ترامپ: جنگ جهانی سوم در کمین است

کد خبر: 1207351

رئیس جمهور سابق آمریکا در هشداری بدیمن و البته مبهم، گفت که خطری جدی در کمین این کشور است.

ترامپ: جنگ جهانی سوم در کمین است

به گزارش نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که این کشور در خطرناک‌ترین برهه تاریخ خود به سر می‌برد.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به « Truth Social» نوشت: این برهه خطرناک‌ترین مقطع در تاریخ کشور ماست. جنگ جهانی سوم به طور بی‌سابقه در نزدیکی ما پرسه می‌زند آن هم در پس‌زمینه‌ای بسیار سیاه و مبهم.

وی افزود: رهبریت (فعلی) تنها مقصر خطر بی‌سابقه‌ای است که در کمین آمریکا و جهان نشسته است. جو بایدنِ درمانده ما را به سمت نابودی و انقراض هدایت می‌کند!!!

تا عصر دیروز (شنبه) تقریباً ۵هزار حساب کاربری حدود ۱۵ هزار بار این پست را به اشتراک گذاشتند. به دلیل ابهام این پست، دشوار است که بفهمیم ترامپ با کدام سیاست فعلی دولت بایدن یا سایر رهبران سرشاخ شده است. با توجه به عبارت «جنگ جهانی سوم»، این امکان وجود دارد که ترامپ به سیاست‌های بایدن در ارتباط با جنگ جاری بین اوکراین و روسیه اشاره کرده باشد.

همزمان با یکساله شدن جنگ اوکراین، بایدن دوشنبه هفته گذشته در سفری سرزده وارد کی‌یف شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد و نسبت به فراهم کردن کمک مالی و نظامی برای این کشور، متعهد شد. در سوی مقابل، ترامپ از دیرباز حامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده و به تازگی نیز در اظهاراتی گفت که او بیشتر از سرویس اطلاعاتی آمریکا به پوتین اعتماد دارد. ترامپ در جریان گردهمایی انتخاباتی در فلوریدا، مدعی شد که اگر او رئیس جمهور آمریکا بود، جنگ اوکراین هرگز رخ نمی‌داد.

ترامپ گفته بود: اگر من رئیس جمهور بودم، پوتین به هیچ‌وجه با اوکراین وارد جنگ نمی‌شد. من به معنای واقعی کلمه با پوتین رابطه خوبی داشتم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها