امیر ولی‌وند: رصد مداوم تحولات از جمله اقدامات علمی دافوس ارتش است

کد خبر: 1206955

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت:رصد مداوم تحولات و تهدیدات نوپدید و تبیین تاکتیک‌های مقابله با آن از جمله اقدامات علمی دانشگاه دافوس است.

امیر ولی‌وند: رصد مداوم تحولات از جمله اقدامات علمی دافوس ارتش است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت:رصد مداوم تحولات و تهدیدات نوپدید و تبیین تاکتیک‌های مقابله با آن از جمله اقدامات علمی دانشگاه دافوس است.

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره ۳۲ مدیریت دفاعی و دوره هشتم دکترای حرفه‌ای عالی این دانشگاه، گفت: این دانشگاه در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گام دوم انقلاب، دکترین آموزشی نیروهای مسلح را سرلوحه امور قرار داده و گام‌های علمی مهمی را برای دستیابی به دانشگاه نظامی طراز انقلاب اسلامی برداشته است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش همچنین با اشاره به اینکه رصد مداوم تحولات منطقه‌ای و تهدیدهای نوپدید و تبیین تاکتیک‌های مقابله با آن از جمله اقدامات علمی این دانشگاه است، افزود: این دانشگاه با استفاده از اساتید پیشکسوت در هشت سال دفاع مقدس و افسران توانمند و خلاق و اندیشمندان دانشگاه‌های معتبر در رسیدن به دانشگاه نظامی طراز انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه از ایجاد رشته دکترای عالی جنگ، دکترای تخصصی مدیریت بحران با هدف ارتقای توان نظامی و غیرنظامی در انواع بحران‌ها و دکترای تخصصی مدیریت دفاعی در دافوس ارتش خبر داد و گفت: آموزش دانشجویان مهمان از کشورهای دوست و هم پیمان، ایجاد پژوهشکده علوم شناختی، اجرای رشته‌های کارشناسی ارشد ژئوپلیتیک، آینده‌پژوهی دفاعی و سناریو پردازی دفاعی از جمله اقدامات علمی دیگر این دانشگاه است.

امیر سرتیپ ولی‌وند با تاکید بر اهتمام ویژه ارتقا معنویت و اخلاق، بصیرت اعتقادی دانشجویان و افسران نظامی با برگزاری کلاس‌های تخصصی و ویژه در این امر تصریح کرد: تحقیق و پژوهش در مورد عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، جنگ‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اخیر و تحلیل آن‌ها بر اساس اصول جنگ از جمله اقدامات مهم علمی این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دافوس قدمتی ۹۰ ساله دارد، افزود: دافوس ارتش با انتشار بیش از صدها عنوان کتاب در حوزه‌های دفاع مقدس، دیپلماسی دفاعی-تاکتیکی به عنوان ناشر برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران در جشنواره امام علی (ع) انتخاب شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها