دکه/ عناوین روزنامه های عربی پس از زلزله وحشتناک

انگار که پایان جهان رسیده

کد خبر: 1203617

زلزله روز گذشته ترکیه و سوریه که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله بخش هایی از کردستان عراق و لبنان هم احساس شد سوژه اصلی رسانه های امروز جهان بود.

انگار که پایان جهان رسیده

به گزارش سایت فردا، روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه نیز تیتر اصلی صفحات خودشان را به موضوع زلزله وحشتناک روز گذشته اختصاص دادند.

روزنامه النهار لبنان با تیتر:" دقیقه ... انگار که پایان جهان رسیده تصویری از ویرانی کامل ساختمان ها در جنوب ترکیه را در صفحه اصلی منتشر کرد."

روی جلد این روزنامه همچنین به وسعت زمین لرزه و کشته شدن حداقل بیش از 3000 نفر در دو کشور ترکیه و سوریه اشاره شده که البته این آمارها امروز افزایش قابل توجهی داشته است. به نوشته النهار همچنین مردم لبنان ، کردستان عراق و حتی قبرس هم زمین لرزه را احساس کرده و حتی برخی از آنها به خیابان ها فرار کردند.

روزنامه الشرق الاوسط در شماره امروز با تیتر ترکیه و سوریه زیر وحشت زلزله تصاویری از ویرانی های زلزله در این دو کشور منتشر کرده و در صفحه اول به کشته شدن هزاران نفر همچنین ارسال کمک های بشردوستانه از سراسر جهان اشاره کرده است.

روزنامه العرب با تیتر بلایی دیگر در خاورمیانه، زلزله ویرانگر آخرین اخبار زلزله در سوریه و ترکیه را در صفحه اصلی منتشر کرده است.

60 ثانیه دنیا لرزید ، تیتر اصلی روزنامه عکاظ عربستان است که در ادامه از کشته شدن هزاران نفر در ترکیه و سوریه در پی وقوع زلزله 7/9 ریشتری خبر داده و اردوغان آن را بزرگ ترین فاجعه در یک قرن گذشته دانسته است.

در تیتر یک روزنامه القبس کویت هم آمده است: زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه را کوبید. این روزنامه علاوه بر آمار کشته ها ، زخمی ها و البته مفقودین این حادثه از بی خانمان شدن ده ها هزار نفر در ترکیه و سوریه خبر داد.

روزنامه عربی2

روزنامه عربی4

روزنامه عربی5

روزنامه عربی1

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها