عزیزی: قانون اقدام راهبردی جلوی حراج بیشتر منافع ملی را گرفت

کد خبر: 1207994

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: نمایندگان مجلس با مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، جلوی به تاراج رفتن، دیپلماسی مبتنی بر حقارت و به حراج گذاشتن بیشتر منافع ملی را گرفتند.

عزیزی: قانون اقدام راهبردی جلوی حراج بیشتر منافع ملی را گرفت

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  در واکنش به ادعاهای مطرح‌ شده درباره اینکه قانون مجلس شورای اسلامی مانع رسیدن کشورمان به توافق  برجامی شد، گفت: مصوبه  اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران زمانی در قوه مقننه نهایی شد که طرف‌های مذاکره‌کننده غربی از انجام تعهدات برجامی خودشان امتناع می‌کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقاد برجامی روحانی از مجلس یازدهم مصداق ماجرای گران شدن بنزین و فهمیدن آن در صبح جمعه است، اظهار کرد: در واقع اقدام مجلس زمانی انجام شد که منافع ملت ایران در گرو برجام بود و اروپایی‌ها زیاده‌خواهی می‌کردند.

وی با بیان اینکه مردم و صاحبنظران به خوبی یادشان هست که دیپلماسی کشورمان در اوج ضعف و عقب‌نشینی قرار داشت، ادامه داد: این مهم در حالیست که مصوبه مجلس یازدهم در این راستا سبب خروج از دیپلماسی التماسی بود و به نوعی نمایش اقتدار ملت ایران و بازگرداندن مسیر گفت‌وگوها به مسیر درست بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مصوبه برجامی قوه‌مقننه مذاکره‌کنندگان کشورمان را از موضع منفعلانه خارج کرد، افزود: باید یادآور شد در آن زمان طرف‌های غربی حاضر نبودند هیچ تضمینی برای ادامه گفت‌وگوها و حتی تحقق مفاد برجام بدهند و در این میان حجم زیادی از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد.

عزیزی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای نمایندگان در مجلس یازدهم تصویب قانون مذکور بوده تا جایی که غربی‌ها، به‌خصوص آمریکایی‌ها بارها عنوان کردند این قانون جلوی زیاده‌خواهی‌های آنان را گرفته است، تصریح کرد: خاطرم هست آقای عراقچی به عنوان عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان در نشستی عنوان کرد: «من دیگر بیشتر از این برای گرفتن مطالبات کشورمان ظرفیتی ندارم و حجم قابل توجهی از تحریم‌ها پابرجاست و غربی‌ها بابت رفع آن‌ها تضمین نمی‌دهند».

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان وزارت امور خارجه، به وزارت برجام تبدیل شده بود و همه توان‌ها برای اقدامی استفاده می‌شد که به قول خودشان دستاوردش صفر بود، گفت: در آن دوران رئیس کل بانک مرکزی وقت نیز عنوان کرد دستاورد برجام تحقیقا هیچ بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با توجه به موارد یاد شده در خصوص برجام نافرجام، چطور آقای روحانی مدعی است ما داشتیم تمامی مشکلات را حل می‌کردیم در حالی که باید پاسخ دهند چرا طی هشت سال قبل این کار را نکردند؟ وی باید به این سؤال پاسخ دهد وقتی تمام ظرفیت و حیثیت‌تان را در سبد برجام گذاشتید و همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی را در این راستا همگرا کردید، چرا نتیجه را به روزهای پایانی منتقل کردید؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی آقایان حتما یادشان هست دستاوردهای برجامی آن‌ها فقط چند هواپیما بود، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد نمایندگان مجلس با مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، جلوی به تاراج رفتن، دیپلماسی مبتنی بر حقارت و به حراج گذاشتن بیشتر منافع ملی را گرفتند. 

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها