ابوترابی: فشارهای بین‌المللی نباید مانع توسعه دانش هسته‌ای شود

کد خبر: 1199754

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت:دولت هم برای نیاز علمی کشور و هم برای مقابله با خلف وعده کشورهای غربی و همچنین مقابله با محکومیت اخیر ایران در آژانس بین‌المللی، باید قانون اقدام متقابل راهبردی را اجرا کند.

ابوترابی: فشارهای بین‌المللی نباید مانع توسعه دانش هسته‌ای شود

ابوالفضل ابوترابی؛ نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قانون اقدام متقابل راهبردی، گفت:طبق این قانون به دولت تکلیف شده که غنی سازی را افزایش دهد لذا با توجه به اینکه ما از لحاظ علمی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برای آشکار  سازی پرتوها نیاز به اورانیوم با درصد بالا داریم، طبق قانون راهبردی از دولت انتظار داریم اورانیوم را با درصدهای  بالاتر غنی سازی کند.

وی افزود: در حال حاضر از لحاظ علمی به سطحی رسیده‌ایم که به شدت نیازمند اورانیم با درصد بالا برای آزمایشگاه‌ها و همچنین برای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی هستیم بنابراین نباید اجازه دهیم تا فشارهای بین‌المللی مانعی برای توسعه دانش علمی کشور شود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر غنی سازی 60 درصدی در کشور انجام می‌شود و دنیا هم شاهد آن است، اظهار کرد: اگر ما نتوانیم اورانیوم با سطح غنی سازی 90 درصدی را به دست بیاوریم نمی‌توانیم به صورت عملی به سطح دانشی که آن را به دست آورده‌ایم برسیم.

وی تاکید کرد: حتما برای توسعه دانش هسته‌ای و همچنین برای سوخت تولید پیشرانهای هسته‌ای زیر دریایی و کشتی‌ها نیازمند غنی سازی با درصدهای بالا هستیم.

ابوترابی با اشاره به قانون اقدام راهبردی متقابل، گفت: در قانون آمده است که دولت می‌تواند بر اساس نیاز کشور و یا متناسب با اقدام طرف مقابل، غنی سازی را توسعه دهد و هیچ درصدی هم در قانون برای آن تعیین نشده است، لذا دولت باید درصد غنی سازی را افزایش دهد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها