فعالان اقتصادی یزد

رئیسی: نیروهای فاقد روحیه تحولی باید کنار بروند/کار بنادر شبانه روزی شود

کد خبر: 1198407

رئیس جمهور گفت: مدیران دستگاه ها، نیروها و کارشناسانی که فاقد روحیه تحولی هستند را کنار بگذارند تا مسیر رونق باز شود.

رئیسی: نیروهای فاقد روحیه تحولی باید کنار بروند/کار بنادر شبانه روزی شود

رئیس جمهور گفت: مدیران دستگاه ها، نیروها و کارشناسانی که فاقد روحیه تحولی هستند را کنار بگذارند تا مسیر رونق باز شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، پنجشنبه شب در همایش طلایه داران پیشرفت با ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که تکانه‌های اقتصادی را کنترل کند، فناورپایه باشد و توانایی‌های کشور را به دانایی‌ها ضمیمه کند و اقتصاد علم پایه و فناور پایه را در همه حوزه‌ها و بخش‌ها شکل دهد و بتواند ارزش افزوده برای بسیاری از زمینه‌ها در کشور ایجاد کند.

وی عنوان کرد: ایجاد امید در دل مردم برای اینکه چرخ های تولید در کشور در حال حرکت است، اتفاق خوشایندی است.

رئیسی اقتصاد دانش بنیان را از اولویت های دولت برشمرد و گفت: همه بخش ها در دولت باید همت خود را در فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار دهند و تسهیل کنند، نه تسهیل در سخن بلکه تسهیل در عمل و از اقداماتی که فعال اقتصادی را خسته و او را در چرخه اداری گرفتار می کند، جلوگیری شود که این نیازمند یک کار تحولی است.

وی با بیان اینکه در این حوزه ها نیازمند تحول هستیم، عنوان کرد: مدیران، کارشناسانی که روحیه تحولی ندارند را کنار بگذارند و راه را برای رونق تولید در کشور باز کنند.

رئیسی تاکید کرد: همه کشور باید توجه داشته باشد که امروز راه برون رفت از مشکلات فقط تولید، رونق تولید و رونق اقتصادی است زیرا رونق تولید و رونق اقتصادی به همه حوزه های دیگر از جمله آسیب های اجتماعی وابسته است و همه کارها وابسته به اموری است که بتواند تولید را رونق دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: تاکید می کنم که استاندار یزد، با وزرای مربوطه همین نشست ها را داشته باشید و شرایط گفتگوی آنها با فعالان بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و … را فراهم کنید تا بتوانند مباحث آنها را دنبال کنند و این نشست ها حتماً با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر اقتصاد برگزار شود.

وی تاکید کرد: در نشست های بعدی که با فعالان اقتصادی داریم، دوباره نباید این مسائل تکرار شود و باید شاهد برداشتن گامی به سمت جلو باشیم.

رئیسی تصریح کرد: اگر اینجا یزد نبود و یزدی ها هم امتحان خود را به خوبی پس نداده بودند و امروز شاهد این صنایع پیشرفته نبودیم و کار نو ارائه نداده بود، شاید این اتفاقات رقم نمی خورد و تلاش و فعالیت شما امیدآفرین است.

وی ادامه داد: امید امروز فقط سخن گفتن نیست و فعالان اقتصادی و مدیران باید با شجاعت و با امیدآفرینی هم خود امید داشته باشید و هم امید بیافرینید و در این عرصه با جدیت حضور پیدا کنید و خود را مصمم بدانید که این موانع را باید از پیش پا بردارید و خوشبختانه استاندار یزد و مدیران ادارات هم در این زمینه انگیزه دارند و پای کار هستند.

رئیسی تصریح کرد: ما به همه احترام می گذاریم اما احترام نظام از همه بالاتر است و احترام نظام در نشاط داشتن مردم و امید و انگیزه داشتن آنهاست.

وی بیان کرد: نباید شرمنده جوان بیکار یا بی جهیزیه باشیم؛ گاهی نداریم اما کشور ما مملو از ظرفیت است و باید از این ظرفیت ها در راستای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به کشور تاجیکستان بیان کرد: از آن زمان تا امروز صادرات ما ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و جای جای این دنیا مشتری کالای ایرانی هستند و به عراق که رفتم در هتلی که مستقر بودم، هر کالایی می دیدم، متوجه شدم که بهترین آن را ایران و استانهایی نظیر یزد تولید کرده اند.

وی اظهار داشت: تولیدات ما نه تنها در منطقه بلکه در کشور نام آور است که نمونه آن کاشی و سرامیک و … است.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان فعالان اقتصادی یزد عنوان کرد: استان نباید منتظر بنشیند تا در مرکز برای او نسخه بپیچند، نباید منتظر مرکز بود و باید در استان مسائل پیگیری شود.

رئیسی عنوان اظهار داشت: هنر نیست از کنار مسئله به راحتی بگذریم بلکه هنر باید حل شود و به گفته رهبری تمام مسائل کشور در داخل کشور راه حل دارد و نگاه ما این است که هم مسئله را بشناسیم و هم به حل و اجرا و پیگیری بپردازیم.

وی با اشاره به انتقاد یکی از فعالان اقتصادی یزد مبنی بر اینکه برخی تعطیلی ها به تولیدکنندگان خسارت می زند، گفت: این حرف درستی است و اگر لازم باشد بنادر باید شبانه روزی شود.

رئیسی در مورد اتباع خارجی نیز بیان کرد: طرح ساماندهی توسط وزارت کشور دنبال شده و در استان یزد نیز این موضوع باید با جدیت دنبال شود و کار، تحصیل، اشتغال، ازدواج و احوال شخصیه آنها باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: همه این موارد باید با نظارت کامل دولت انجام شود و وزارت کشور بخشی از آن را دنبال کرده است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نیروهای بومی در استان یزد عنوان کرد: جذب نیروهای بومی در هر استانی اولویت دارد و در شرایط مساوی، نیروی بومی حتماً در همه مشاغل اولویت دارد.

وی در مورد انتقادات انجام شده از سامانه ها تصریح کرد: سامانه ها برای تسهیل هستند و اگر قرار باشند خودشان عامل پیچیدگی شود، درست نیست و باید ساماندهی شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیاست دولت در صنعت گردشگری که در سند تحول نیز آمده، رونق گردشگری است زیرا اقتصاد گردشگری می تواند در کشور تحول ایجاد کند و یزد یکی از کانون های گردشگری کشور است.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت در یزد می تواند به شدت توسعه پیدا کند و با ایجاد زیرساخت های مناسب، یزد را به کانون گردشگری سلامت کشور تبدیل کنیم که این مهم توسط دولت حمایت می شود و دغدغه سرمایه گذاران را برطرف می کنیم.

رئیسی با بیان اینکه زمان را نباید از دست بدهیم، افزود: ما گرفتار یک مهمان ناخوانده به نام کرونا شدیم که به بخش های مختلف خسارت زد و یکی از بیشترین آسیب ها به بخش گردشگری وارد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد ۶.۶ درصدی اقتصادی گفت: این رشد ناشی از رشد تولید است ضمن اینکه رشد اقتصادی وابسته به تحول و رشد در بخش های مختلف از جمله تولید است. هیچ کالایی که تولید داخلی، استاندارد و با کیفیت دارد را موافق واردات آن نیستیم.

رئیسی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد از پارک‌های نمونه کشور است، ادامه داد: دولت سه وظیفه دارد، درایت، نظارت و حمایت و همه باید خود را موظف بدانند که بخش خصوصی را حمایت کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها