جزئیات بررسی بودجه در شیفت سوم مجلس | پایان جلسه علنی نوبت سوم ساعت21:00

کد خبر: 1207679

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه دادند از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تامین زمین نسبت به نوسازی و ساخت منازل نیروهای مسلح اقدام کند.

جزئیات بررسی بودجه در شیفت سوم مجلس | پایان جلسه علنی نوبت سوم ساعت21:00

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه دادند از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تامین زمین نسبت به نوسازی و ساخت منازل نیروهای مسلح اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱؛ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجاز است نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح را با اولویت نیروی انتظامی از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تامین زمین و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و بکارگیری منابع داخلی و فروش املاک مازاد اقدام نماید.

 آیین نامه اجرایی موضوع این بند توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد./ایسنا

وزارت راه مکلف به اختصاص زمین رایگان برای احداث پاسگاه و کلانتری در مناطق کم برخوردار شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه، کلانتری، پایگاه و حوزه‌های مقاومت و سالن‌های فرهنگی ورزشی بسیج را در مناطق کم‌ برخوردار  به ‌صورت رایگان در اختیار دستگاه های ذینفع قرار دهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی۳ تبصره ۱۱ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۳ تبصره ۱۱؛وزارت راه و شهرسازی مکلف است مطابق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد تأیید وزارت متبوع و براساس سرانه مصوب، زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه، کلانتری، پایگاه و حوزه‌های مقاومت و سالن‌های فرهنگی ورزشی بسیج در طرحهای مسکن مهر، مسکن ملی و طرحهای بازآفرینی شهری در مناطق کم‌برخوردار را به ‌صورت رایگان در اختیار دستگاه های ذینفع قرار دهد.

مجوز مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری اراضی در مالکیت خود به مالکان اعیانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده را به مالکان اعیانی واگذار کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۱ تبصره ۱۱ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۱۱؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونت گاههای غیر رسمی را که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و درحال بهره برداری می باشد به مالکین اعیانی واگذار نماید.

مجوز مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت با بانک ها و موسسات غیربانکی در ساخت واحدهای مسکونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با پیشنهاد جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان برای الحاق یک بند به بند الحاقی 3 تبصره 11 ماده واحده لایحه مذکور با 133 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی مذکور؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و به منظور اجرای پروژه های حمایتی مسکن از جمله طرح نهضت ملی بخشی از اراضی تحت تملک و در اختیار خود را برای مشارکت با سازندگان، بانک  ها، موسسات اعتباری غیربانکی و شرکت های زیرمجموعه آن ها اختصاص داده و سهم شرکت خود از واحدهای مسکونی و یا منابع حاصل از آن را با اولویت دهک های پایین درآمدی به ایشان اختصاص داده و یا به عنوان واحد استیجاری به اجاره واگذار نماید.

در راستای اجرای این بند بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی و شرکت های زیرمجموعه آن ها از موضوعات بند یک ماده 34 قانون پولی و بانکی کشور و مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مستثنی هستند./

پایان جلسه علنی نوبت سوم امروز ۸ اسفند ماه مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه، 8 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 21:00 به صدا درآورد و گفت: نشست فردا (سه شنبه، 9 اسفندماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه  بررسی لایحه بودجه 1402 برگزار می شود./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها