اسرائیل با شتاب عجیبی در حال انفجار و فروپاشی است

کد خبر: 1208850

روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به اوضاع به‌هم‌ریخته رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل از درون در انفجار است.

اسرائیل با شتاب عجیبی در حال انفجار و فروپاشی است

روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به اوضاع به‌هم‌ریخته رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل از درون در انفجار است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: عجیب این نیست که رهبری عملی و اخلاقی اسرائیل، تحت دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر دارد از هم می‌پاشد. عجیب، شتاب شدید این فروپاشی است. طغیان و شورش سراسری بر سر طرح تغییر نظام قضایی نخست‌وزیر، اکنون با جهش حملات فلسطینی و تندروی شهرک‌نشینان شدت یافته است. با این‌ حال کل حزب «لیکود» او ساکت نشسته است. ائتلاف، که از حزب خود نتانیاهو و شرکای راست افراطی و ارتدکس افراطی آن تشکیل شده، فقط دو ماه است که در رأس دولت است. نبرد نیروهای امنیتی اسرائیل برای محافظت از جان اسرائیلی‌ها، در حالی‌ که می‌کوشند با سیر صعودی هراسناک حملات فلسطینی، که در ماه گذشته ۱۴ اسرائیلی را کشت، دست‌وپنجه نرم کنند، با وجود اعضای برتری‌طلب یهودی دولت نتانیاهو، از جمله وزیرانی که با بی‌‌وجدانی، در موتورخانه قدرت به ایشان نقش سپرده شده، و نیز نمایندگان تندرو کنست که مشوق خشونت گروه‌های خودسر شده‌اند، دشوار شده است. وقتی شما به بتصلئل اسموتریچ، ملی‌گرای افراطی عرب‌ستیز، نقشی کلیدی در قلب دولت خود، مانند ریاست بر امور پروژه شهرک‌‌سازی می‌دهید، تعجبی نخواهد داشت اگر برخی از تندرو‌‌ترین جانیان شهرک‌نشین به این خیال بیفتند که اکنون دور، دور ایشان است.

این روزنامه می‌افزاید: بنی گانتز رهبر حزب اپوزیسیون «اتحاد ملی» بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر را فراخواند تا فورا با وی بر سر طرح دولت برای اصلاح افراطی نظام قضایی با وی ملاقات کند و هشدار داد که اسرائیل در سرازیری جنگ داخلی قرار دارد.

او حین گفت‌وگو در کنفرانس خبری که خود به کنست دعوت کرده بود، پرسید «نقطه توقف کجاست؟ وقتی خون ریخته شود؟ جنگ داخلی به سمت ما روان است و ائتلاف با چشم‌های عامدانه بسته به سویش می‌شتابد.»کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها