در گفتگو با فردا مطرح شد؛

ادعاهای اوکراین علیه ایران اهمیت ندارند

کد خبر: 1181283

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اضافه شدن تحریم های جدید بر تحریم های قبلی خیلی نمی تواند تفاوتی در وضعیت ایران ایجاد کند.

ادعاهای اوکراین علیه ایران اهمیت ندارند

گروه سیاسی فردا: این روزها کشورهای غربی تلاش دارند پروژه جدیدی را علیه ایران جلو می برند و مدعی هستند ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین پهپاد می دهد و حتی براساس این ادعا تلاش کردند زمینه حذف تیم ملی ایران از جام جهانی را فراهم کنند.

امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تلاش غرب برای پرونده سازی علیه ایران گفت: اوکراینی ها ادعا دارند که روسیه در جنگ از پهپادهای ایرانی استفاده می کند و آنها توانستند برخی از این پهپادها را بگیرند. به این ادعای اوکراین نباید توجه کرد چون خودش یک طرف جنگ است. البته وقتی طرفی در جنگ ادعایی می کند کشورهای حامی‌اش طبعا در مقام حمایت برمی آیند و به موضوع واکنش نشان می دهند.

وی با اشاره به تلاش اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران افزود: ایران و روسیه هر دو این ادعای اوکراین را تکذیب کردند. البته ایران همکاری نظامی با روسیه را تکذیب نمی کند چون پیمان همکاری نظامی با روسیه دارد و در قالب این پیمان از روسیه سلاح می خرد یا به آن سلاح می فروشد اما این ادعا که این سلاح ها و تجهیزات با هدف کاربرد در جنگ با اوکراین به روسیه فروخته شده اند، موضوعی است که ایران آن را تکذیب می کند. روسیه نیز صراحتا گفته است که با پهپادهای ساخت خودش عملیات نظامی در اوکراین انجام می دهد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: اوکراین ادعایی را مطرح کرده است و باید مستندات ادعایش را هم ارائه کند. حتی اگر پهپادی هم باشد همه کشورهای جهان سلاح تولید می کنند و اگر مازاد داشته باشند آن را می فروشند. همین الان غربی ها به اوکراین سلاح می دهند. خود روسیه دومین صادرکننده سلاح در جهان است، ضمن آنکه رژیم صهیونیستی، ژاپن و کره نیز در زمره صادرکنندگان سلاح قرار دارند. طبیعتا این سلاح ها در جنگ ها مصرف می شوند.

وی ادامه داد: وقتی همه کشورهای دنیا مشغول خرید و فروش سلاح هستند نمی توان گفت کار ایران اشتباه و کار بقیه کشورها درست است. وقتی منع قانونی وجود ندارد یعنی ایران تحت تحریم ممنوعیت صادرات و واردات سلاح نیست خوب می تواند محصول خودش را به کشور متقاضی آن بفروشد. حالا اینکه دیگران چه فکری می کنند، اهمیت ندارد.

ابوالفتح گفت: اروپا و آمریکا به بهانه‌های مختلف ایران را تحریم کردند بنابراین نمی توان کاری کرد غرب راضی شود و دست از تحریم کردن بردارد. وقتی خودروسازی ایران تحریم است چه انتظاری می توان داشت که غربی ها صنعت دفاعی ایران را تحریم نکنند. در تحریم ها این پیشرفت ها حاصل شدند. وقتی پهپادها ساخته می شدند مگر ایران تحریم نبود؟ با همین تحریم ها ایران به قابلیت ساخت پهپاد رسید.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی افزود: غربی ها می گویند پهپادهای ایرانی یک سلاح بسیار کاربردی و موثر است بنابراین باید ایران را تحریم کرد. معتقدم اضافه شدن تحریم های جدید بر تحریم های قبلی خیلی نمی تواند تفاوتی در وضعیت ایران ایجاد کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها