زمان ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه

کد خبر: 1196970

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس از توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه ظرف ۲ هفته آینده خبر داد.

زمان ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از آخرین توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه برنامه 5 ساله هفتم توسعه کل کشور از سوی دولت به مجلس ظرف 2 هفته آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه این تصمیم در توافق شفاهی بین دولت و مجلس اتخاذ شده است، افزود: به محض ارسال لایحه برنامه هفتم به مجلس ، لایحه از سوی مجلس اعلام وصول خواهد شد و پس از آن برای موضوع لایحه بودجه سال 1402 تصمیمگیری خواهد شد.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد:در حال حاضر لایحه بودجه سال 1402 به صورت غیر رسمی به مجلس ارسال شده اما به دلیل اینکه از سوی هیئت رئیسه در جلسه علنی اعلام وصول نشده است عملا رسمیت ندارد و به صورت قانونی چیزی به اسم لایحه بودجه که در اختیار مجلس باشد، نداریم.

ارکانی با بیان اینکه در حال حاضر در حال بلاتکلیفی هستیم چرا که کشور برنامه 5 ساله توسعه ندارد و موضوعی مهمتر از این نداریم، گفت:چه کسی پاسخگوی خسارت‌های کشور از نداشتن برنامه توسعه است. مجلس به عنوان قوه نظارتی و قانون گذاری پیگیر این موضوع است تا خسارت‌های ناشی از نداشتن برنامه 5 ساله در کشور بیشتر از این ادامه پیدا نکند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها