آیت‌الله دژکام: تقسیم کار در گام دوم انقلاب به جد دنبال شود

کد خبر: 1198133

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید تقسیم کار را به صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: جامعه پردازی وتمدن سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد.

آیت‌الله دژکام: تقسیم کار در گام دوم انقلاب به جد دنبال شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید تقسیم کار را به صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: جامعه پردازی وتمدن سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه ۲۱ دیماه در همایش روسای شوراهای استان فارس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید تقسیم کار را بپذیریم و به عنوان یک روش این موضوع را دنبال کنیم.

او با بیان اینکه در جلسات به چگونگی پیشرفت پرداخته و در خصوص آن بحث می‌شود، افزود: آنچه بیشتر است، ایده است نه برنامه عملیاتی و اجرایی.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایده‌ها باید چند مرحله را طی کنند، اضافه کرد: ایده پردازی خوب است اما کسانی که ایده پرداز هستند باید در محیط های خاص علمی، ایده‌ها را مطرح و یک گروه دیگری باید باشند تا این ایده‌ها را تبدیل به اهداف و برنامه راهبردی برای منطقه یا مجموعه کنند.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: همچنین یک عده نیز باید برای تحقق و رسیدن به آن اهداف کار و آن برنامه‌ها را اجرا کنند، لذا این تقسیم کار است. کسی که می‌خواهد هدف گذاری کند باید این روال را در نظر داشته باشد وگرنه ایده‌ها را مطرح می‌کنیم اما به نتیجه نمیرسند؛ پس هدف گذاری و تعیین راهبرد باید در یک مرحله خاص دیگری با توجه به امکانات و با حساب اینکه کدام ایده‌ها قابل اجرا و قابل دسترسی هستند، انجام گیرد.

او با تاکید بر اینکه عده‌ای موظف به اجرای ایده پردازی هستند، خاطرنشان کرد: مرحله بعدی این است که عده‌ای باید اجرا کنند و مجریان را باید مشخص کنیم؛ این فرهنگ، تقسیم کار می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با طرح سوالی مبنی بر اینکه نقش شوراهای روستا و بخش و شهرستان‌ها چیست؟ گفت: اگر شوراها به حسب قانونی که وضع شده، جایگاه و وظیفه خودشان را براساس تقسیم کار اجتماعی و طبق قانون بپذیرند، آن وقت برنامه ریزی‌ها به نتیجه می‌رسد.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: باید کار اینگونه باشد که در جلسات بنشینیم و سرمایه و امکانات خود را درنظر بگیریم و ظرفیت‌ها را بسنجیم و ببینیم چقدر ایده‌ها به واقعیت نزدیک می‌شود، بعد آن را با برنامه دقیق و مشخص دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید تقسیم کار را به صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند "گام دوم انقلاب جامعه پردازی و تمدن سازی است" و این جامعه پردازی وتمدن سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها