در گفتگو با فردا مطرح شد؛

چرایی کاهش قیمت نفت

کد خبر: 1188628

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم کاهش قیمت نفت خیلی نمی تواند برای کشورهای صادرکننده نفت خوشایند باشد بنابراین آنها ناچارند سریعتر برای این موضوع چاره ای بیاندیشند.

چرایی کاهش قیمت نفت

گروه سیاسی فردا: این روزها قیمت نفت رو به کاهش نشان می دهد حال آنکه برخی کارشناسان پیش بینی می کردند به علت احیا نشدن برجام و تحریم های روسیه احتمال دارد تعادل بازار انرژی به هم بخورد و جهان جهش قیمت انرژی را در فصل سرما تجربه کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه کاهشی شدن قیمت نفت را شاهد هستیم.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چرایی کاهش قیمت نفت گفت: امروز کشورهای مصرف کننده نفت چشم انداز روشنی از آینده این منبع انرژی ندارند و سعی می کنند به تدریج به سمت سایر منابع انرژی بروند بنابراین نتیجه آن می شود که درخواست برای خرید نفت در بازار روند نزولی داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال از سرگیری مذاکرات برجامی افزود: زمزمه هایی درباره مذاکرات برجامی شنیده می شود که طرف مقابل دارد پالس هایی می دهد بنابراین کشورهایی که علاقه ای به این اتفاق ندارند سعی می کنند با عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی نیاز اروپایی ها به انرژی را پاسخگویند تا آنها اصراری بر پیگیری احیای برجام نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اختلافات جدی روسیه و عربستان بر سر میزان فروش نفت اظهار کرد: این مسئله تحقق سیاست‌های اوپیک پلاس را با چالش جدی مواجه کرد که بر قیمت نفت در بازارهای جهانی اثرگذاشت. نکته دیگر آنکه بالارفتن و پایین رفتن قیمت نفت ارتباطی با فصل سرما ندارد.

آصفری افزود: همیشه بخشی از علل بالا و پایین رفتن قیمت نفت مرتبط با اقدامات و اتفاقات سیاسی است که در مناطق نفت خیز صورت می گیرد. تداوم کاهش قیمت نفت خیلی نمی تواند برای کشورهای صادرکننده نفت خوشایند باشد بنابراین آنها ناچارند سریعتر برای این موضوع چاره ای بیاندیشند تا بیش از این متضرر نشوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها