طائب: اگر پلیس را برای امر حجاب نگذاریم پس چه ارگانی را بگذاریم؟

کد خبر: 1196737

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: واقعیت ایران، کشوری مستقل و لیبرال دموکراسی است اما دشمنان می خواهند ایران را یک کشور منزوی، بی ثبات، حامی تروریسم ‌و دیکتاتور در اذهان عمومی معرفی کنند.

طائب: اگر پلیس را برای امر حجاب نگذاریم پس چه ارگانی را بگذاریم؟

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: واقعیت ایران، کشوری مستقل و لیبرال دموکراسی است اما دشمنان می خواهند ایران را یک کشور منزوی، بی ثبات، حامی تروریسم ‌و دیکتاتور در اذهان عمومی معرفی کنند.

حجت الاسلام حسین طائب چهارشنبه ۱۴ دی ماه در نشستی با دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: ما در تقابل آمریکایی ها همه نوع جنگی را پشت سر گذاشتیم و امروز یک جنگ ترکیبی با دشمن داریم.

وی با بیان اینکه هم خودمان و هم دشمن معتقدیم که روند انقلاب اسلامی این گونه است که در دهه پنجم قدرت می گیرد، اظهار کرد: به سه دلیل این امر اتفاق می افتد،  افزایش قدرت منطقه ای، بازی موثر در حوزه بین الملل و انسجام حاکمیتی یعنی عبور از حاکمیت دو گانه.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: می گویند ایران به سمت حاکمیت یکپارچه می رود یعنی می تواند تلاش ها را برای موفقیت های بیشتر همسو کند.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: آمریکایی ها میگویند ما هشت سال بیشتر برای بهبود وضع خودمان فرصت نداریم. آمریکایی ها بعد از ۵۰ سال سند استراتژی امنیت ملی خود را در سال ۲۰۰۰ عوض کردند. در این سند اشاره شده که تا سال ۲۰۲۵ باید چالش های داخلی و بین المللی امریکا را حل کنیم تا امریکا کدخدای دهکده جهانی شود چراکه اگر نشود همانند شوروی فروپاشی رخ می دهد.

وی اضافه کرد: در سند ۲۰۲۲ که اخیرا منتشر شده تاریخ ۲۰۲۵ را به ۲۰۳۰ تغییر دادند که در این سند می گویند دنیا در حال تغییر است و ما در یک نقطه عطف در تاریخ جهان هستیم و اکنون در سال های اولیه یک دهه تعیین کننده برای امریکا هستیم. آمریکایی ها می گویند در چند سال آینده شرایط رقابت ژئوپولتیکی بین قدرت های بزرگ تعیین خواهد شد و پنجره فرصت برای مقابله با تهدیدهای مشترک به شدت محدود خواهد شد و در حال تقسیم شدن و ناپایدار شدن هستیم.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: آمریکایی ها در این سند می گویند که اگر تا پایان سال ۲۰۳۰ در چالش های داخلی و خارجی تغییر ایجاد نکنیم، پنجره فرصت ها به روی آمریکا بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه آنها دو چالش را برای این موضوع بیان می کنند گفت: یک چالش بین المللی و یک چالش داخلی دارند که در چالش داخلی نیز می گویند این چالش فقط به ما مربوط نیست و مربوط به همه مردم جهان می شود. آنها می گویند جنگ سرد تمام شده و رقابت بین کشورهای بزرگ برای شکل دادن به آینده در جریان است.

حجت الاسلام طائب افزود: در این سند می گویند جهان تا سال ۲۰۳۰ با چالش های آب، غذا و بیماری های فراگیر روبرو می شود. در سند ۲۰۰۰ چالش اول آنها اقتصادی بود به دلیل اینکه می گفتند ۲ تریلیون دلار بدهکاریم و باید تا ۲۰۲۵ بدهی را صاف کنیم و همچنین باید مشکلات اقتصاد اروپا را حل کنیم و اقتصاد و تکنولوژی را به انحصار خودمان درآوریم.

وی تصریح کرد: می گویند که در حوزه درمان موفق بوده ایم و تکنولوژی درمانی ما رشد داشته لذا میانگین سنی در حال افزایش است و تا سال ۲۰۲۵ بودجه بازنشستگی و بیمه ای با بودجه دفاعی برابری می کند که امریکا نمی تواند از پس آن بربیاید. می گویند این مسئله کووید ۱۹ ما را به مخاطره انداخته و بیماری های فراگیر بیشتری نیز در سال های اخیر برای ما به وجود خواهد آمد.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه با اشاره به اینکه امریکایی ها در بحث چالش های بین المللی، سه چالش را معرفی می کنند، گفت: آنها چالش های اساسی را چین، روسیه و ایران می دانند. می گویند در حوزه اقتصادی، نظامی و فناوری احتمال پیشی گرفتن چین از ما در سال ۲۰۳۰ بیشتر است .

حجت الاسلام طائب اظهار کرد: در سند صندوق بین المللی پول نیز که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نوشته شده تا سال ۲۰۳۰ تولید ناخالص ملی چین از امریکا بالا می زند. می گویند کشورهایی هستند که دموکراسی امریکایی را ضعیف می کنند و یک مدل حکمرانی جدید می گوید که مهمترین این کشورها ایران است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها می گویند اولویت تهدید ما به ترتیب چین، روسیه و ایران است ولی اولویت برخورد به ترتیب ایران، روسیه و چین است، اظهار کرد: به همین منظور سه هدفگذاری کردند که به ترتیب اولویت عبارتند از، ناامنی در کشورهای حوزه مقاومت و ایران، جنگ اوکراین و ناامنی در روسیه و سپس جنگ تایوان و ناامنی در چین است.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه افزود: قرار بود اول از ایران شروع کنند به همین منظور از سال ۲۰۲۰ توافق بین اسراییلی ها و امریکایی ها این شد که اسرائیل عملیات سخت مثل جنگ نفتکش ها و جنگ سایبری و زدن مناطقی در سوریه و عراق را انجام دهد و امریکا فشار اقتصادی و آمدن به مذاکره را انجام دهد.

وی افزود: آن ها می خواستند قبل از انتخابات مجلس امریکا کاری کنند که ایران ضعیف شود و نهایتا از مهرماه ۱۴۰۱ اغتشاش را شروع کنند و قبل از ۱۷ آبان، ایران را وادار کنند که به برجام برگردد تا بگویند ایران را مهار کردیم. هدف بعدی آنها روسیه بود که برای این کار، اوکراین را به سلاح ها و تجهیزات تقویت کنند و اوکراین به روسیه حمله کند و شهرهایش را پس بگیرد و بعد در داخل روسیه عملیات انجام بدهند تا روسیه را پای مذاکره بیاورند و بعد از همه این ها به سراغ چین بروند.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه دو اتفاق افتاد که برنامه امریکایی ها بهم خورد، تصریح کرد: روسیه طرح امریکایی ها را فهمید و پیش دستی کرد و به اوکراین حمله کرد که باعث شد برنامه امریکایی ها درباره روسیه بهم بخورد . همچنین برنامه بین بایدن و بنت که برای عملیات در ایران بود با سقوط بنت با شکست مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل در دو قطبی ترین وضعیت به سر می برد، گفت: یک نامه ۲۷ صفحه ای از بنت به جمعیت خاموش اسرائیل هست که بنت در آن می گوید ما ۴ انتخابات برگزار کردیم اما این انتخابات ما منجر به تشکیل دولت نشد. وضعیت امنیتی ما به گونه ای بود که در غزه و کرانه باختری، حزب الله، ایران و حماس با ما کاری کردند که حماس به ما گفت رژه روز پرچم را در این نقطه برگزار نکن و مجبور شدیم جای رژه را عوض کنیم. در آخر نامه هم می گوید که بریزید به خیابان ها چراکه اگر به خیابان نیایید اسرائیل برای سومین بار به ۸۰ سالگی نمی رسد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه امریکایی ها زمان خودشان را محدود به حداکثر هشت سال می دانند و اسراییلی ها خطر فروپاشی خود را حس می کنند گفت: آمریکایی ها می گویند دیگر تنها بر سر موضوع هسته ای مذاکره نمی کنیم، سر موضوعات هسته ای، موشکی و منطقه ای مذاکره می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امریکا و اسرائیل قرار است فرایند جنگ را با جنگ ترکیبی ادامه دهند، تصریح کرد: تعریف جنگ ترکیبی عبارت است از یک راهبرد دفاعی آمیخته به جنگ سیاسی، کلاسیک، نامنظم، مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات، بهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرت پذیری، یورش فرهنگی و تضاد دینی.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه این جنگ ترکیبی بر پایه جنگ نرم است گفت: جنگ نرم عبارت است از جابجایی عشق و نفرت نسبت به ارزش های خودی و بیگانه. در این جنگ هویت زدایی و هویت زایی می کنند. هویت زدایی 8 فرایند دارد که گام اول شبهه افکنی از طریق سوال های تاکتیکی عملیاتی و راهبردی است.

وی افزود: بر این اساس جامعه سراسر پر از سوال می شود تا جواب های ناقص و غیرواقعی زیاد شود تا شبهه تبدیل به تردید در صداقت، اعتماد، امید و مشروعیت و مقبولیت شود که این تردید منجر به بی تفاوتی عامه و ترس خواص شود و این ترس باید منجر به گسست مذهبی، قومی و نسلی شده و در دو طرف گسست، نفرت ایجاد شود و این نفرت به جای گفتمان به درون جامعه بیاید و تبدیل به نافرمانی و تقابل و شکل گیری هرج و مرج شود.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: گام بعدی امریکایی ها ترویج لذت گرایی و ترویج سبک زندگی غربی در بین ایرانیان است. این لذتی که ایجاد می شود دیگر فرد مقید به حقوق دیگران و حدود الهی نباشد. می گویند خروجی این کار باید خشونت آسیب زا شود، شبکه مشروبات، مواد مخدر، موسیقی زیرزمینی و قمار شکل بگیرد و تبدیل به خشونت شود که این امر با ایجاد شبکه سازی در مدارس و دانشگاه ها میسر می شود.

وی ادامه داد: گام بعدی، تولید هیجان اجتماعی است لذا فرد برای تخلیه هیجانات وارد خیابان می شود و حکومت در کف خیابان با ۳ دسته معترض "انسان هیجانی، انسان خشونت طلب و انسان مزدور" روبرو می شود. سپس سران فتنه باید وارد شوند تا سوار بر موج شوند و خودشان را به عنوان لیدر معرفی کنند.

حجت الاسلام طائب با تاکید بر اینکه ما راهبرد خود را باید بر مبنای تغییر در واقعیت و تصویر در واقعیت قرار دهیم، گفت: واقعیت ایران، کشوری مستقل و لیبرال دموکراسی است اما دشمنان می خواهند ایران را یک کشور منزوی، بی ثبات، حامی تروریسم ‌و دیکتاتور در اذهان عمومی معرفی کنند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در رابطه با ماجرای مهسا امینی گفت: در این موضوع نیز دشمنان عکس واقعیت را بیان کردند و دروغ هایی را به جای واقعیت گفتند. فراجا درگیر اربعین بود و غفلت اول را در نگفتن واقعیت انجام داد، غفلت دوم هم این بود که در گفتن واقعیت کُند عمل شد و طی آن قصه های جدید اتفاق افتاد. ما باید در این موضوع سریعتر و بهتر عمل می کردیم.

حجت الاسلام طائب در رابطه با گشت ارشاد تصریح کرد: در بحث گشت ارشاد باید اول این مسئله را بررسی کنیم که حجاب معروف است یا منکر؟ اگر معروف و منکر هست آیا بحث امر به معروف و نهی از منکر جزو دین اسلام هست یا نه؟ فلسفه جمهوری اسلامی این است که احکام خدا در جامعه پیاده شود و اگر اصل حجاب را کنار بگذاریم، در واقع فلسفه جمهوری اسلامی را گنار گذاشته ایم. در همه جای دنیا اجرای قانون را به پلیس می سپارند. دقت کنید که پلیس یک مجموعه نظامی نیست بلکه انتظامی است. اگر پلیس را برای امر حجاب نگذاریم پس چه ارگانی را بگذاریم؟

حجت الاسلام طائب افزود: به فضل الهی به بازدارندگی در جنگ سخت رسیده ایم ولی باید بپذیریم در جنگ نرم به بازدارندگی نرسیده‌ایم. در جنگ نرم ما نیروی فردی داریم ولی به اندازه دشمن رسانه و امکانات نداریم که دلیلش حاکمیت دوگانه ای بود که در چند سال گذشته وجود داشت و اجازه نداد ما در این موارد پیشرفت کنیم.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه اظهار کرد: دشمنان می خواهند اصل هویت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مخدوش کنند که ما باید در این موارد کار کنیم و هویت واقعی را برای جامعه بیان کنیم. در جنگ ادراکی هر طرفی توانست تصویر واقعی را بیشتر بیان کند برنده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها