طرح حمایت از افشاکنندگان فساد

کد خبر: 1181303

عضو کمیسیون قضایی مجلس از پایان بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد در این کمیسیون خبر داد.

طرح حمایت از افشاکنندگان فساد

عضو کمیسیون قضایی مجلس از پایان بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد در این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد، گفت:طرح مذکور دارای 1 ماده بود که پس از ارجاع به کمیسیون برای بررسی کارشناسی به کارگروه تخصصی ارجاع که گزارش کمیسیون درباره این طرح به پایان رسیده است.

وی افزود: اخیرا کار بررسی بر روی این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی به پایان رسیده و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره طرح حمایت از افشاگران فساد، گفت: این طرح در واقع از دو بخش حمایت از افشا کنندگان فساد و هم تشویق آن‌ها است.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد:این طرح درباره ارائه پاداش نقدی به افشاگران فساد است و بر اساس این طرح در صورت تصویب و اجرای درست آن از افشا کنندگان فساد هم به صورت مادی، معنوی و قضایی حمایت خواهد شد.

وی درباره میزان حمایت مالی از افشاکنندگان فساد طبق این طرح ، بیان کرد:طبق مصوبه اعضای کمسیون حقوقی و قضایی،  تا سقف 5 میلیارد تومان پاداش برای اشخاص حقیقی و 10 میلیارد تومان برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته خواهد شد و این پرداخت ها بر اساس میزان افشاگری به صورت پلکانی خواهد بود؛بنابراین  پس از اینکه افشاگری به مرحله نهایی رسید و اموالی به بیت‌المال بازگشت، طبق فرمول مشخص شده این اشخاص مورد تشویق قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: طبق این طرح سامانه‌ای از سوی وزارت بازرسی کل کشور بریا اخذ گزارش‌ها طراحی می‌شود که افراد با ورود به آن و با حفظ محرمانگی می‌توانند اطلاعات خود را بارگذاری کنند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها