ابراهیم رضایی: وزارت بازرگانی باید مستقل شود

کد خبر: 1181595

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: وزارت صمت وزارتخانه‌ای عریض و طویل است و اداره آن کار یک نفر نیست چرا که چالش‌های مختلفی با این وزارتخانه داشته‌ایم که هنوز ادامه دارد.

ابراهیم رضایی:  وزارت بازرگانی باید مستقل شود

ابراهیم رضایی درباره ادامه تصمیم گیری مجلس در خصوص تفکیک وزارتخانه صمت، گفت: من موافق تفکیک هستم. به نظر می‌رسد مسائل وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از تفکیک بهتر پیش برود و حل مشکلات تسهیل شود. البته موضوع تفکیک درباره وزارت راه و شهرسازی نیز مطرح شده، اما هنوز چندان جدی نیست، لذا برای اظهارنظر در این باره کمی زود است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت از گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای بوده که هنوز حل نشده است، عنوان کرد: تجربه سال‌های اخیر می‌گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه عریض و طویل است و اداره آن کار یک نفر نیست. همان طور که شاهد بوده‌ایم، چندین بار با این وزارتخانه چالش‌های مختلفی داشته‌ایم که هنوز هم این چالش‌ها ادامه دارد.

رضایی بیان کرد: به نظر می‌رسد اگر وزارت صمت تفکیک شود، دستگاهی مستقل بر حوزه صادرات و واردات تمرکز داشته باشد و فردی متخصص بر سر کار آن قرار گیرد و حوزه بازرگانی را در دست گیرد، می‌توان این حوزه را بهتر مدیریت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر اگر وزیر صمت بتواند بر حوزه صنعت و معدن متمرکز شود و تمام تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات تولید در کشور به کار بندد، در عرصه تولید نیز نتایج بهتری رقم خواهد خورد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل وزارت بازرگانی به حوزه تولید ضربه‌ای نمی‌زند، بیان کرد: خیر، سفره مردم و معیشت جامعه مسئله بسیار مهمی برای ما به شمار می‌رود. اتفاقاً بخشی از دلیل تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، اهمیت به همین موضوع است. به نظر می‌رسد برای تأمین اقتصادی و امنیت غذایی و همچنین حفظ کمیت و کیفیت سفره مردم به تفکیک وزارت صمت نیازمند هستیم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها