علت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن از دید شریعتی

کد خبر: 1204709

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علت حضور پرشور مردمی در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: اصلی‌ترین علت حضور مردم در 22 بهمن، رابطه قلبی عمیق و عاطفی مردم با انقلاب، امام، رهبری و شهدا است.

 علت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن از دید شریعتی

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره علت حضور پرشور مردمی در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: اصلی‌ترین علت حضور مردم در 22 بهمن، رابطه قلبی عمیق و عاطفی مردم با انقلاب، امام، رهبری و شهدا است و این‌که جهت‌گیری‌های اساسی انقلاب از جمله رویکردهای حمایت از مستضعفین و مقابله با استکبار حس استقلال آزادی‌های مشروع و توجه به چارچوب‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی، دچار انحراف نیست.

وی افزود: این مسیری بود که مردم در این ۴۴ سال طی کردند و بسیاری از کسانی که در راهپیمایی امسال شرکت کردند، کسانی بودند که مبارزات پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و حتی دهه هشتادی‌هایی که دیروز به میدان آمدند، حوادث مهمی مثل فتنه ۸۸ را نیز چندان به‌خاطر ندارند و این نشان می‌دهد که این مسیر که با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب طی شده‌است، توانسته ارتباط عمیق قلبی خود با مردم را برقرار کند.

شریعتی در ادامه اظهار کرد: علت دوم حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، دشمنی ناشیانه دشمنان انقلاب است. آنان در مقاطع مختلف تلاش کردند که بین مردم و انقلاب و رهبری فاصله بیندازند و اقداماتی را انجام داده‌اند که این اقدامات نتیجه عکس داد و این به دلیل همان محاسبات غلطی است که در طراحی دشمن شاهدیم. ظاهر طراحی آنان درست نشان می‌دهد. آنان در جنگ نظامی نیز طراحی کردند و ادوات نظامی بسیاری را در اختیار صدام قرار دادند اما محاسبه مردم و جنبه‌های معنوی حضور مردم در جبهه‌های دفاع مقدس را نکرده بودند و به‌ همین دلیل نیز شکست خوردند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ نیز کاملاً طراحی‌شده به صحنه آمدند و در آن‌جا نیز با حضور غیرتمندانه مردم در راهپیمایی ۹ دی شکست خوردند. در فتنه اخیر نیز کاملاً با طراحی و مهندسی جامع به صحنه آمدند، اما این‌ بار نیز به دلیل این‌که پیش‌فرض غلطی نسبت‌ به مردم داشته‌اند و نیز د م ورد مسئولین اشتباه فکر می‌کردند دچار شکست شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه این‌ها، نافی مشکلات، گله‌مندی‌ها و انتظارات مردم برای حل مشکلات جامعه نیست؛ اما علیرغم وجود این مشکلات، مردم ما به‌ ویژه در دو سال اخیر عزم و اراده و اخلاص مسئولین را در پیگیری مسائل کشور و صداقت آنان را در قبول برخی از مشکلات می‌بینند و شاخص امید در بین مردم به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده‌است. وقتی‌ که حضور مردم در راهپیمایی نسبت‌ به ایام قبل‌ از کرونا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده‌، نشان‌دهنده افزایش شاخص امید در میان مردم است، چرا که آنان پیشرفت‌ها و حرکت‌های رو به جلوی نظام را می‌بینند و عاقلانه و مدبرانه می‌فهمند که حل برخی از این مشکلات زمان می‌برد به‌ ویژه این‌ که ما نزدیک به یک دهه با کم‌کاری‌ها و واگذاری نگاه‌ها به بیگانه بود و کمتر به ظرفیت‌های داخلی توجه شد.

شریعتی در پایان ضمن بیان اینکه خوشبختانه دولت جدید مسیر درستی را آغاز کرده گرچه باید با سرعت بیشتری کارها را پیش ببرد، تاکید کرد: مردم، اقدامات و تلاش‌های دولت را می‌بینند و به‌ همین دلیل امیدشان به آینده افزایش پیدا می‌کند و این نویدبخش آن است که در آینده نیز در مشارکت‌های سیاسی بتوانیم وضع بهتری را شاهد باشیم و نیازی نیست که ما برای همراه کردن مردم، مسیر و خواست دشمن را دنبال کنیم و  اگر به مردم اتکا کنیم و خواست‌های مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم، شاهد همراهی و حضور پرشور آنان در عرصه‌های مشارکتی خواهیم بود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها