دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

رسانه‌ها دربار مسمومیت‌های سریالی در مدارس چه می‌گویند؟

کد خبر: 1208480

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

رسانه‌ها دربار مسمومیت‌های سریالی در مدارس چه می‌گویند؟

گروه سیاست سایت فردادر بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جوان: رسانه‌های لندنی و برخی شهره‌های داخلی با سوژه مسمومیت‌ها انتقام‌ شکست آشوب‌ها را می‌گیرند

مسمومیت‌های سریالی در برخی مدارس جزو مورد توجه‌ترین اخبار در روزهای گذشته بوده است که موجب نگرانی افکار عمومی شده و به موازات آن دستگاههای متولی نیز در جستجوی یافتن عاملان و انگیزه‌های این اتفاقات هستند.  

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: رسانه‌های لندنی و برخی شهره‌های وطنی، سوژه‌ای را برای انتقام‌گیری شکست آشوب‌های پاییز یافته‌اند و طبق معمول انگشت اتهام تسبیب یا ناکارآمدی را به سمت دین و حکومت برده‌اند.

چگونه است که موردی از مسمومیت معلمان، کادر مدرسه و حتی سرایدار مدرسه و خانواده‌اش گزارش نشده است؟ چطور است که اماکن همسایه این مدارس و خانه‌های دیگر نشانه‌ای از این آلودگی احساس نکرده‌اند؟

در سطح جامعه رویداد‌های بسیاری رخ می‌دهد که در برابر آن‌ها حفظ آرامش و متانت عمومی ضروری است. به زلزله یک ماه پیش ترکیه و سوریه بنگریم. شدت زلزله و قدرت تخریبگری آن چندین برابر زلزله‌ای بود که اخیراً شمال غرب کشورمان را لرزاند، اما میزان تشویش‌ها و دروغ‌پراکنی‌های زلزله کشور ما در همان حد و بلکه بیشتر هم بود.

اگر عده‌ای از حکومت یا دین هم کینه دارند، چرا با این دروغ‌های بی‌اساس ذهن افکار عمومی را آشفته‌تر می‌کنند و از مردم انتقام می‌گیرند؟

کیهان درباره عاملان مسمومیت‌ها: برخی دولت‌های غربی ید طولایی در جنایات شیمیایی دارند

تاکنون گمانه‌های گوناگونی درباره دلایل و مسببان مسمومیت‌ها دانش‌آموزان مطرح شده است. در عین حال همگان منتظر برخورد با عاملان این اتفاقات و انتشار گزارش درباره جزئیات ماجرا هستند.

کیهان در این راستا نوشته: مرور مجموعه مواضع برخی دولت‌های غربی، رسانه‌های مزدور وابسته، برخی فعالان گروهک‌های ورشکسته مقیم خارج و شماری از رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی، از هماهنگی کامل این شبکه در زمینه فضا‌‌سازی مسموم علیه افکار عمومی ایران به بهانه ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در چند مدرسه خبر می‌دهد.

در حالی که چند ماه از ارتکاب آن ننگ تاریخی توسط فسیل‌های سلطنت‌طلب و منافقین و برخی منافقین متواری (متظاهر به اصلاح‌طلبی در گذشته) نگذشته که همین طیف به بهانه ماجرای مشکوک و سازمان‌دهی‌شده مسمومیت برخی دانش‌آموزان و دانشجویان، ادعا می‌کنند عناصر مذهبی یا جمهوری اسلامی در پی تعطیلی مدارس از طریق مسموم‌‌سازی هستند(!)

برخی دولت‌ها و سرویس‌های غربی، ید طولایی در ارتکاب جنایت و فرافکنی آن دارند که جنایات شیمیایی گروهک‌های تکفیری مزدور در سوریه و ضمنا متهم کردن دولت سوریه از آن جمله است. سیا و موساد همچنین ترور‌های بیولوژیک بسیاری را مرتکب شده‌اند.

صبح نو مطرح کرد: وحدت‌شکنان به‌دنبال تضعیف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

نخستین مجمع عمومی شریان با عنوان شبکه راهبردی یاران انقلاب، روز پنج‌شنبه هفته در منطقه ولنجک تهران و با حضور برخی چهره‌های سیاسی از جمله مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید رسایی، محمود نبویان و  بعضی از نمایندگان ادوار مجلس برگزار شد.

صبح نو در این رابطه نوشته: مهرداد بذرپاش و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان مقامات دولتی در کنار چهره‌هایی هم‌چون حمید رسایی و سیدمحمود نبویان از جمله متولیان فعالیت این گروه سیاسی به‌شمار می‌روند و شاید بتوان از آن به عنوان ائتلافی میان‌بخشی از تفکر جبهه پایداری و مهرداد بذرپاش نام برد.

آیا دولت مستقیما به‌دنبال شکل دهی به جریان تازه‌ای مجزا از شورای ائتلاف است و قصد دارد با شورای ائتلاف رقابت کند؟ آیا می‌توان حضور دو عضو رسمی دولت را قرینه‌ای برای این فرض گرفت؟ اگر غیر از این است می‌توان از دولت انتظار داشت که واکنش مناسب به این موضوع داشته باشند،چرا که در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم کمپین سیاسی اعضای دولت شائبه دخالت در انتخابات را پیش می‌آورد.

آنچه مسلم است تأسیس «شریان» را می‌توان حرکتی در جهت تضعیف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان نهاد ایجادکننده وحدت در سه انتخابات اخیر دانست.

محوریت چهره‌هایی هم‌چون حمید رسایی که پیش از این یکی از منتقدان جدی شورای ائتلاف و برخی چهره‌های تأثیرگذار فعلی در « شانا» محسوب می‌شود، پیامی آشکار به جریان میانه اصول‌گرایی در شورای ائتلاف است که مسیر بازسازی اعتبار سیاسی از دست رفته جریان سوپرانقلابی با بخشی از افراد منتسب به این شورا در پیش گرفته شده است.

رسالت: از دشمن بیرونی نباید سوءاستفاده کرد برای ناتوانی در مدیریت دشمن‌های درونی

در برهه کنونی و با تشدید دشمنی‌ها علیه ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به دقت و شجاعت در کنار صداقت و خلاقیت و کارآمدی برای مواجهه با مسائل مبتلابه کشور و رفع مشکلات احساس می‌شود.

رسالت در این زمینه نوشته: ما دشمن داریم و دشمن قسم‌خورده و بی‌چارچوب هم داریم؛ اما باید دقت کنیم که گاهی دشمن‌ها را اشتباه نگیریم. گاهی به موازات دشمنی‌های بیرونی موجود، دشمن‌های مؤثرتری ما را به توقف یا عقب‌گرد وامی‌دارد.

دشمنی به نام جهل؛ دشمنی به نام یأس؛ دشمنی به نام عدم تخصص؛ دشمنی به نام بی‌توجهی به خدا و دین. از وجود دشمن بیرونی نباید سوءاستفاده کرد برای ناتوانی در مدیریت دشمن‌های درونی. وجود دشمن، علی‌رغم همه سختی‌ها و گرفتاری‌هایی که ایجاد می‌کند، نباید ما را خسته کند، ما با همین مقابله‌ها همواره در بالاترین سطح آمادگی خواهیم بود و نقاط ضعف هم خیلی زود به ما نمایان می شود. اگر با هوشمندی و غلبه بر ضعف و جهل و سایر دشمن‌هایی که ذکر شد، عمل کنیم، پیروز نهایی میدان خواهیم شد.

جام جم: عقب‌نشینی نرمش‌گونه غرب با تغییر ادبیات و یا...

آنگونه که از مواضع اعلامی مقامات غربی برمی‌آید، آمریکا و تروئیکای اروپایی منتظر گزارش گروسی پس از پایان سفرش به تهران هستند تا با روشن شدن ادعاهایی همچون غنی‌سازی ۸۴درصدی در ایران درخصوص صدور قطعنامه یا عدم صدور آن تصمیم بگیرند.

جام جم در این باره نوشته: آنچه به سفر دیروز مدیر کل آژانس به تهران اهمیت می‌دهد، تغییر آهنگ ادبیات تند و انتقادی و تکذیب غربی-آمریکایی به یک نوع آهنگ عقب‌نشینی نرمش‌گونه است، چراکه به نظر می‌رسد آنها متوجه این امر هستند که نمی‌توانند با زبان تهدید و زور و رادیکالیزه‌کردن تعاملات با ایران، دیپلماسی مذاکره را پیش ببرند.

می‌توان استقبال همه طرف‌های گفت‌‌وگو را به نوعی تلاش برای کنترل اوضاع قبل از تمام‌شدن همه فرصت‌ها و شروع یک آشفتگی دیپلماسی دانست. به ویژه این که سفر مدیر کل‌ آژانس‌ بین‌المللی‌ انرژی‌ هسته‌ای به تهران در بزنگاه‌ برگزاری نشست فصلی شورای حکام تاثیر مهمی در موفقیت مذاکرات رفع تحریم خواهد داشت.

در دو هفته گذشته هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور پیدا کردند و مواردی که در مورد عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمانی سانتریفیوژها و ذره‌ای که اعلام کرده بودند، به‌خوبی مرور، نهایی و جمع و مشخص شد انحراف خاصی وجود ندارد.

جام جم: مسمومیت‌ها ادامه خط آشوب خیابانی و جنگ ارزی است

مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان به سر خط اخبار روزهای اخیر بدل شده و به‌دنبال آن رسانه‌ها به‌طور ویژه و با جدیت به تحلیل و گمانه‌زنی در این باره می‌پردازند.

جام جم در این ارتباط گزارش داده: مجرمان کم‌کم به صحنه جرم بازمی‌گردند، از منافقین و سفیر انگلیس تا وزیر خارجه آلمان و بلواییان پاییز۱۴۰۱حالا همان جماعت حامی ناآرامی در ایران، در روزهای آخر اسفند بر سر کروکی مسمومیت دانش‎‌آموزان حاضر شده‌اند و طوری اشک تمساح می‌ریزند که انگار واقعا دل‌شان برای مردم ایران سوخته است.

سریال مسمومیت‌ها حالا ادامه همان خط آشوب خیابانی و جنگ ارزی است که به‌عنوان سومین پلن ضدمردمی در حال اجرا شدن است.

رسانه‌های جریان غربگرا تلاش کردند این اتفاقات را به‌مثابه تکرار ماجرای اسیدپاشی، به گروه‌های تندرو در کشور ارتباط بدهند و پای متحجران را به این داستان باز کنند. آنها معتقد بودند گروه‌های تندروی شبه‌مذهبی چنین کاری را برای ضربه‌زدن به تحصیل دختران انجام داده‌اند.

پروژه‌ای که مانند پاییز ۱۴۰۱، می‌خواهد مسأله مسمومیت دانش‌آموزان را مانند قضیه حجاب به سیستم تولید نفرت علیه جمهوری اسلامی تبدیل و ادعا کند جمهوری اسلامی چیزی شبیه طالبان علیه تحصیل دختران است، گزاره‌ای به غایت مسموم که قطعا به علیه خودش تبدیل خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها