روسیاهی حمایت از براندازان برای وزیر کشور آلمان ماند

کد خبر: 1191656

وزیر کشور آلمان برای چندمین‌بار و در اقدامی نامربوط به حوزه کاری‌اش، از اپوزیسیون ورشکسته ضدانقلاب و اغتشاشگران همسو با آنها حمایت کرد.

روسیاهی حمایت از براندازان برای وزیر کشور آلمان ماند

وزیر کشور آلمان برای چندمین‌بار و در اقدامی نامربوط به حوزه کاری‌اش، از اپوزیسیون ورشکسته ضدانقلاب و اغتشاشگران همسو با آنها حمایت کرد.

نانسی فزر در پیامی با اغتشاشگران، شجاعت(!) آنها را ستود. به گزارش تارنمای دویچه، وی به بهانه روز حقوق بشر در پیام ویدئویی خود گفت: به زنان و مردان ایرانی بسیاری که با شجاعت باورنکردنی برای دفاع از حقوق بشر در کشورشان جان خود را به خطر می‌اندازند، احترام می‌گذارد.

فزر گفت: آلمان از زمان آغاز اعتراضات در ایران خواهان پایان خشونت و سرکوب بوده است. علاوه‌بر این اتحادیه اروپا نیز برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی، تحریم‌های بسیار هدفمند اعمال کرده است.

وی در پیام خود خطاب به عناصر پناهنده در آلمان گفت: ما می‌دانیم که ایرانیان مقیم آلمان نگران خانواده و خویشان خود هستند اما ممکن است خود شما نیز در آلمان احساس ناامنی کنید. ما اینجا در آلمان از شما محافظت خواهیم کرد. مقامات امنیتی آلمان وضعیت را به دقت زیر نظر دارند.

او افزود: اخراج ایرانیان پناهجو همچنان متوقف باقی خواهد ماند. وی ضمن فراخواندن همه برای دفاع از اغتشاشگران گفت: بیایید امروز و اینجا صدای مردم ایران شویم.

این اظهارات در حالی است که همین مقام آلمانی در واکنش به اعتراضات خیابانی در برلین گفته بود: بستن خیابان‌ها جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. این را ما در این هفته به طرز وحشتناکی در برلین دیدیم. پلیس آلمان حمایت کامل من برای برخورد سخت و خشن با این دست معترضان را دارد. در همین حال، ۲۵ شهروند آلمانی اخیرا، با این بهانه که «مظنون به برنامه‌ریزی برای حمله به پارلمان» هستند، با عملیات سه هزار

نیروی امنیتی و پلیس دستگیر شدند. وزیر کشور آلمان در این‌باره گفت: «تحقیق از اعضای گروه راست افراطی متهم به توطئه برای کودتا در این کشور، نشانگر شدت تهدید تروریستی گروهی است که وجود کشور آلمان را نمی‌پذیرد. با تلاش‌های براندازانه به‌شدت برخورد می‌کنیم. برلین به‌شدت به این تلاش‌ها پاسخ خواهد داد».

با این تفاصیل، و با عنایت به اینکه اغتشاشات در ایران برخلاف آرزو طراحان غربی آن به شکست و ناکامی محض انجامیده، به نظر می‌رسد فقط روسیاهی حمایت از عناصر برانداز برای مقام دغلباز آلمانی باقی مانده است./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها