سردار شکارچی: اسناد دفاع مقدس از ارزشمندترین اسناد است

کد خبر: 1187277

سردار ابوالفضل شکارچی اسناد دفاع مقدس را از ارزشمندترین اسنادی برشمرد که می‌تواند برای آیندگان مسیر را نشان دهد و اظهار کرد: این اسناد علاوه بر اینکه راه را به نسل‌های بعد نشان خواهند داد تجربیات را نیز منتقل خواهند کرد و این یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های مدیریت دانش است.

سردار شکارچی: اسناد دفاع مقدس از ارزشمندترین اسناد است

سردار ابوالفضل شکارچی اسناد دفاع مقدس را از ارزشمندترین اسنادی برشمرد که می‌تواند برای آیندگان مسیر را نشان دهد و اظهار کرد: این اسناد علاوه بر اینکه راه را به نسل‌های بعد نشان خواهند داد تجربیات را نیز منتقل خواهند کرد و این یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های مدیریت دانش است.

به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز شنبه، ۲۸ آبان از مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

سردار ابوالفضل شکارچی پس از بازدید از مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه کارکنان این مرکز در راستای تحقق یکی از مهم‌ترین فرامین فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری یعنی حفظ و مستندسازی اسناد دوران دفاع مقدس گام برداشته‌اند، گفت: این کار عظیم هم حوصله، هم دقت، هم هنرمندی و هم انگیزه و کار جهادی می‌خواهد.

وی افزود: وقتی این اسناد را دیدم خیلی خوشحال شدم و حقیقتاً فکر نمی‌کردم حجمی به این شکل از کار دارد انجام می‌شود کاری که ماندگار است برای ده‌ها و بلکه صدها سال آینده قابل بهره‌برداری است.

*اسناد دفاع مقدس نشان‌دهنده مسیر راه آیندگان

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اسناد دفاع مقدس را از ارزشمندترین اسنادی برشمرد که می‌تواند برای آیندگان مسیر را نشان دهد و اظهار کرد: این اسناد علاوه بر اینکه راه را به نسل‌های بعد نشان خواهند داد تجربیات را نیز منتقل خواهند کرد و این یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های مدیریت دانش است.

وی تصریح کرد: فرماندهان و مسئولین جدید نیروهای مسلح در حال و در آینده می‌توانند از این دانش بسیار ارزشمند و بزرگ که به‌پای آن خون‌های طیب‌وطاهری ریخته شده و به‌راحتی به دست نیامده است، استفاده کنند.

سردار شکارچی بر اهمیت اسناد جمع آوری شده در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و درعین‌حال متذکر شد: اگر این اسناد جمع‌آوری نمی‌شد نظام باید هر کار دیگری را برای آینده از صفر شروع می‌کرد. امروز یک گنجینه بسیار عظیمی در اختیار است هم این دانش را بتواند منتقل کند و هم بتواند تعالی ببخشد.

*جلوگیری از تحریف در آینده از آثار مثبت جمع‌آوری اسناد در دوران دفاع مقدس

وی جلوگیری از تحریف در آینده را از دیگر آثار مثبت جمع‌آوری اسناد در دوران دفاع مقدس بیان کرد و توضیح داد: رهبری در سال‌های اخیر چندین بار بر موضوع جلوگیری از تحریف فرمان دادند و تأکید فرمودند، یکی از راه‌های مهم جلوگیری از تحریف دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف، چه نظامی و چه فرهنگی، این گنجینه است. تا زمانی که این گنجینه وجود دارد و اگر به‌درستی از آن بهره‌برداری شود، می‌تواند یک مؤلفه مهم در جلوگیری از تحریف دفاع مقدس باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نسل‌ها جابجا می‌شوند و امروز به‌ندرت در یگان‌های رزم، فرماندهان قدیمی را مشاهده می‌کنید، اکثراً جدید هستند و خیلی از آن‌ها بعد از دفاع مقدس تازه به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمده‌اند. لذا اگر بخواهیم فرهنگ دفاع مقدس را در ابعاد و عرصه‌های گوناگون به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و از تحریف آن در ابعاد و مؤلفه‌های مختلف جلوگیری کنیم، باید از این گنجینه می‌شود بهره‌برداری کرد.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس علاوه بر مؤلفه‌هایی که پیروزی‌آفرین بودند، در برخی از جاها ناکامی‌هایی را داشته‌ایم و امروز ثبت شده‌اند. بنابراین می‌شود در مورد نقاط قوتش طرح موضوع کرد و در جهت رفع نقاط ضعفش برای اینکه تکرار نشود بازهم فکر ویژه‌ای کرد.

سردار شکارچی بر تحقیقات و پژوهش‌هایی که در حوزه دفاع مقدس انجام می‌شود، اشاره و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم واقعیات را در حوزه‌های گوناگون به تصویر بکشیم، نیازمند پژوهش هستیم که این اسناد موجود است و باید از آنها استفاده شود.

وی از ضرورت تبدیل آثار پژوهشی به کارهای هنری به‌منظور ایجاد جذابیت برای نسل جوان گفت و اظهار کرد: اگر قرار است در این حوزه فیلم و نماهنگ ساخته شود و یا کتاب و رمانی نوشته شود، از این گنجینه برای تولید ده‌ها کار فرهنگی و اجتماعی می‌شود استفاده کرد. این گنجینه در اختیار هنرمندان، نویسندگان، شاعران، فیلم‌سازان است تا بتوانند از آن بهره‌برداری کنند و نیازی هم به خلق مسائل دیگر نیست.

*ضرورت انتقال گنجینه دفاع مقدس به ملت‌های دیگر

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: چه‌بسا ما می‌توانیم به‌واسطه این گنجینه عظیم فرهنگ خودمان را در قالب جبهه مقاومت به نسل‌ها و ملت‌های خارج از کشور خودمان و مخصوص به نهضت‌های آزادی‌بخش منتقل کنیم. این اقدام خودش یک توانمندی در مقابل جبهه استکبار و نظام سلطه است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها