رایزنی خرازی با نماینده ویژه چین در امور افغانستان

کد خبر: 1205926

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار نماینده ویژه چین در امور افغانستان، بر جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی و افراطی در این کشور و ضرورت همکاری راهبردی بین ایران و چین درباره افغانستان تأکید کرد.

رایزنی خرازی با نماینده ویژه چین در امور افغانستان

 سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار «یوئه شیائویانگ» نماینده ویژه چین در امور افغانستان که عصر امروز (یکشنبه) ۳۰ بهمن ماه در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، تصریح کرد: باید ضمن توجه به مشکلات داخلی افغانستان، از فعالیت گروه‌های تروریستی و افراطی در این کشور که طبیعتا بر امنیت ملی همسایگان اثرگذار خواهد بود، جلوگیری شود.

خرازی از نشست‌های وزیران امور خارجه همسایه افغانستان و مشورت‌های صورت گرفته در این نشست‌ها استقبال و با تأکید بر ضرورت حمایت از مردم افغانستان گفت: تهدیدات تروریسم، نه تنها علیه افغانستان، بلکه علیه همه کشورهای همسایه است و ضروری است برای مقابله با آن چاره‌جویی جمعی شود.

در این نشست، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین با تشریح سیاست راهبردی ایران در قبال افغانستان، بر ضرورت همکاری راهبردی بین ایران و چین، به ویژه با توجه به علاقه دو کشور به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

شیائویانگ هم در این نشست با تشریح سیاست و دغدغه‌های کشورش در قبال افغانستان و حمایت چین از امنیت و ثبات در آن کشور، به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین اشاره و تصریح کرد: ایران و چین منافع مشترک و سیاست مشابهی در قبال افغانستان و موضوعات کلان بین‌المللی دارند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها