دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

میدان‌دادن به بخش خصوصی، آغاز عصر تازه‌ای در اقتصاد؟

کد خبر: 1202147

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

میدان‌دادن به بخش خصوصی، آغاز عصر تازه‌ای در اقتصاد؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

مدیرمسئول کیهان: عبدالحمید استحاله شده و از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

مواضع مولوی عبدالحمید به‌خصوص در چند ماه اخیر واکنش‌های انتقادی فراوانی را بر انگیخته است. حسین شریعتمداری در این باره نوشته: نگاهی گذرا به مواضع شیخ عبدالحمید این احتمال را نیز قوت می‌بخشد که ایشان از سوی دشمنان تابلودار اسلام (چه شیعه و چه سنی‌) شکار شده است و قبل از آن که در کسوت یک عالم اهل‌سنت باشد، عضو یک حزب سیاسی غربگرا با سمت و سوی حمایت از رژیم صهیونیستی به نظر می‌آید!

شیخ عبدالحمید اسماعیل زهی برخلاف باورها و اعتقادات تمامی مذاهب اسلامی (اعم از شیعه و سنی‌) بهائیت را بخشی از اسلام دانسته و با مرتد بودن این فرقه دست‌ساز صهیونیست‌ها مخالفت می‌ورزد!

شیخ عبدالحمید در جریان اغتشاشات اخیر نیز ضمن حمایت از تروریست‌های آشوبگر، اتهامات ناروا و عجیب و البته مضحک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد. نظیر، بی‌گناهی تروریست‌هایی که به قتل شهروندان اعتراف کرده بودند، ادعای تجاوز به بازداشت‌شدگان! و ده‌ها ادعای دروغ دیگر...

رویکرد آشکار آقای عبدالحمید به رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن تمامی دیدگاه‌هایی که پیش از این علیه اسرائیل و در حمایت از اسلام و مسلمانان فلسطین مطرح کرده بود! این تلقی را پیش می‌کشد که استحاله ایشان با تغییر مسیر بن‌سلمان از اسلام به سوی صهیونیست‌ها بی‌ارتباط نباشد!

صبح نو مطرح کرد: امیدبخشی به بخش خصوصی

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته با صدها تن از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان، نکات مهم و ارزشمندی در حوزه اقتصاد و خصوصی‌سازی بیان کردند که موجب افزایش روحیه و انگیزه و امید فعالان اقتصادی برای تحرک بیشتر و برداشتن موانع شد.

هادی سهیلی‌پور، فعال اقتصادی از حاضران در این دیدار درباره جزئیات آن گفته: رهبر انقلاب بر ایجاد کارگروه‌های اقتصادی و اهمیت رشد و توسعه در حوزه اقتصادی و اشتغال تاکید ورزیدند. برای ایشان تولید همیشه اولویت بوده از این جهت که سبب ایجاد شغل و گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود.

علی رسولی‌زاده، دیگر فعال اقتصادی حاضر در این دیدار نیز می‌گوید: رهبر انقلاب فرمودند که بخش خصوصی به عنوان عامل کلیدی رشد و توسعه در این حوزه باید مورد توجه و تقویت قرار گیرد و بخش دولتی نباید جایگزین بخش خصوصی شود. ایشان اقداماتی که در سال‌های اولیه انقلاب رخ داد را نقد کردند و گفتند باید بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل اصل 44 تاکید شود.

جام جم: بخش خصوصی می‌تواند محافظ سرمایه‌های انسانی کشور باشد

رهبر انقلاب در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها بر لزوم حمایت دستگاههای اجرایی از بنگاههای خصوصی تاکید کردند و گفتند: کشور بدون فعالیت بنگاه‌های خصوصی اداره نخواهدشد.

جام جم در این رابطه نوشته: تاکید ایشان بر رشد بنگاه‌های خصوصی درحالی‌است که همچنان در دیدگاه برخی مسئولان اقتصادی، اقتصاد برای حفاظت از آسیب‌های فساد و بی‌عدالتی نیاز به مداخلات دولتی دارد؛ مداخلاتی که همچون دهه ۶۰ ساختار اقتصاد دولتی را به کشور تحمیل کرده و فعالان بخش‌خصوصی را به حاشیه می‌برد.

تجربه نشان داده، اقتصاد دولتی سرمایه‌ها را از کشور خارج کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌دلیل پیچیدگی‌های بروکراتیک، سرخورده می‌کند. روند مهاجرت نخبگان علمی و اقتصادی از کشور در یک دهه گذشته نشان می‌دهد که تنها بخش خصوصی می‌تواند از سرمایه‌های انسانی کشور محافظت کند.

حرکت در این مسیر الزاماتی دارد که از جمله آنها، مبارزه قاطع با فساد و رانت‌خواری، شفافیت فضای اقتصادی و حذف نفوذ و امضاهای طلایی، تغییر مسیر پرداخت تسهیلات بانکی به سمت حمایت از تولید، تعریف مشوق‌های مالیاتی و پیوند حوزه‌های علمی با بخش اقتصاد برای استفاده بهتر از نیروهای متخصص است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها