نماینده مجلس: خرید ارز در قیمت‌های فعلی به صلاح افراد نیست

کد خبر: 1192706

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت کمبود ارز ندارد، گفت: یکی از اهداف اغتشاشگران برهم زدن امنیت اقتصادی کشور است، تا از این طریق به مردم فشار اقتصادی وارد شده و التهابات به بازارهای مالی نظیر ارز نیز کشیده شود.

نماینده مجلس: خرید ارز در قیمت‌های فعلی به صلاح افراد نیست

جعفر قادری درباره دلایل نوسانات ارزی در روزهای گذشته، اظهار داشت: ‌بخشی از التهابات در بازار ارز کشور به التهابات اخیر در جامعه و اغتشاشات و فضای سیاسی مربوط می‌شود، فشارهای اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم بیشتر علیه کشورمان در هفته‌های گذشته سبب شکل‌گیری نوعی نگرانی در میان فعالان اقتصادی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط، تقاضای سفته بازی در بازار ارز افزایش چشمگیری داشته است و افراد برای حفظ قدرت خرید خود، به سمت تغییر دارایی از ریال به دلار حرکت کرده‌اند، بازارهای دیگر مانند سکه، طلا، مسکن و خودرو نیز در این بین با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند و افزایش قیمت در این بازارها نیز خ می‌دهد.

* هدف اغتشاشات اختلال در امنیت اقتصادی کشور است‌

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از اهداف اغتشاشگران، برهم زدن امنیت اقتصادی کشور بوده است، تا از این طریق به مردم فشار وارد شود، این التهابات به بازارهای مالی نیز کشیده شده و هم اکنون شاهد افزایش قیمت در بازار ارز هستیم. کاهش التهابات و ایجاد آرامش در کشور با پایان یافتن اغتشاشات حتما رخ می‌دهد و قطعا می‌تواند آرامش در بازارهای مالی را نیز به وجود بیاورد.

* کشور از نظر تامین ارز کشور مشکلی ندارد

قادری تأکید کرد: کشور از نظر تامین ارز کشور مشکلی ندارد و میزان صادرات و واردات نیز تاییدکننده این موضوع است.

* صادرکنندگان باید تشویق به بازگرداندن ارز خود شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تشریح شیوه‌های مدیریت بازار ارز تصریح کرد: بانک مرکزی باید به گونه‌ای عمل کند تا صادرکنندگان تشویق به بازگرداندن ارز خود شوند، مشکل فعلی در بازار اسکناس رخ داده است و باید برنامه دولت و بانک مرکزی در راستای کنترل این بخش باشد.

وی افزود: نگهداری ارز در منازل برای حفظ قدرت خرید باید مدیریت شود، این مساله‌ می‌تواند موجب کاهش تقاضا در بازار شود، کاری که بانک مرکزی در روزهای گذشته برای مدیریت بازار ارز انجام داده است، می تواند به کاهش نرخ ارز در بازار ارز کمک قابل توجهی کند.

* خرید ارز در قیمت‌های فعلی به صلاح مردم عادی نیست

قادری اظهار کرد: باید افراد به این نتیجه برسند که منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دهند، در صورتی که افراد در این قیمت‌ها اقدام به خرید ارز کنند، ممکن است در آینده ضرر کرده و هم خود و هم جامعه را از این منظر با چالش مواجه کنند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها