واکنش نماینده مجلس به رفتار اصلاح طلبان در دوماه اخیر

کد خبر: 1187420

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به رفتار اصلاح طلبان در دوماه اخیر و همراهی آنها بااقدانمات رادیکالیسم علیه ایرانیت و اسلامیت،اشاره کرد.

واکنش نماینده مجلس به رفتار اصلاح طلبان در دوماه اخیر

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به رفتار اصلاح طلبان در دوماه اخیر و همراهی آنها بااقدانمات رادیکالیسم علیه ایرانیت و اسلامیت،اشاره کرد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

 ‌مرور رفتار ‎ اصلاح طلبان در دوماه اخیر، حاکی از شواهد متعددی است که نشان‌دهنده همراهی این جریان با کسانی است که توأمان با اقدام علیه ایرانیت و اسلامیت، دچار ‎ رادیکالیسم مضاعف شده‌اند. رفتاری که از مهمترین پیامدهای آن، ‎ انسداد مضاعف در اقدام و انتخاب‌های ناگزیر در عرصه سیاسی است.

 ‌تجربه عینی اصلاح‌طلبان در همراهی با رادیکال‌ها نشان می‌دهد که این راهبرد نه‌ تنها موجب پیشبرد اهدافشان نشد؛ بلکه از موضع ‎عبور از خاتمی و ‎رفراندوم، ناچار به پذیرش پدرخواندگی اکبر هاشمی رفسنجانی شدند،که روزگاری با برچسب ‎عالیجناب سرخپوش به‌دنبال حذف او از صحنه سیاست بودند.

 ‌وضعیتی که باعث شد تا اصلاح‌طلبان بعد از یک ‎تجربه رادیکالیسم در دوران دوم خرداد و همچنین در انتخابات سال ۱۳۸۸، به ‎انتخاب ناگزیر ترکیبی از افراد جریان رقیب همچون علی‌اکبر ناطق نوری،حسن روحانی و علی لاریجانی برسند که زمانی درصد مخالفت با ایشان معیاری برای سنجش اصلاح‌طلبی بود!

سرنوشت اصلاح‌طلبان در آینده نیز به موضع و عملکرد امروزشان در قبال وقایع این روزها گره خورده است. لذا آنان که همراهی با رادیکالیسم را در بستر ‎دوقطبی سازی اجتماعی و در نهایت یک ‎ پروژه انتخاباتی تحلیل می‌کنند، در حقیقت از دست دادن همین امکان حداقلی خود را به تماشا نشسته‌اند.

‌از منظر ‎جامعه شناسی و قطع نظر از علل و عوامل وقوع، ‎رادیکالیسم در محیط اجتماعی قابل تداوم نیست و این مهمترین پاشنه آشیل طرفداران ‎اغتشاشات اخیر است.

در حقیقت رادیکال‌ها بدون موضع رادیکال امکان پیشبرد اهداف خود را ندارند و با اصرار بر رادیکالیسم نیز باعث فروپاشی خود خواهند شد.

از آنجایی که یکی از ریشه‌های رفتار رادیکالی، غریزه‌گرایی در تصمیم و اقدام می‌باشد، ‎راه تقابل با آن از مسیر ‎عقلانیت می‌گذرد. لذا مواجهه رادیکالی با رادیکالیسم، تنها به تقویت و استمرار رادیکالیسم کمک می‌کند و دیگر سستی عقلانی و ناواقع‌گرایی آن در معرض داوری ‎مردم قرار نمی‌گیرد.

 ‌آنچه در جنگ روایت‌ها می‌بایست مورد توجه دلسوزان ‎ایران عزیز قرار گیرد،تبیین درست حقایق و ‎کشف حجاب از چهره خشن و دیکتاتور رادیکال‌ها،در جهت ساخت ذهنیت اجتماعی از ایرانستان پس از جمهوری اسلامی است.این مهم می‌تواند تاریخ مصرف ‎اقلیت رادیکال را هرچه زودتر به نقطه پایان برساند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها