نماینده مجلس از پاسخ وزیر کار قانع شد

کد خبر: 1206160

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور بررسی سوال نماینده شوش در مجلس برگزار شده و کعب عمیر از پاسخ وزیر قانع شد.

نماینده مجلس از پاسخ وزیر کار قانع شد

نشست امروز (دوشنبه، یکم اسفندماه) کمیسیون اجتماعی به بررسی سوال محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت.

در ابتدای این نشست محمد کعب عمیر سوال خود از وزیر کار مبنی بر دلایل اخراج 25 نفر از کارگران شرکت حریر خوزستان با توجه به بالا رفتن بهره وری تولید و سود توسط هلدینگ تاسیکو (سلولزی شستا) که باعث ایجاد تنش اجتماعی شده چیست؟ را مطرح کرد و افزود: این مجموعه تا سال 99 از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود و زیان انباشته داشت اما بعد از آن با رونق تولید مواجه شد اما اخیرا 25 نفری که متناسب با نیاز خود در گذشته جذب کرده بود در لیست تعدیل قرار داده است آن هم در شرایطی که با نزدیک شدن به سال نو قطعا با مشکلات معیشتی مواجه خواهند شد.

دستور وزیرکار برای برگشت به کار 25 کارگر اخراج شده

صولت مرتضوی در پاسخ به این سوال گفت: دولت متکفل اشتغال است و باید تلاش کنیم معضل بیکاری در جامعه از بین برود اما نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که در صورتی که مجموعه ای فعال باشد تعدیل نیرو مفهومی ندارد بنابراین حتما باید از ظرفیت نیروهای به کار گرفته شده استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست دستور داد تا 25 نفر کارگری که در لیست تعدیل قرار گرفته اند به کار خود برگردند و تاکید کرد که در شرایط اقتصادی موجود به هیچ وجه اخراج این نیروها قابل قبول نیست.

در پایان این نشست محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی از پاسخ وزیر قانع شد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها