مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه / تذکرات کتبی نمایندگان

کد خبر: 1195760

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه می پردازند.

مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه / تذکرات کتبی نمایندگان

جلسه علنی نوبت اول امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی از لحظاتی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرائی و سایر نهادها(اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (پژوهشگاه) تهران، به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا(اعاده شده از شورای نگهبان )

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح اصلاح تبصره(۴)بند(۳)ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر در آمد و سرمایه

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

انتخاب یک نفر از کمیسیون اقتصادی به عنوان عضو در هیأت نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد./ ایسنا

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، سید محسن دهنوی در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه (۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

جعفر قادری نماینده شیراز به وزیر صمت: ضرورت تسریع در خرید سهام کارخانجات مخابراتی ایران از ایران خودروی فارس توسط شرکت ایران خودرو.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد به رئیس جمهور و وزیر کار:‌ لزوم اصلاح تعریف شاغل و نحوه محاسبه نرخ بیکاری در ‌آمارهای رسمی.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر امور خارجه:‌ ضرورت برخورد دیپلماتیک با اقدامات مداخله جویانه انگلیس، فرانسه و آلمان در امور داخلی کشور.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور و وزیر کشور: لزوم توقف برکناری و جابجایی مدیران بر اساس گرایش های سیاسی.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر آموزش و پرورش:‌ ضرورت اعمال قانون رتبه بندی برای معلمان تازه استخدام شده، به رئیس جمهور: ضرورت جلوگیری از انتصاب افراد غیر شایسته در سمت های مدیریتی.

سیدمحمد پاک مهر نماینده بجنورد به وزیر جهاد کشاورزی:‌ لزوم رسیدگی به شرایط بحرانی دامداران، به وزیر امور اقتصادی: ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی مصوب سفر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی به متقاضیان، به وزیر صمت: لزوم تامین خوراک داخلی کارخانه آلومینای ایران از منابع داخلی از جمله معدن تاش استان سمنان، به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت رسیدگی به نارضایتی های مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش استان ها و لزوم افزایش نظارت و بازرسی مستمر بر امور آموزشی و تربیتی.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزیر صمت: ضرورت جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت زمین های قابل واگذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی، به رئیس جمهور و وزرای بهداشت و علوم: ضرورت اخذ شهریه دانشگاه ها مطابق با دهک درآمدی هر فرد و معافیت اعضای خانواده های کم درآمد از پرداخت شهریه، به وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات: ضرورت تسریع در هوشمندسازی مدارس کشور در راستای اجرای ماده ۶۹ قانون برنامه ششم.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم توجه به ارائه الگوی کشت برای کشاورزان و ضرورت جلوگیری از کشت های غیر استراتژیک و غیر ضروری آب بر، به وزیر تعاون: لزوم تامین اعتبار بودجه بازنشستگی معلولین شاغل در کارگاه ها و  شرکت های خصوصی، به وزیر نفت: ضرورت اجرای قانون برنامه ششم در خصوص دوخطه کردن راه آهن سراسری با استفاده از یک درصد منابع حاصل از فروش نفت و گاز، به وزیر آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات: ضرورت تسریع و اجرای هوشمندسازی در مدارس و همچنین زیرساخت های مورد نیاز برای تقویت سیستم های ارتباطی مدارس.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ ضرورت برگزاری جشنواره فیلم فجر مطابق با ارزش های انقلاب اسلامی.

مهدی شریفیان به وزیر بهداشت: ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد بهره مندی بیشتر از تخصص فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی، به وزیر ورزش: لزوم تسریع در اجرای طرح احداث خانه جوان اسلامشهر.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر بهداشت: لزوم تسریع در برقراری حقوق و مزایای شهدای مدافع سلامت.

احمد مرادی نماینده بندرعباس به رئیس جمهور: لزوم بازنگری در قطع شهریه فرزندان شاهد جانباز مشغول به تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور.

حسین حق وردی نماینده شهریار به وزیر امور خارجه: لزوم برخورد قاطعانه با دولت های ناقض اصول حاکمیت و استقلال جمهوری اسلامی ایران.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: ضرورت ایجاد شبکه مستقل و تخصصی کشاورزی در صداوسیما، به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت راه اندازی آزمایشگاه مجهز آب و خاک در استان آذربایجان غربی، به وزیر بهداشت: لزوم تامین سرم و داروهای ضد تشنج، ضد تهوع و آنتی بیوتیک کودکان در داروخانه ها و بیمارستان های استان آذربایجان شرقی.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر علوم:‌ ضرورت تاسیس دانشگاه بین المللی پیام نور در شهرستان خمام، به وزیر کشور: لزوم تعیین تکلیف خانه های ساخته شده در زمین های نسقی، به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت استفاده از امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صندوق ذخیره فرهنگیان برای خودکفایی نوشت افزار دانش آموزی.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به رئیس جمهور و وزیر کشور: ‌ضرورت افزایش توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و شعائر اسلامی در کشور.

علی جدی نماینده شیروان به وزیر بهداشت: لزوم تعیین تکلیف پرستاران طرحی ایام کرونا و ضرورت چاره اندیشی برای کسری پرستار در سیستم درمان کشور.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزیر نیرو: لزوم اقدام در خصوص حقابه ایران از رودخانه هیرمند از افغانستان./ ایسنا

مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه (مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی) مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس درخواست گروهی از نمایندگان برای مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه (مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی) را بررسی کرده و در نهایت با این درخواست مخالفت کردند.

محمدحسین فرهنگی به عنوان نماینده متقاضیان مسکوت ماندن این طرح بیان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه موضوع گسترده‌ای است که حواشی نیز پیرامون آن وجود دارد، برخلاف آنچه که در عنوان طرح اعلام شده که قصد دارند با سوداگری و سفته‌بازی مبارزه کنند این طرح در قالب ۲۷ ماده طراحی شده که بخش قابل توجهی از آن به سراغ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم رفته است. در موارد مختلف سعی شده تا مسائل گسترده‌ای را در بر بگیرد. براساس این طرح حتی تراکنش‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند و اگر کسی بخواهد بدهی خود را به دیگری پرداخت کند احکام مالیاتی با بالاترین نرخ مشمول آن می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: فقط ماده ۱۳ این طرح به مالیات بر عایدی سرمایه پرداخته است و آن هم دچار نواقصی است. از سوی دیگر افرادی که تنها یک خودرو دارند از مالیات استثنا شده‌اند حال مسئول یک کارگاه یا صاحب بار که چندین ماشین نیاز دارد ماشین‌های خود را به نام چه کسی ثبت کند؟ این طرح بروکراسی پیچیده‌ای را ایجاد کرده و نظام فعلی مالیاتی را برهم می‌زند. چرا این طرح در قالب لایحه نباید ارائه شود؟ ما در جامعه‌ای نیستیم که نرخ تورم ثبات داشته باشد این قوانین مخصوص کشورهایی است که اقتصاد باثباتی دارد نه کشوری که تورم ۳۰ درصدی یا پنج درصدی را تجربه می‌کند، بهتر است دولت در این زمینه لایحه ارائه کند./ ایسنا

آغاز جلسه علنی نوبت عصر مجلس

جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس آغاز شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز، ضمن ارجاع طرح شفافیت قوای سه گانه به کمیسیون شوراها و اصلاح لایحه موافقتنامه ای بین ایران و یونسکو، تعدادی از مواد طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را تصویب کردند.

همچنین نمایندگان مجلس وارد بررسی جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه شده و ماده ۱ آن را تصویب کردند؛ ادامه بررسی مواد این طرح در جلسه نوبت عصر صورت می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها