«فردا» گزارش می‌دهد

ماجرای پهپادها

کد خبر: 1182003

آنطور که روزنامه جوان به نقل از یک منبع مطلع نوشته، تهران و مسکو به طور مشترک ، نامه‌ای به شورای امنیت داده‌اند که در آن بحث پهپادها انکار و طرح مساله در شورای امنیت نیز غیرقانونی اعلام می‌شود.

ماجرای پهپادها

گروه سیاست سایت فردا - چند روزی می‌شود که غربی‌ها به دنبال درگیر کردن ایران با موضوعی جدید بوده و غائله پهپاد را راه انداخته‌اند. ادعایشان این است که ایران به روسیه پهپاد می‌دهد تا به اوکراین حمله کند! جالب اینکه نه ایران را این را قبول دارد و نه روسیه. آقایان مدعی هم حاضر به راستی آزمایی نیستند! 

ایران بارها موضع خود درباره جنگ اوکراین را بیان کرده اما گوش شنوا! همین است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان دیروز یک بار دیگر گفت که قویاً مخالف جنگ اوکراین و تسلیح هر یک از طرفین بوده‌ایم و لذا هیچ سلاحی را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نداده‌ایم. او حتی تاکید کرد که «اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، بی‌تفاوت نخواهیم بود» و تأکید کرده که آمادگی داریم تیمی از نظامیان و متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست مشترکی داشته باشند تا در مورد استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین تحقیق کنند.

وزیر خارجه همچنین گفته که آمادگی داریم از طرف اوکراین هرگونه مدرکی که دارند، ارائه کنند. مقابل حرف‌های وزیر خارجه ایران، موضع اوکراین و دولت‌های غربی است که از یک طرف اصرار دارند پهپاد‌هایی که امان ناتو را در جنگ اوکراین بریده‌اند، ایرانی هستند و از طرف دیگر، به گفته منابع مطلع، به اوکراین فشار می‌آورند که تشکیل کمیته مشترک با ایران را قبول نکند.

حتی آنطور که روزنامه جوان به نقل از یک منبع مطلع نوشته، تهران و مسکو به طور مشترک ، نامه ای به شورای امنیت داده‌اند که در آن بحث پهپادها انکار و طرح مساله در شورای امنیت نیز غیرقانونی اعلام می‌شود.

اینکه مساله پهپاد به شورای امنیت خواهد رسید یا نه مشخص نیست ولی با حق وتویی که روس‌ها دارند، بعید است که حتی در صورت رسیدن مساله به شورا، به نتیجه خاصی مانند شکل گیری کمیته تحقیق منجر شود. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها