دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

کیهان خطاب به روحانی: فرافکنی نکنید، این کارنامه شماست

کد خبر: 1203730

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

کیهان خطاب به روحانی: فرافکنی نکنید، این کارنامه شماست

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

واکنش شریعتمداری به بیانیه خاتمی: کدام‌یک از مواضع جنابعالی و دوستانتان با مواضع اسرائیل و آمریکا متفاوت است؟!

هر چند به تازگی کمتر می‌گویند اما بارها شده که اصلاح‌طلبان خود را مدعی خط انقلاب و امام معرفی کرده‌ و سعی کرده‌اند انقلاب اسلامی را با دیدگاه جناحی مصادره به مطلوب کنند. در این بین، دهه فجر انقلاب اسلامی نیز برهه‌ای است که آنان در قالب موضع‌گیری و بیانیه، خوانش مطلوب خود را از انقلاب اسلامی ارائه می‌دهد.

در این راستا، مدیر مسئول کیهان در واکنش به بیانیه خاتمی نوشته: کدام‌یک از مواضع جنابعالی و دوستانتان با مواضع اسرائیل و آمریکا متفاوت است؟!

جناب خاتمی حالا یک‌بار دیگر بیانیه اخیری که نوشته‌اید (برایتان دیکته کرده‌اند‌) را بخوانید! عرق شرم بر پیشانی شما نمی‌نشیند که با آن سابقه سیاه در حمله به جمهوریت و اسلامیت، برای جمهوریت نظام تظاهر به نگرانی می‌کنید؟! متن بیانیه را با آنچه این روزها مقامات آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی درباره اغتشاشات شکست‌خورده اخیر بر زبان و قلم آورده‌اند مقایسه کنید. اگر نام خودتان را از زیر بیانیه حذف کنید و امضای نتانیاهو را بگذارید چه تفاوتی پدید می‌آید!

شما و میر‌حسین موسوی به‌گونه‌ای سخن می‌گویید که انگار از انقلاب طلبکارید! بفرمایید کدام سابقه انقلابی را در کارنامه خود دارید؟!

کیهان: فرافکنی نکنید آقای روحانی این کارنامه شماست

حسن روحانی اخیرا در دیدار شماری از روزنامه‌نگاران همسو با انتقاد از شرایط سیاسی و اقتصادی مدعی ضرورت بررسی علل نارضایتی مردم شده بود.

کیهان در این زمینه نوشته: در یک نگاه کلی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، یکی از بدترین تورم‌های چند دهه گذشته، رکورد منفی رشد اقتصادی، افزایش بی‌سابقه فاصله طبقاتی، ضریب جینی و کاهش چشمگیر درآمد سرانه را برجا گذاشت.

در دولت روحانی نه‌تنها خانه خریدن، بلکه اجاره یک واحد مسکونی هم برای بخش قابل توجهی از مردم آرزو شد. به‌طوریکه طبق گزارش‌ بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در روزهای پایانی دولت دوازدهم تهران به ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که سال ۹۲ میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران تنها ۴ میلیون تومان بود. کارشناسان دلیل اصلی این رشد ۷۰۰ درصدی قیمت مسکن را توقف نهضت تولید و عرضه مسکن مهر و بی‌اعتنایی دولت به خانه‌دار کردن مردم می‌دانند.

جوان عنوان کرد: دور جدید فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بازپروی برجام!

همانطور که آمریکا و تروئیکای اروپایی با همراهی بی‌شائبه سازمان بین‌المللی انرژی سعی دارند ایران را مقصر عدم توافق جلوه دهند، برخی جریان‌های سیاسی داخلی نیز بر مدار همین رویکرد حرکت کرده و رویکرد دیپلماسی ایران را به‌عنوان تنها علت به ثمر نرسیدن مذاکرات معرفی می‌کنند.

روزنامه جوان در این باره نوشته: دور جدید تلاش جریان اصلاح‌طلب برای رسیدن به قدرت، ظاهراً قرار است با بازپروری مقوله «برجام» آغاز شود. مثلاً با تبلیغ این ادعا که «جریان حاکم مخالف یا نافی برجام بود، اما وقتی به قدرت رسید، برای رسیدن به همان برجام تلاش کرد، پس به ما رأی بدهید که احیاگران واقعی و کاربلد برجام هستیم».

ما آخرین پیش‌نویس توافق را پذیرفته‌ایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامه‌ها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچ‌چیز بر گردن و عهده ایران نیست. اصلاح‌طلبان اگر توافق می‌خواهند، باید با امریکا صحبت کنند که پیش از این می‌گفتند زبان او را می‌دانیم و اگر برجام و توافق برای آنان فقط کلید ورود به قدرت است، بدانند مردم قفل‌شان را عوض کرده‌اند!

همشهری: از برکات انقلاب اسلامی هویت بخشیدن و شخصیت دادن به زنان بود

نادیده گرفتن دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول حیات 44 ساله‌اش از جمله راهبردهای محوری اپوزیسیون و براندازان است. این رویکرد در ماههای اخیر در حوزه زنان نیز خود را عیان ساخت.

روزنامه همشهری در این ارتباط نوشته: از برکات مهم انقلاب اسلامی هویت بخشیدن و شخصیت دادن به زنان ایرانی بود که نتیجه آن را می‌توان در حضور جدی‌تر، تخصصی‌تر و علمی‌تر آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دید.

ما شاهد زنانی هستیم که با حضور و مشارکت خود در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی توانسته‌اند پست‌های مهمی از مشاور رئیس‌جمهور گرفته تا وزارت و نماینده مجلس و شوراهای اسلامی و... را عهده‌دار شوند.

فرقی نمی‌کند کشور با بحران‌های سیاسی و اجتماعی دست و پنجه نرم کند یا با بحران‌های بهداشتی و درمانی هر جا لازم باشد زنان دوشادوش مردان در حوزه‌ای که در آن تخصص دارند، آگاهانه و هوشمندانه به میدان می‌آیند و برای دفاع از ارزش‌های انقلاب‌شان تلاش می‌کنند. جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی به قدری والاست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زن ریحانه است؛ نه قهرمان».

جام جم مطرح کرد: پایگاه۴۴ عقاب، نمود دیگری از بازدارندگی با توانمندی بومی

روز گذشته پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش با نام «عقاب۴۴» با حضور سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

جام جم در این باره نوشته: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که یکی از کانون‌های جدی تولید قدرت در نظام و همچنین قابلیت‌های بازدارندگی ما در برابر دشمن و هر تهدید خارجی نیروهای توانمند بومی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی باعث ارتقای توان کشور شوند.

این ظرفیت کاملا براساس توانمندی‌های داخلی و به دست نیروهای مومن، متخصص، ‌شجاع و ولایتمدار ایران اسلامی به‌وجود آمده است و تنها به این رخداد مهم محدود نمی‌شود، بلکه دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی ایران بدانند که باید از این پس شاهد خلق فرصت‌های تازه‌تری از سوی کشور عزیزمان در عرصه توان دفاعی باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها