صالح‌آبادی رفت، فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی شد

آغاز ترمیم تیم اقتصادی دولت؟

کد خبر: 1195405

علی صالح‌آبادی از بانک مرکزی رفت و محمدرضا فرزین جانشین او شد.

آغاز ترمیم تیم اقتصادی دولت؟

به گزارش سایت فردا، قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: هیئت دولت با پذیرش استعفای دکتر علی صالح‌آبادی، دکتر محمدرضا فرزین را به‌عنوان رئیس‌کل جدید بانک مرکزی انتخاب کرد.

همزمان با تشدید نوسانات ارزی در هفته‌های اخیر، زمزمه‌های خداحافظی صالح‌آبادی از بانک مرکزی مطرح شده بود و سرانجام امروز صالح‌آبادی از بانک مرکزی رفت و فرزین که پیش از این مدیرعامل بانک ملی بود راهی برج میردادماد شد.

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال 1392 رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سالهای 1398 تا 1400 مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

سخنگوی دولت 13 آذر از انجام تغییرات مدیریتی در سطوح ملی و استانی خبر داده بود که پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و 3 تن از استانداران، امروز رئیس‌کل جدید بانک مرکزی نیز از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها