در ماجرای چین هم جریان انقلابی، اصلاح‌طلبان را آچمز کرد

کد خبر: 1191769

اصلاح‌طلبان منتظر بودند که اتهام خود به جریان انقلابی مبنی بر وابسته ساختن کشور به چین را ثابت کنند اما این‌بار نیز دستاویزشان سست و بی‌پایه بود.

در ماجرای چین هم جریان انقلابی، اصلاح‌طلبان را آچمز کرد

به گزار سایت خبرسراسری، مواضع مدعیان اصلاحات پس از سفر سفر شی‌جین‌ پینگ به ریاض و بیانیه مداخله‌جویانه چین و عربستان حاکی از خشنودی زیر پوستی‌شان با اسم رمز شکست سیاست نگاه به شرق و تقویت مناسبات با همسایگان بود.

اصلاح‌طلبان با این تصور که جریان انقلابی در قبال مواضع اخیر چین سکوت اختیار می‌کند با چشم بسته شروع به سرزنش آنها کردند غافل از آنکه اوضاع آنگونه که اصلاح‌طلبان دلشان می‌خواست رقم نخورد. آنها منتظر بودند که اتهام خود به جریان انقلابی مبنی بر وابسته ساختن کشور به چین را ثابت کنند اما این‌بار نیز دستاویزشان سست و بی‌پایه بود.

در این راستا روزنامه صبح نو نوشته:‌ واکنش گسترده نیروهای انقلابی به بیانیه مشترک رئیس‌جمهوری چین و شورای همکاری خلیج فارس، خط بطلانی بر تمام ادعاهایی کشید که سعی داشت اصولگرایی و اصولگرایان را جریان و تفکری خودباخته و هضم شده در اردوگاه شرق بدون التفات به حساسیت‌های وطن دوستی و توجه به منافع ملی، نشان بدهد. جریان انقلابی از آزمونی که دست تقدیر برایش فراهم کرد، سربلند بیرون آمد.

مشاهده واکنش قاطع و در عین حال عقلانی و به دور از احساسات نیروهای انقلابی در نوع خود نشان داد که ادعای مشترک اصلاح طلبان و اپوزیسیون خارج نشین(به خصوص پس از امضای سند همکاری های راهبردی ایران و چین) مبنی بر هضم بی‌چون و چرای اصولگرایان و کلیت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در اردوگاه شرق خاصه چین و روسیه بدون توجه به منافع ملی، دروغ و به دور از واقعیت بوده است.

این روزنامه افزوده: وقتی واکنش منطقی نیروهای انقلابی و اصولگرا به اقدام چین را با رویکرد غربگرایانه دولت سابق مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که از قضا، آن طرفی که تعصب و حساسیت کمی نسبت به منافع ملی دارد، اصلاح طلبان و متحدین اعتدالی آنها هستند.

در این راستا روزنامه جوان نیز نوشته: مدعیان سیاست موازنه منفی میان شرق و غرب البته فراموش کرده‌اند که نامزد انتخاباتی آن‌ها در رقابت‌های انتخاباتی رسماً غلتیدن به دامن کدخدا را تبلیغ می‌کرد، پس از آن با برجام نافرجام و غش و ضعف کردن برای امریکا و اروپا، برخلاف شعار‌های امروزیشان، هرگونه مراوده و نگاه به شرق را تخطئه کردند و چنان در هاضمه جهانی غرب هضم شدند که با اطمینان از «امضای کری تضمین است» سخن گفتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها