طرح مجلس برای حل مشکل واردات نهاده های دامی

کد خبر: 1181171

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای تأمین اعتبار لازم جهت واردات گسترده نهاده های دامی به کشور خبر داد.

طرح مجلس برای حل مشکل واردات نهاده های دامی

محمدجواد عسکری شامگاه جمعه در نشست بررسی دغدغه‌ها و مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری این استان و نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی و دامپروری با وزیر جهاد کشاورزی که در حاشیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان برگزار شد، با اشاره به مشکلات تولید کنندگان دام و طیور در تهیه نهاده‌های دامی مورد نیاز خود طی سال‌های گذشته اظهار داشت: اگر از گذشته در قالب یک نقشه راه برای حل این مشکل حرکت کرده بودیم دچار چالش‌های موجود نمی‌شدیم .

وی با بیان اینکه البته در بودجه 1400 و 1401 اعتبارات خاصی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شده‌است، افزود: در حوزه تهاتر کالا نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده‌است، به‌طور مثال نهاده‌های دامی از کشور برزیل وارد و به‌جای آن کود اوره، میعانات گازی و خشکبار  به این کشور صادر خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون تردید ارز 4200 تومانی فسادزا بود و دولت چاره‌ای جز جراحی اقتصادی برای اصلاح شرایط یارانه ها نداشت، که البته گرفتاری‌های خاص خود را به‌همراه داشت؛ البته شایسته است از مجموعه جهاد کشاورزی و دولت بدلیل اهتمام خود باوجود تحریم‌ها برای حل مشکلات کشاورزان و دامداران قدردانی کنیم .

عسکری اضافه کرد: در راستای حل مشکلات فعالان بخش پرورش دام و طیور، طرح دوفوریتی را به مجلس آوردیم که در قالب آن به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود 30 میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول خود را به فروش برساند تا بتواند اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکل نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور را حل نماید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام‌شده در راستای رفع کمبود نهاده‌های دامی در کشور 24 کشتی حامل نهاده‌های دامی در بنادر کشور پهلو گرفته اند، 14 کشتی در حدفاصل اقیانوس هند و دریای عمان در حال حرکت به سمت کشورمان می‌باشند و 20 کشتی نیز در کشورهای مبدأ درحال بارگیری نهاده‌های دامی برای انتقال به ایران هستند؛ بدون تردید با حل مشکل اعتبار مورد نیاز تا حد زیادی دغدغه فعالان این بخش در زمینه کمبود نهاده‌های دامی رفع خواهد شد.

وی در ادامه اظهارداشت: متأسفانه از گذشته حس عدم اطمینان بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و کشاورزان ایجاد شده‌است که دراین‌ راستا نیز اقدامات خوبی صورت‌گرفته و وزیر اقتصاد ازسوی دولت مأمور شده تا در راستای حل مشکل اعتباری بیمه محصولات کشاورزی بخشی از دارایی‌های مازاد این وزارتخانه را فروخته و در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دهد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها