اخبار کمیسیون ها | رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح کمیسیون قضایی

کد خبر: 1182930

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

اخبار کمیسیون ها | رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح کمیسیون قضایی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 8 آبان ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ( اعاده شده از شورای نگهبان ) با حضور مسئولانی از شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و گفت: شورای نگهبان مهلت زمانی تعیین کرده بود که اشخاص ثالثی که از آرای دیوان به نحوی متضرر می شوند دو ماه فرصت داشته باشند اعتراض خود را نسبت به رای اعلام کنند.

وی افزود: برای رفع ایراد شورای نگهبان یک تبصره به ماده 57 الحاق کردیم که بر اساس آن اگر احراز شود شخص ثالث به خاطر معاذیر قانونی و شرعی نتوانسته در مدت دوماهه اقامه دعوی و شکایت کند مدت محذوریت به دو ماه اضافه شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین به ماده 16 قانون فعلی دیوان سه تبصره اضافه کردیم که برای اینکه مردم نسبت به تصمیمات دستگاه های اجرایی مطلع شوند و دستگاه ها موظف باشند تصمیمات را به اطلاع مردم برسانند مردم طی مدت 6 ماه بتوانند نسبت به این تصمیمات اعتراض و به دیوان عدالت اداری شکایت کنند همچنین دستگاه ها باید در صورت ارائه درخواستی توسط مردم طی 3 ماه به آنها پاسخ دهند و در صورت استنکاف از پاسخ شکایت از آنها در دیوان عدالت اداری مطرح شود البته باید قوانین خاصی مانند قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را هم در نظر گرفت./

طرح مدیریت تعارض منافع در کمیسیون اجتماعی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی شور دوم طرح مدیریت تعارض منافع در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

حسن لطفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه، 8 آبان ماه) کمیسیون اجتماعی گفت: در این نشست شور دوم طرح مدیریت تعارض منافع در دستور کار قرار داشت و تا پایان ماده 4 این طرح مورد بررسی قرار گرفت./

راهکارهای اجرایی مصوبه ۸۶۷شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم از بررسی، بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای اجرایی مصوبه ۸۶۷شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور  دستگاه‌های ذی ربط در کمیسیون متبوعش خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه 8 آبانماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: نشست امروز کمیسیون پیرامون راهکارهای اجرایی مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در این جلسه اجرای ماده 427 و موثر کردن ماده 638 شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین مصوبه 867 شورای عالی انقلاب فرهنگی از مباحثی بود که به صورت دقیق بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم ادامه داد: در پایان این نشست مقرر شد در جلسه آتی در مورد مصوبه 867 شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار و تصمیمات نهایی در مورد آن اتخاذ می‌شود./

طاهری تشریح کرد:بررسی تاثیرات اجرای قانون سامانه پایانه‌های فروشگاهی در کمیسیون صنایع

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبارزه با احتکار، قاچاق و کم فروشی از جمله تاثیرات اجرای قانون سامانه پایانه‌های فروشگاهی دانست.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 8 آبان ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص وضعیت سامانه پایانه‌های فروشگاهی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون موضوع سامانه پایانه‌های فروشگاهی باید در اردیبهشت ماه اجرایی می‌شد که در جلسه امروز دلایل تاخیر در اجرای قانون و رویکرد سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اگر قانون سامانه پایانه‌های فروشگاهی به درستی برای مشاغل تبیین شود جزو قوانینی است که از آن استقبال می‌شود، اضافه کرد: مبارزه با احتکار، قاچاق و کم فروشی از جمله تاثیرات اجرای این قانون است.

رئیس سازمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده اجرای قانون مذکور به چند بازه زمانی تقسیم شده و سامانه به مرور تکمیل می‌شود./

بررسی تعدادی از مواد لایحه مدیریت تعارض منافع در کمیسیون اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی موادی از لایحه مدیریت تعارض منافع در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز بررسی "لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارایه خدمات عمومی" در دستور کار  کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: در این جلسه تا ماده ۴ لایحه مدیریت تعارض منافع مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستورکار دیگر جلسه امروز کمیسیون اجتماعی بررسی لایحه صیانت از زنان در برابر خشونت و بزه دیدگی بود که قرار شد نمایندگان پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند تا در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مهمانان حاضر در جلسه امروز (یکشنبه) این کمیسیون را نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌ بنیان در کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان با حضور سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مواردی که در بازدیدهای دوره‌ای اعضای کمیسیون در استان فارس و سایر استان‌های دیگر مورد بازدید قرار گرفته بود، مطرح شد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این سفرها مواردی در رابطه با مشکلات شرکت‌های دانش بنیان‌ مطرح شده بود که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین به منظور حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و مسائلی که وجود داشت از مسئولین مربوطه این حوزه در جلسه امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دعوت شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در رابطه با مهمانان حاضر در جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاونین وزارت بهداشت و مسئولینی از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حضور داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها