کنایه کنعانی به نشست آریا فرمولا/ چه کسی منزوی است آمریکا یا ایران؟

کد خبر: 1184301

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ناکامی آمریکا در برگزاری نشست آریا فرمولا و عدم اجازه سخنرانی به نماینده ۱۹ کشور مخالف تحریم، گفت: نمایندگان ۱۹ کشور با حضور در نشست ‎تهران، پاسخ آمریکا را دادند. چه کسی منزوی است؟

 کنایه کنعانی به نشست آریا فرمولا/ چه کسی منزوی است آمریکا یا ایران؟

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک رشته توئیت درباره نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به آریا فرمولا که توسط آمریکا و آلبانی برگزار شد، نوشت: بزرگترین ناقضان ‎حقوق بشر و حامی بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی، بانی ‎آریا فرمولا در نیویورک علیه جمهوری اسلامی ایران شدند تا ایران را بزعم خود محکوم و منزوی کنند. به این منظور با دیکتاتوری رسانه‌ای به نماینده ۱۹ کشور مخالف تحریم، اجازه سخنرانی ندادند!

وی در توئیت دیگری نوشت: ‌در عوض آمریکا تریبون نشست را در اختیار دو زن معلوم الحال و حامی تحریم علیه زنان و کودکان ایرانی قرار داد! دولت آمریکا در ‎نیویورک ناکام ماند. کمتر از یک هفته بعد، نمایندگان ۱۹ کشور با حضور در نشست دوستان منشور ملل متحد در ‎تهران، پاسخ آمریکا را دادند.

کنعانی پرسید: به راستی چه کسی منزوی است؟

به گزارش فارس، چهارشنبه ۱۱ آبان ماه نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به «آریا فرمولا» با طراحی آمریکا و آلبانی در نیویورک برگزار شد. نشستی که در آن چند نفر هم دعوت شده بودند و به ایراد سخنرانی پرداختند. «نازنین بنیادی» بازیگر ایرانی - بریتانیایی و به اصطلاح مدافع حقوق بشر و شیرین عبادی از جمله کسانی بودند که از سوی آمریکا به این نشست دعوت شدند.

پیش از برگزاری این نشست «ناصر کنعانی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفته بود: متاسفانه امپراتوری رسانه‌ای دولت آمریکا با تحریف و وارونه نمایی حقایق مرتبط با ایران تلاش می‌کنند فضای سیاسی را برای شکل گیری این نشست‌ها و رویکردهای سیاسی علیه ایران فراهم کنند و نکته جالب هم این است که از یکسری افراد معلوم الحال با هویت ایرانی می‌خواهند در این نشست دعوت کنند تا علیه ایران صحبت کنند. افرادی که به رغم هویت و تابعیت ایرانی خودشان در سالیان طولانی گذشته و در شرایطی که مردم ایران و هموطنان آنها و زنان و کودکان ایرانی در سخت‌ترین شرایط تحریم‌ها تحت تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا بودند و حتی تامین واکسن برای شهروندان ایرانی در زمان شیوع کرونا به دلیل تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا مهیا نبود و حتی امکان تامین پانسمان‌ها برای کودکان پروانه‌ای ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا فراهم نبود و این افراد معلوم الحال به ظاهر ایرانی هیچ صدای و موضعی در هیچ تریبونی نداشتند، الان قرار است از سوی دولت آمریکا به آن تریبون دعوت شده و علیه ایران از آن تریبون صحبت کنند.

به گزارش فارس، نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو دیروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد و حاضران در نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم و دولت ایران در مقابل تحریم‌های یکجانبه، نگرانی خود را در قبال استفاده ابزاری برخی دولت‌ها از شورای امنیت برای مداخله در امور داخلی ایران اعلام کردند

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها