در گفتگو با فردا مطرح شد؛

سیاست‌ورزی بدون عقلانیت معنا ندارد/ جلوی جولان سوپرانقلابی‌ها را باید گرفت

کد خبر: 1202244

سلیمی نمین گفت: سوپرانقلابی‌ها توپخانه های شدیدی دارند و باید جلوی جولان آنها را گرفت.

سیاست‌ورزی بدون عقلانیت معنا ندارد/ جلوی جولان سوپرانقلابی‌ها را باید گرفت

گروه سیاسی فردا: آسیب‌هایی که سوپرانقلابی ها به مفاهیم انقلابی در طول 44 سال اخیر زدند در بعضی حوزه ها جبران ناپذیر است. امروز نیز با وجودی که کشور برای گذر از گردنه سخت فشارهای سنگین نظام سلطه نیاز به وحدت و اتحاد دارد، سوپرانقلابی‌ها به هر بهانه ای و در هر موضوعی تلاش دارند در جامعه دوقطبی ایجاد کنند.

عباس سلیمی‌نمین در گفتگو با خبرنگار فردا درباره لزوم حفظ سیاست ورزی در مسیر عقلانیت گفت: عقلا تحت تأثیر مواضع تندروها قرار نمی گیرند و حرف آنها را نمی پذیرند اما بر اثر نگرانی از جوسازی های آنها، دچار نوعی احتیاط می شوند. این رویکرد در جناح های سیاسی مختلف هست که عقلای جناح های مختلف از افراد تندرو جناح خود می ترسند.

وی افزود: سیاست ورزی بدون عقلانیت معنا ندارد، سیاست خودش به معنای تدبیر است یعنی وقتی می خواهیم درباره مسئله ای سیاست را به کار بگیریم، در واقع می خواهیم با تدبیر با آن موضوع مواجه شویم بنابراین سیاست ورزی از عقلانیت جدا نیست. مشکل از تمامیت خواهی تندروهاست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: افراد تمامیت خواه خودشان را محور قرار می دهند، در صورتی که هرگز آنها نباید در این موقعیت قرار بگیرند که بگویند «ما ملاک و معیاریم درستی و نادرستی دیانت و انقلابی گری هستیم». معتقدم این آدم ها توپخانه های شدیدی دارند، باید به نوعی این مسئله را ترمیم کرد و جلوی جولان چنین آدم های زیاده خواه را گرفت، هر چند . یعنی هم تمامیت خواه و هم تهاجمی به لحاظ سیاسی هستند.

سلیمی نمین ادامه داد: سوپرانقلابی ها چون نمی توانند اقناع گری کنند هجمه را در دستور کار خود قرار می دهند که باید نخبگان را از این هجمه ها مصون داشت تا بتوانند سخن بگویند و تعیین کننده خط و خطوط سیاست ورزی باشند. اگر نگرانی نخبگان را از این افراد تندرو رفع کنیم تا حد زیادی مشکل حل خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها