هراس از انتقام ایران / کاخ سفید حفاظت از پمپئو و هوک را تمدید کرد

کد خبر: 1198248

کاخ سفید در بحبوحه تشدید هراس‌ها از انتقام ایران، تدابیر امنیتی برای حفاظت از دو تن از مقامات دولت سابق این کشور را تمدید کرد.

هراس از انتقام ایران / کاخ سفید حفاظت از پمپئو و هوک را تمدید کرد

همزمان با افزایش هراس آمریکایی‌ها از انتقام سخت ایران از آمران و عاملان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تدابیر امنیتی برای حفاظت از مایک پمپئو و رابرت هوک، به ترتیب وزیر خارجه و مشاور ارشد پیشین آمریکا در امور ایران را بار دیگر تمدید کرد.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته در هشدارهایی جداگانه به کنگره این کشور، اعلام کرد که تهدیدها علیه پمپئو و هوک همچنان «جدی و موثق» است. هوک در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، فرستاده ویژه وی در امور ایران بود.

پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۸، هوک به همراه پمپئو به دو چهره مطرح سیاست «فشار حداکثری» علیه تهران تبدیل شدند.

ایران علاوه‌بر ترامپ که دستور مستقیم ترور سردار سلیمانی را صادر کرد، پمپئو و هوک را عامل ترور وی در بغداد در ژانویه ۲۰۲۰ دانسته و متعهد شده که انتقام فرمانده دلاور ایران را خواهد گرفت.

به گزارش مهر، هشدار وزارت خارجه آمریکا پنجم ژانویه برای کنگره ارسال شده و دهمین باری است که دپارتمان دیپلماتیک کاخ سفید، حفاظت از هوک پس از پایان خدمت وی در ژانویه ۲۰۲۱ را تمدید می‌کند. همچنین این هفتمین باری است که وزارت خارجه آمریکا مصونیت و حفاظت از پمپئو را تمدید می‌کند. نکته قابل توجه درباره پمپئو این است که به طور معمول، وزیر خارجه پس از اتمام دوران خدمت در کاخ سفید، تنها چند ماه از تدابیر امنیتی دولتی برخوردار است و معمولا این حفاظت تمدید نمی‌شود.

جان برَس، سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا درباره تمدید حفاظت از پمپئو گفت: بدین‌وسیله اعلام می‌کنم که تهدید مشخص علیه مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین همچنان به قوت خود باقیست. برس همچنین برای اشاره به تهدید علیه هوک، ادبیات مشابهی را به کار گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که وزارت خارجه آمریکا به منظور حفاظت

۲۴ ساعته از پمپئو و هوک، ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار هزینه می‌کند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها