود به مشهد می‌آیند، به‌عنوان مهمانان امام معصوم در همین اقامتگاه‌ها ساکن می‌شوند و توسعه این فضا و مهمان‌نوازی تکلیف مشهدی‌ها است.

  وی افزود: زائرشهرهایی که امروزه حدود سه کیلومتر با حرم مطهر رضوی فاصله دارند و خوشبختانه شهرداری مشهد هم سرویس‌های منظم برای ایجاد ارتباط میان آن‌ها با حرم را فراهم کرده است، بهترین فرصت و مؤثرترین بستر برای تبیین آداب زیارت و فرهنگ سیره اهل‌بیت (ع) هستند و زمینه‌ای را ایجاد می‌کنند که امکان زیارت بامعرفت از ابتدا برای زائران فراهم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید در کار بااخلاص وارد عمل شد و صرف‌نظر از دولت‌ها و ارتباط با سازمان‌های خارج از استان، با تکیه بر ظرفیت‌های مدیران و دستگاه‌های مشهدی کار را به پیش برد. در این باره، اصل رویکرد همه ما این است که ما مجاور امام رضا (ع) هستیم و اکنون که علی بن موسی‌الرضا (ع) مهمان دارد، ما باید میزبانی کنیم.

آیت الله علم الهدی دامه داد: باید ساز و کار مشخصی برای بنیاد زائر تعریف شود تا فراتر از مجموعه خیران مشهدی، به‌عنوان یک بنیاد رسمی فعالیت کند. در این باره، شهرداری می‌تواند با ارائه لایحه به شورای اسلامی شهر، ساختار اداری، نرخ نامه قیمت‌گذاری بر اسکان‌های ارزان‌قیمت و آیین‌نامه‌های مربوط به بخش ساخت‌وساز را به‌عنوان یک قانون شهری تدوین کند و به این ترتیب، دوره عملکرد بنیاد زائر دیگر محدود به طول عمر بابرکت یک خیر خاص نمی‌ماند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها