گفت‌وگوی «فردا» با امیررضا واعظ آشتیانی

نیروهای اپوزیسیون متهم‌اند/ آنها هیچ جایگاهی میان مردم ندارند

کد خبر: 1204434

امیررضا واعظ آشتیانی می‌گوید: بخشی از اصلاح‌طلبان در داخل همان مسیری را می‌روند که اپوزیسیون خارج‌نشین ترسیم کرده است.

نیروهای اپوزیسیون متهم‌اند/ آنها هیچ جایگاهی میان مردم ندارند

گروه سیاست سایت فردا: چهره‌های اپوزیسیون به تازگی گرد هم آمدند، نشستی که بیش از پیش تضادهای آنها را آشکار کرد، به ویژه آنکه حتی همه آنهایی که گفته می‌شد که در آن نشست حاضر نشدند و به نوعی چنین برداشت شد که خودشان هم خودشان را قبول ندارند. تصویر واقعی اپوزیسیون، تصویری مملو از بی‌برنامگی، بی‌سوادی و به نوعی لومپنیسم سیاسی بود و نشست اخیر آنها هم حکایت از یک شکست بزرگ بود.

امیررضا واعظ آشتیانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «وضعیت اپوزیسیون خارج‌نشین، حکایت آن مورچه‌ای است که در اندکی آب افتاده و می‌گوید در اقیانوس افتاده‌ام. نیروهای اپوزیسیون متوهم‌اند و فکر می‌کنند مخاطبی دارند؛ در صورتی که هیچکس نه طرفدار بلکه مخاطب آنها هم نیست. آنها هیچ مقبولیتی نزد مردم ندارند و تنها با فضاسازی رسانه‌ای خود را مطرح می‌کنند. این نظام آسان به دست نیامده که با چند تحرک امثال آنها به خطر بیفتد. مردم به دولت‌ها انتقاد دارند و از برخی امور ناراضی هستند اما نظامشان را دوست دارند و حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال سیلی محکمی به صورت اپوزیسیون، آمریکا و تمام دشمنان نظام اسلامی بود».

او ادامه داد: «نیروهای اپوزیسیونی که می‌بینیم مغزهایی خشکیده دارند و تصور می‌کنند با چندتا گردهمایی می‌توانند نظام را سرنگون کنند در صورتی که مردم برای آنها ذره‌ای ارزش قائل نیستند و کسی به یاوه‌هایشان گوش نمی‌دهد. نیروهای اپوزیسیون با حمایت رسانه‌های متعدد ضدایرانی که در دنیا راه‌اندازی شده‌اند، خود را مطرح کرده‌اند اما در نظر بگیرید که اگر دلارهای کشورهای غربی نباشد و این فضاسازی‌های رسانه‌ای وجود نداشته باشد، آنها چه جایگاهی خواهند داشت؟ هرچند همین تحرکات هم آب در هاون کوبیدن است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «هوشمندی مقام معظم رهبری تمام نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند. وقتی ایشان یک سخن کوتاه هم مطرح می‌کنند به سرعت مشخص می‌شود تمام نقشه‌های اپوزیسیون و تمام دشمنان ایران، عنکبوتی بوده است و با اشاره‌ای از بین می‌رود. ما قبول داریم که چالش‌هایی در مدیریت کشور وجود دارد اما در کجای دنیا چالش نیست؟ در فرانسه و انگلستان که هر روز مردمشان در خیابان به اعتراض می‌پردازند، مشکلی نیست؟ یا در آمریکا که تضاد طبقاتی بیداد می‌کند؟ آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است. اینها مشکل نیستند و فقط ما چالش داریم؟ بله چالش اقتصادی در ایران وجود دارد که آن هم به دلیل تحریم‌ها بوده است اما در همین زمینه هم ما توانسته‌ایم بسیار موفق عمل کنیم و تا حد قابل توجهی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌ایم. با همه این اوصاف مردم همواره از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند و به همین دلیل هم هست که همیشه می‌گوییم دولت‌ها باید قدر این مردم را بدانند و به مطالباتشان توجه کنند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «این را هم بگویم که بخشی از اصلاح‌طلبان در داخل همان مسیری را می‌روند که اپوزیسیون خارج‌نشین ترسیم کرده است. البته بخشی از همان اپوزیسیون اصلاح‌طلبانی بودند که روزگاری در کشور بودند و حالا به خارج رفته‌اند و علیه ایران فعالیت می‌کنند. امروز که به سخنان برخی از سران اصلاحات توجه می‌کنیم، درمی‌یابیم که مواضع آنها همسو با خارج‌نشین‌هاست. شاید آن دسته از اصلاح‌طلبان تندرو رسما اعلام نکنند که ما با اپوزیسیون پیوند داریم اما در عمل چنین می‌کنند».

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها