امیر واحدی: انقلاب اسلامی سبب افول هژمونی آمریکا شد

کد خبر: 1202812

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت‌های ضداستعماری نقش اساسی در گسترش جنبش‌های آزادی‌خواهانه و افول هژمونی آمریکا داشته است.

امیر واحدی: انقلاب اسلامی سبب افول هژمونی آمریکا شد

 امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ایام دهه فجر و میلاد حضرت امیرالمومنان حضرت علی(ع) گفت: هر قدر که از شکل گیری انقلاب اسلامی می‌گذرد، تاثیرات عمیق تری از انقلاب را درک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: شاخص حرکت بزرگ ملت ایران در سال ۵۷ و رهایی از استکبار، آثار کلان خود را در مناسبات جهانی داشته است. بسیاری از روشنفکرنمایان، انقلاب اسلامی را جریانی زودگذر می‌پنداشتند، اما هویت تمدنی ایران که با معارف اسلامی غنی شده بود، در مقابل این تفکر ایستاد و نسخه جدیدی از مناسبت‌های اجتماعی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تا امروز نسخه بی‌نظیر مقاومت را در همه ادوار ارائه داده است، گفت: یکی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی و استمرار دشمنی تا به امروز، کاهش نفوذ غرب در منابع نفت و گاز منطقه غرب آسیا و شکست در مسلط کردن رژیم جعلی صهیونیستی بر تحولات منطقه است.

امیر واحدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت‌های ضد استعماری نقش اساسی در گسترش جنبش‌های آزادی‌خواهانه و افول هژمونی آمریکا داشته است، عنوان کرد: تمدن غرب امروز یک هماوردی تمدنی پیدا کرده و دشمن فهمیده است که همانطور که رهبر مسیر انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح فرمودند، تمدن بزرگ اسلامی در حال شکل گیری است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: دشمن از همین رو تمام ابزارهای خود را برای مقابله با آن به کار بسته است که محصول آن جنگ ترکیبی است. جنگی که نقطه‌های امیدبخش را هدف قرار داده و به دنبال انحراف یا انصراف ملت ایران از مسیر پیشرفت است.

وی اضافه کرد: در تاریخ صدر اسلام هم مشاهده می‌کنیم هر زمان لشکر خودی به پشت خیمه‌های دشمن می‌رسید، دشمنان تزویر را به کار می‌بستند که نمونه بارز آن، بر سر نیزه کردن قرآن ها بود.

وی یادآور شد: همان جنگ نرم و ترکیبی که امروز خود به شکل پیچیده‌تر علیه جمهوری اسلامی ارائه می‌شود. در چنین شرایطی فرماندهی کل قوا، سال گذشته فرمان جهاد تبیین را به عنوان یک موضوع ضروری صادر فرمودند.

امیر واحدی با اشاره به دستاوردهای نیروهای هوایی ارتش در انقلاب اسلامی عنوان کرد: دهه فجر مقارن با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل در اوج دوران خفقان است و رژیم طاغوت از جایی که گمان نمی‌کرد، ضربه خورد و این حضور آگاهانه محصول یک گروه خاص نبود.

وی با اشاره به حضور غیرتمندانه نیروی هوایی ارتش در صف اول دفاع در برابر دشمن بعثی عنوان کرد: این ایستادگی به نحوی بود که کارشناسان رسانه‌های خارجی در تحلیل‌های خود گفتند که خلبانان نیروی هوایی ارتش ایران اجازه ندادند موتور هواپیماهای رژیم بعثی خنک شود و اولین پاسخ را به دشمن دادند. این نیروی هوایی همواره پای انقلاب بوده و خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها