سردار نقدی: بسیجیان حقوقدان باید با صلابت به خونخواهی از شهید سلیمانی برخیزند

کد خبر: 1196195

شرکت کنندگان در نشست مطالبه گری و پیگیری حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بر محکومیت قاتلان و مسببان شهادت سردار شهید سلیمانی تاکید کردند.

سردار نقدی: بسیجیان حقوقدان باید با صلابت به خونخواهی از شهید سلیمانی برخیزند

شرکت کنندگان در نشست مطالبه گری و پیگیری حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بر محکومیت قاتلان و مسببان شهادت سردار شهید سلیمانی تاکید کردند.

نشست مطالبه گری و پیگیری حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز(دوشنبه 12 دی ماه) با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان، اعضای مرکز بسیج قوه مقننه و جمعی از حقوقدانان برگزار شد.

سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این نشست افزود: سردار شهید سلیمانی سه سال قبل به بالاترین مرتبه عالم امکان رسید و سال ها برای رسیدن به این جایگاه بیابان ها، کوه ها، سرما، گرما و سختی ها را کشیده و چشیده بود و این حق او بود که بالا برود.

وی یادآور شد: سردار شهید سلیمانی به خواسته خود به جوار رحمت الهی رسید، اما نه یک ملت بلکه ملت هایی را در فراغ خود داغدار کرد و امروز این داغ بر دل همه ملت های منطقه و آزادیخواهان دنیا مانده است. ملت هایی که در بیان دردهایشان و مطالبه حق و دادخواهی های خود از شرق آسیا تا غرب آمریکای لاتین عکس سردار شهید سلیمانی را بالا می برند و به وی افتخار و تأسی می کنند. ما مردی را از دست دادیم که نماد همه جلوه های انسانی بود و همچون مولایش علی (ع) ذو ابعاد و ذو اطراف بود و در مقابل دشمن همچون کوه و در مقابل مظلوم و یتیم مثل یک رودخانه جاری در کمال تواضع بوده، همچنین در میدان سیاست از اهل هضم و درک بود و در میدان معرفت عارفی به تمام معنا که تمام جلوه های انسانی را می شد در وجود او دید و این حقیقتی نورانی است.

نقدی با اشاره به تکلیف امروز ما در قبال مجاهدت های این شهید بزرگ خاطرنشان کرد: وی در وصیت نامه خود 7 مخاطب را فرا می خواند و با همه آنها یک حرف دارد که آن هم ولایت فقیه است، بنابراین باید بدانیم چگونه این حق را ادا کنیم و حرم را مدافع باشیم و همچون او که همه عمرش را در جبهه های مقاومت وقف مبارزه با ظالمان کرد، باشیم و این درسی بود که شهید سردار سلیمانی به ما داد که هیچگاه در مقابل ظلم و جور مستکبران آرام و قرار نداشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب صریح تبیین فرمودند که ما درگیر جنگ ترکیبی هستیم و در جبهه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، نظامی، امنیتی و رسانه درگیر جنگ همه جانبه هستیم و باید نسخه دفاع همه جانبه در تمام عرصه ها را به اجرا بگذاریم و نباید رزمندگان را در این میدان تنها بگذاریم.

نقدی تاکید کرد: امروز رسانه های دشمنان به اتاق جنگ تبدیل شده است که قصاوت را آموزش می دهند و حتی در عرصه قانونگذاری نیز قوانینی را در کمال بی انصافی و ظلم علیه ملت ایران تصویب می کنند و در عرصه قضائی دادگاه هایشان پی در پی علیه ملت ایران ظالمانه حکم صادر می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سه سال از شهادت این سرمایه عظیم ملت های منطقه می گذرد، عاملان این جنایت صریحاً به قتل وی اعتراف کردند و ما هنوز دنبال جمع آوری مدارکی هستیم که در دادگاهی طرح کنیم، ما خیلی به این شهید بدهکاریم و نباید بدهکار باقی بمانیم، بنابراین بسیجیان حقوقدان باید با صلابت و بُرندگی به خونخواهی وی برخیزند، ضمن اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتقام سخت در این زمینه این است که آمریکایی ها به طور کامل از این منطقه بروند، کما اینکه ما در سپاه پاسداران از این آمادگی برخورداریم که اگر امشب هم هر دستوری در این زمینه بدهند، اجرا کنیم، کما اینکه در گذشته یکی از پایگاه های آمریکا را در هم کوبیدیم و این کار ما تکرار شدنی است و شعار نیست و هر لحظه فرمان برسد و مصلحت امت اسلام بر آن باشد این امر را اجرا خواهیم کرد.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی گفت: همه ما در ارتباط با سردار شهید سلیمانی این جمله رهبر معظم انقلاب را بارها شنیده ایم که بر ضرورت نهادینه کردن مکتب شهید سلیمانی تاکید فرمودند که برای همه ابعاد زندگی بشری دستورالعمل دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم با اشاره به نقش جنگ رسانه ای دشمن در اغتشاشات اخیر یادآور شد: ما با یک بمباران اطلاعاتی کم نظیر رسانه ای در سالیان و ماه های اخیر در رابطه با کشورمان مواجه بودیم کما اینکه 250 کانال ماهواره ای کشورها به این موضوع اختصاص داده شده بود که همه در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران اشتراک نظر داشتند و تبلیغات آنها به گونه ای بود که می توان اثبات کرد هر کشور دیگری در دنیا با این میزان بمباران رسانه ای و تبلیغاتی مواجه می شد، حتما از پای در می آمد.

وی تصریح کرد: ایران به دلیل نرم افزارهای قدرتمند انقلاب اسلامی که یکی از آنها مکتب سردار شهید سلیمانی است، مانع از تحقق نقشه های شوم دشمنان شد که از طریق جنگ رسانه ای به آموزش اغتشاش و جنایت پرداخته و این موضوع جای کار حقوقی بسیاری دارد و خلأیی است که باید رفع شود.

رضایی در ادامه راه حل مقابله با این استراتژی دشمن را بهره مندی از رویکرد و مکتب سردار شهید سلیمانی دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اساس این مکتب که همان مکتب امامین انقلاب نیز بوده، مردمی بودن است که از طریق آن پیروزی های بزرگی برای کشور رقم خورد و توانستیم از چالش های بزرگ عبور کنیم، بنابراین می توانیم با بهره مندی از ظرفیت مردمی به جنگ با دشمن برویم.

وی یادآور شد: سردار شهید سلیمانی بدون مرز از انسانیت دفاع می کرد، کما اینکه در این مسیر برای وی تفاوتی نداشت که از شیعه، سنی، ایزدی، مسیحی، عراقی، سوری و یا ایرانی دفاع می کند و در مبارزات بزرگ و نفس گیر و فتوحاتش ملل مسلمان و آزادیخواهان جهان را در جهت تامین امنیت ایران و تحقق اهداف اسلامی بسیج می کرد و یک قهرمان واقعی بود، به طوری که تمام آزادیخواهان جهان به مقام رفیع وی تعظیم می کردند.

انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در این نشست با اشاره به همایش های مختلفی که این سازمان درخصوص امکان سنجی طرح شکایت از پرونده ترور سردار شهید سلیمانی در دادگاه ها با حضور اساتید حقوقدانان انجام داده است، افزود: نتیجه این بررسی ها نشان می دهد که ما می توانیم هم در دادگاه های داخلی در راستای جهاد حقوقی علیه جنگ ترکیبی دشمنان این موضوع را دنبال کنیم و به مصوبات مجلس که در سال 1391 داشته استناد کنیم، کما اینکه در شعبه 55 بین المللی قوه قضائیه و معاونت حقوق سپاه اقداماتی در این زمینه انجام شد، همچنین برای شکایت خارج از کشور می توان با استناد به کنوانسیون 1973 از طریق وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی این موضوع را پیگیری کرد و حتی سازمان های مردم نهاد نیز در کشورهای اروپایی و آمریکا می توانند این موضوع را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از راه هایی که می توان برای شکایت از این اقدام تروریستی از آن استفاده کرد، تشکیل دادگاه های چند وجهی است که کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت می توانند در جهت محکومیت آمریکا انجام دهند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها